Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Tips til spiring!
Bjarne Hjlund (barneydk)
Indlg: 286

Rimmerhus, DK
25/08-2009 11:11

--
Hej alle!

Jeg har haft en smule problemer med spiring af nogle f sorter i r /bl.a Bhut Jolokia chocolate). Jeg kom tilfldigvis til at nvne dette for ham som jeg fik frene af, og han gav mig dette rd:

Lg frene i bld i en oplsning af vand og saltpeter (0,5%) frene m ikke lige lngere end max 24 timer, da de ellers risikerer at blive skadet. Han bruger dette til de fr som ellers kan vre lidt tricky at spire - med et godt resultat.

Om det har noget p sig ved jeg ikke, men jeg skal ihvertfald prve det til forret... og nu er tippet hermed givet videre :O)

Hilsen
Bjarne

http://www.barney.dk

Svar Send privat besked
Tips til spiring!
Jesper Hansen (blomstermand)
Indlg: 13

Odense S
30/08-2009 13:24

--
Uha, jeg syntes ikke om at komme saltpeter sammen med fr.
Men jeg ved qua min uddannelse at fr med en hrd skal, med fordel kan lgges i bld i vand. Og jo tygger skal jo lnger tid.

Venlig hilsen
Blomstermand

Svar Send privat besked
Tips til spiring!
Simon Nielsen (Newbi)
Indlg: 64

7400
30/08-2009 16:31
Jeg lagde nogle fr i et glas alm postevand med det resultat at nogle ca 30 % "spirede" under vand. Tog dem frst op da "roden" var 1-2 cm og de klarede sig fint bagefter.

Svar Send privat besked
Tips til spiring!
Simon Nielsen (Newbi)
Indlg: 64

7400
30/08-2009 16:32
Skiftede dog vandet hver dag s det var cirka 25 grader det meste af tiden.

Svar Send privat besked
Tips til spiring!
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
31/08-2009 18:46
Jeg lader mine fr ligge det frste dns tid i kamillete (et par lagkkkenrulle, der er opbldt i teen, alts). Det har jeg haft ganske udemrkede resultater med.
Nste r skal jeg prve at spire C.lanceolatum. S kan det godt ske, jeg begynder at f brug for de gode rd. Har hrt det er svrt ;-)
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)