Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Apache modner ikke
Bent Burg (Kapow3000)
Indlg: 1

Kbenhavn
25/08-2009 12:23
Hej alle,

Er ny p forummet!

Jeg spirede nogle Apache F1 fr for ca. 2 mned siden, og planten er nu ca. 35 cm hj og har omtrent 40 chilier. De strste er ca. 4 cm lange.

Problemet er at den er get lidt i st - chilierne modner ikke, og er ikke rigtig vokset den sidste mneds tid. Planten fr den gdning den skal have.

Har knipset de sidste 20 blomster af fordi jeg kunne se at vksten var get lidt i st.

Men kan jeg gre yderligere for at f frugterne til at modne?

Mener at have lst et sted at man kan fjerne blade, og derved fremskynde modningen. Ved godt at jeg plantede den for sent p ret.

Lad mig hre fra jer.

--

Svar Send privat besked
Apache modner ikke
Rasmus Fynbo (rasmusfynbo)
Indlg: 15

Kbenhavn
31/08-2009 21:49
Ja, nu er det her desvrre ikke et svar... men jeg har vist samme problem.. eller rettere, jeg er undrer mig lidt over hvorfor chilierne bliver ved med at vre grnne.. Tror de har vret grnne i en mneds tid med masser af sol.
Nu er det nok forskelligt fra sort til sort, men hvor lang tid gr der i gennemsnit fra frugter popper frem til den begynder at modnes?

--

Svar Send privat besked
Apache modner ikke
Simon Nielsen (Newbi)
Indlg: 64

7400
01/09-2009 17:35
Samme "problem" her men mine er ved at modnes s jeg er rimelig sikker p i bare skal have lidt tlmodighed :)
Tror bde det har noget med sorten at gre + hvor meget sol planten fr.

mvh Simon.

Svar Send privat besked
Apache modner ikke
Jonas Schou (TheKewle)
Indlg: 12

Klderen, Slagelse
06/09-2009 17:49

--
Jonas Schou, Klderen tv, 4200 slagelse

hey alle .
jeg har ogs nogle planter hvor nogle af chillierne er meget gamle, men stadig grnne. ved ikke hvilken art, da det var nogle jeg kbte i et supermarked. har fet af vide at det kunne vre "rd medina" ... haha. men rde er de ikke.... desvrre-

nogen der ved hvor lang tid der gr ca?

Svar Send privat besked
Apache modner ikke
Linda Frost (frida)
Indlg: 1

Jystrup
08/09-2009 19:57

HEJ

Jeg har 6 forskellige chillier i r. De 4 af dem har vret ca. 8 uger om at modne. De sidste 2 er tilsyneladende lidt lngere om det.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)