Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Omnicolor
Heidi Stein (HeidiS)
Indlg: 53

Hvidovre
27/09-2009 18:31

--
Er der nogen der ved hvilken farve Omnicolor har, nr den er moden? Vil gerne tage fr, men det kan jo frst gres, nr frugterne er modne. Min plante har hvide, lilla og orange frugter.

/ Heidi

Svar Send privat besked
Omnicolor
Martin Villiam Jensen (Balthazar)
Indlg: 14

rhus N
27/09-2009 19:05
Fra http://gartneri-toftegaard.dk/
Omnicolor, Cap. baccatum: Pragtfuld harmonisk plante med 6 cm lange frugter - meget populr chili. En chili hvor bde smag og udseende er i top. De mange frugter str som et fyrvrkeri af farver (4 forskellige) op over planten. Som umoden er frugten hvid/lilla med blomster aroma, senere orange/rde med solbr lime aroma. Stort udbytte og kan dyrkes p friland. 50 cm i krukke hvor den fungere meget harmonisk. 1 meter i plantesk.
Perfekt til syltning, wokmad, fisk m.m. Styrke 8.

Alle mine er nsten helt rde lige nu...

Svar Send privat besked
Omnicolor
Kristian Vejmand (nygaard)
Indlg: 92

Fyn
27/09-2009 19:08
Har lige et sprgsml i samme boldgade.

Jeg har Black cuban og fluorescent purple begge er sorte. Hvornr ved jeg de er klar til hst?

Mvh Kristian

Svar Send privat besked
Omnicolor
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
30/09-2009 02:07
nygaard skrev:Har lige et sprgsml i samme boldgade. Jeg har Black cuban og fluorescent purple begge er sorte. Hvornr ved jeg de er klar til hst? Mvh Kristian

Begge sorter er rde, nr de er modne og kan eftermodne lidt efter aftagning og kan i vrigt godt spises inden de er fuldstndig modne. Smagen og styrker er blot her ikke fuldt udviklet. Nr chilierne er overmodne mister de spndstigheden/fastheden.

--

Svar Send privat besked
Omnicolor
Kristian Vejmand (nygaard)
Indlg: 92

Fyn
30/09-2009 16:29
Maria skrev:
nygaard skrev:Har lige et sprgsml i samme boldgade. Jeg har Black cuban og fluorescent purple begge er sorte. Hvornr ved jeg de er klar til hst? Mvh Kristian
Begge sorter er rde, nr de er modne og kan eftermodne lidt efter aftagning og kan i vrigt godt spises inden de er fuldstndig modne. Smagen og styrker er blot her ikke fuldt udviklet. Nr chilierne er overmodne mister de spndstigheden/fastheden. --

Ok tak for svaret, s de gr fra sort til rd.. de er alle sorte endnu s jeg m vente. :)

Mvh Kristian

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)