Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Plantning ?
Dennis Akbuga (Dennis55500)
Indlg: 11

Brndby
16/08-2009 12:17
Hey. er der nogle af jer der ved Om Chilierne vil spirre hvis de bliver plantet her i august mnede eller andre mneder end de normale Febuar til marts..

er ny til det her med at plante chilier :)

Svar Send privat besked
Plantning ?

Brndby
16/08-2009 14:26
HJLP

Plantning ?
Klaus Jensen (Klaus Jensen)
Indlg: 72

Aalborg S
16/08-2009 15:12
De kan sagtens spire og vokse s lnge der er lys, men til efterret ska du nok overveje at bruge noget kunstigt lys.
Du kan evt. investere i en UV lampe.
--
Klaus
Aalborg S

Svar Send privat besked
Plantning ?

Brndby
19/08-2009 19:30
Okay s det er muligt at plante dem nu her. og s f noget ud af det :D tak for hjlpen.

Ska jeg s bare bruge et kunstige lyd indtil det begynder at blive varmer og solen skinder noget mere? ..

Og lige 1 ting til..

- hvad betyder det nr bladene begynder at hnge?:S

Svar Send privat besked
Plantning ?
Erik Nielsen (Aceman)
Indlg: 37

Tofthj
21/08-2009 12:35
Hvis bladene hnger lidt kan det skyldes bl.a. overvanding, for lidt vand, og jeg har lagt mrke til at mine strste planter i drivhuset kan hnge lidt nr solen str lige p og det er allervarmest. (en slags dehydrering af bladene forestiller jeg mig)
--

Svar Send privat besked
Plantning ?

Brndby
22/08-2009 09:39
Ja det har jeg os lagt mrke til det, dens blade begynder at hnge nr jeg stiller den udenfor.
s m finde en rytme s de ikk fr for meget eller for lidt.

men er det forsent at vande dem lige s snart at de begynder at hnge? eller skal man helst gre det fr..
For de gr det som regl over natten, eller nr de er i solen..

men det er godt at vide Mange tak for hjlpen :D

Svar Send privat besked
Plantning ?
Erik Nielsen (Aceman)
Indlg: 37

Tofthj
22/08-2009 11:40
Hmm... Ja det er nok er bedst at vre p forkant med "hngeproblemet" hvis det er fordi den bliver for tr.

Temperaturforskellen fra ude i solen om dagen til inde om natten kan vel ogs godt vre rsagen til at den kommer til at blive lidt slatten i nogle timer.
--

Svar Send privat besked
Plantning ?
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
22/08-2009 13:28
Det er faktisk ret svrt at vande helt optimalt. Men jeg vil vove den pstand at de har bedre af at trre lidt ud end overvanding. Ved overvanding ser man det mest tydeligt: De nederste par blade bliver helt gule og falder af. Jeg gtter p at de er plantens eneste mde at komme af med den overskydende vde. Jeg har selv haft overvandet lige rigeligt og mange af mine planter er nogle lange stnger med blade og frugter kun i toppen.
Men der skal alts virkeligt meget til at sl dem ihjel eller skade dem alvorligt, s det er bare med at eksperimentere. Og s er alle arterne jo ogs forskellige...
Det er meget sjovt.
--

Svar Send privat besked
Plantning ?

Brndby
22/08-2009 18:44
Tak for hjlpen Mads & Erik. s er det problem lst :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)