Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Kalle Severin-Andreassen (KalleF)
Indlg: 3

Randers SV
17/01-2010 11:37

--
Hej.. Lige et par sprgsml fra en Chili-rookie.
Jeg forsgte for frste gang sidste r at dyrke chilier.
Der kom jeg en smule sent igang (primo april) Planterne blev stadig meget flotte, men der var ikke det store udbytte.
Mit sprgsml gr nu p om det ville vre for tidligt at g i gang nu..?? Eller betyder det noget at der ligger s meget sne...?
Mvh Kalle

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
17/01-2010 13:16
Jeg regner med at starte i den sidste uge af Januar i r og s bare have dem stende med god varme og massere af lys.
Normalt plejer jeg at vente helt til starten af marts (nogle gange endda senere).
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Mette Mller (Chiligirl)
Indlg: 24

Aalborg
18/01-2010 09:40
Godt at hre du heller ikke kan vente kim ;o)

Svar Send privat besked

Randers SV
18/01-2010 17:56

--
Okay.. Hehe.. S gr det ikke s meget at jeg allerede har smidt de frst i jorden i gr eftermiddags. Indtil videre 12 forskellige.
Og har lige modtaget 10 nye slags fra Barney.dk i dag. Dem venter jeg lidt med.. :o)

Svar Send privat besked
Klaus Jensen (Klaus Jensen)
Indlg: 72

Aalborg S
18/01-2010 18:06
Jeg startede sidst i december, og bruger et akvarie.
Temp. er ca. 25 grader og de fr 17 timers lys i dgnet. Bruger tnd/sluk ur.
--
Klaus
Aalborg S

Svar Send privat besked

Randers SV
18/01-2010 18:29

--
Bliver det ikke en bekostelig affre, sdan at have lamper tndt osv..??

Svar Send privat besked
Klaus Jensen (Klaus Jensen)
Indlg: 72

Aalborg S
18/01-2010 21:56
Jeg ka smnd ikke se den store forskel p elmleren, men det blir da godt nr vi fr en masse sol. Det er nu en gang det bedste.
--
Klaus
Aalborg S

Svar Send privat besked
Per Grnberg (LotusV8)
Indlg: 33

Sverige Klippan
19/01-2010 15:56

--
Jag startade 15/1 med 14 olika sorter, 5 frn av varje sort = 70 chiliplanter, om det vill sig.
Jag prvar med ngra riktigt starka i r - Bih Jolokia, Naga Jolokia, Bangalore Torpedo, Pot Chili, Indian Cobra, etc... men ocks de traditionella Cayenne, Hot Lemon, Numex Big Jim, etc...
Jag har placerat dem ovanp frysen i minidrivhus, och nr dem spirar s hamnar dem i krukor i vindukarmen.
Jag har fortfarande frysen full sen frra ssongen :)
Jag tror det r bttre att vara tidig med vissa sorter, jag skrdade Chili lngt in i November frra ret (i drivhus)

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
19/01-2010 21:08
Jeg skal ogs snart til at i gang. Jeg vil prve at f mere ud af mine chinenser og isr pubescenser og s skal man tidligt i gang!
Og Kalle, man undgr desvrre ikke at have en del lamper tndt i temmeligt lang tid hver dag. Klaus's 17 timer lyder helt fornuftigt ;-)
--

Svar Send privat besked
Bjarne Hjlund (barneydk)
Indlg: 286

Rimmerhus, DK
20/01-2010 14:09

--

Jeg sede de frste i starten af december, har lige set 2. hold og regner med at s de sidste omkr. 1 februar.

Jeg starter dem i en BioGreen Jumbo Propgator hvor jeg kan styre temperaturen - nr de er store nok kommer de ud i min stald hvor jeg har lys og varme.

Det kunne bare vre rart om al den sne gad forsvinde - jeg har et nyt drivhus liggende i kasser som bare venter p at komme op. Min plan er at jeg vil forsge mig med helrsdykning ;)

Svar Send privat besked
Jonas Schou (TheKewle)
Indlg: 12

Klderen, Slagelse
21/01-2010 11:53

hey folks.. jeg har ogs lagt en masse fr til spiring her igr. men nr jeg nu lser at andre der ogs har gjordt dette, bruger bde ekstra varme OG lys, bliver jeg betnkelig.. hvilket lys bruger i ?? og er det ndvendig for at spirene overlever til det er nok sol udenfor?

mvh
--
Jonas Schou, Klderen tv, 4200 slagelse

Svar Send privat besked
Peter Høj (high.peter)
Indlg: 1

04/02-2010 16:19
Hej - jeg har set lbende siden juleaften. Alle kommer fint frem - og vokser langsomt men fint i vindueskarmen.
Mine erfaringer siger at hvis fugt og temperaturer er OK, s skal frene nok spire. Hvis der til gengld ikke er lys nok (som i DK om vinteren) s bliver de ranglede - ikke at det er det store problem, men det er nok heller den store gevinst for planterne at vre for tidligt p den. Jeg er dog stdig og giver ikke kunstigt lys.
Har omkring 30 forskellige sorter og det virker som om annuum klarer sig lidt bedre end chinense mens frutescens ligger midt imellem.
--
high.peter

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)