Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Skadedyr i chilier
erling 1000 (erling1000)
Indlg: 111

Andeby
21/09-2009 22:09
Hej...
Jeg har dyrket chilier i drivhuset i 3 r. Sidste r fik jeg rekordhst (virkelig mange - mest Apache), men i r ser den ud til at ligge meget under, da jeg ud over at have plantet for tt i planteskkene ogs har fet skadedyr.

Hver uge er jeg ude et par gange og hste og fjerne dde grene og lignende. Har i r fundet gnave-huller i hver 2. eller 3. hstede chili. Det er op til 1 cm. store huller der er spist vk. Fandt for nogen uger siden 4 larver i planterne (klorm-lignende) men har ikke set flere. Har til gengld set sneglespor / slim.

Har I nogen erfaringer med skadedyr i chilierne - hvad er det mon, og hvad gr jeg - der er ikke nogen dyr at finde nr jeg sger.

Mvh. Erling

Svar Send privat besked
Skadedyr i chilier
Lars Skytte Emerslund (Xebash)
Indlg: 129

Egedal
22/09-2009 07:16
Hej

Jeg har haft ligende problem med min Cayenne, som var meget angrebet af snegle. Jeg prvede at holde dem nede, men endte med at kbe noget Ferramol (Sneglefri). hvilket bare er nogle piller der bliver lagt oven p jorden, og er MEGET effektivt.

Mvh Lars
--

Svar Send privat besked
Skadedyr i chilier
Kristian Vejmand (nygaard)
Indlg: 92

Fyn
24/09-2009 18:37
havde selv en 8 frugter p 2 planter der blev angrebet af et eller andet. havde ogs snegle men dem fik jeg gjort kl p.

i enkelte af de frugter p Anaheimen og Naga morichen fandt jeg bitte sm sorte dyr, s sm jeg drligt kunne se hvad det var, og er ikke blevet klogere. de var vel ca 1/4 mm store???

Jeg fjernede frugterne og gennemgik hele drivhuset for lign men fandt ikke mere og har heller ikke haft noget siden.

Mvh Kristian

Svar Send privat besked
Skadedyr i chilier
erling 1000 (erling1000)
Indlg: 111

Andeby
24/09-2009 22:38
ok - jeg m ha' gjort kl :) (nej ikke spise) p de snegle det er jo nok dem. Vil nu prve med lflde frst. Tak for svar... og ingen der har haft "klorme" p chiliplanterne?

mvh.

Svar Send privat besked
Skadedyr i chilier
Heidi Stein (HeidiS)
Indlg: 53

Hvidovre
25/09-2009 10:26
erling1000 skrev:ok - jeg m ha' gjort kl :) (nej ikke spise) p de snegle det er jo nok dem. Vil nu prve med lflde frst. Tak for svar... og ingen der har haft "klorme" p chiliplanterne? mvh.

--
Jeg har haft en del klorme-lignende larver i bde tomater og chili. De har gnavet i alle sorter af chili - undtagen Omnicolor, som de benbart ikke kunne lide. Jeg har fjernet de larver jeg har kunnet finde, men superirriterende at have huller i stort set hver en chili. Hber bare de fr halsbrand af de strke Habaneroer ;)

Mvh Heidi

Svar Send privat besked
Skadedyr i chilier
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
25/09-2009 12:53
Jeg kan anbefale Neem Sbe/olie hvis i kan f fat p dette. Det er et naturligt udtrk fra et tr men det har s vidt jeg er blevet informeret den egenskab at bladlus bliver genetisk pvirket, holder op med at spise og dr.
Det er yderst effektivt og ganske uskadeligt for mennesker (du kan spise dine chilier uden at skulle bekymre dig om problemer - selv f minutter efter du har sprayet planten)
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)