Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Spiringstid?
Lars Christensen (Lars N C)
Indlg: 7

Fredericia
17/02-2010 11:17
Jeg har i sidste uge sat mine chilier til spiring i minidrivhus p en varmemtte.
Der er allerede kommet spirer fra,
Guajillo
Mulato Isleno
Bishops Crown
Pineapple Aji
og jeg synes ogs jeg kan ane en spire fra mine Scotch Bonnet.
Jeg m sige at den ekstra varme virkelig har forkortet spiringstiden, og nu skal jeg s til at rigge lidt ekstra lys til.
Det er kun mine Rocoto der endnu ikke viser nogen tegn p spirer.
Er der nogen der har et bud p spiringstiden for Rocoto?
Jeg ved godt det stadig er tidligt, da det kun er en uge siden frene er sat.
Men nr varmen har drevet Scotch Bonnet frem p kun en uge, s er jeg lidt spndt hvornr jeg mon kan forvente de sidste.
--

Svar Send privat besked
Spiringstid?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
17/02-2010 18:20

-- Mine Rocotoer har slet ikke spiret (set 20/12), s jeg skal have prvet med et nyt hold...

Ellers har spiretiden varieret fra en uge og op til 4 uger for mine chilier, som ogs har undervarme.

Svar Send privat besked
Spiringstid?

Fredericia
19/02-2010 09:02
Mine Rocoto fr er kbt sidste r, hvor jeg heller ikke fik dem til at spire, men der brugte jeg ikke undervarme.

Det er nok frene der ikke er for gode.

S bliver der bare plads til en tomat plante mere.
--

Svar Send privat besked
Spiringstid?
Bjarne Hjlund (barneydk)
Indlg: 286

Rimmerhus, DK
19/02-2010 10:10

--
Hejsa!

Jeg synes generelt at Rocotto og Nogle ag Habanero/Naga er lngere om at spire end de andre - men en temperatur p omkring 30 grader fremmer spiringen

Svar Send privat besked
Spiringstid?
Christoffer Franck (cmkfranck)
Indlg: 11

Aalborg
19/02-2010 16:24
hey

Af de 4 Rocoto fr jeg satte til spiring kom der kun 1, og der gik lidt over en mned (uden varmemtte).

Rocoto'en skulle ellers vre en af de chilier der er ikke her helt vildt varmekrvende.
--

Svar Send privat besked
Spiringstid?

Fredericia
19/02-2010 16:50
Hejse,

Nu fr de lige 3 uger mere til at vise om de vil noget.
S passer det ca med at jeg skal i gang med tomaterne, hvis jeg alts gider at lave dem fra fr i r.
Det ender det jo nok med.
--

Svar Send privat besked
Spiringstid?
Krlle Blle (Sjili)
Indlg: 39

Sydst
19/02-2010 23:48

--
Hejsa allesammen.

Jeg har imorgen haft mine 72 jiffy`s "igang" og har endnu en spiringprocent p 0%, s er rlig talt en smule deillusioneret. Har selvklart en rkke forskellige sorter i gang, s det tyder ikke for lovende.

Jiffyerne har p intet tidspunkt vret udtrret, og varmemssigt ligger temperaturern i jorden p mellem 18-30 grader.

Sidste r gik alt jo fremragende, og havde en spireprocent omkring de 90%, s hvad det er los ved jeg faktisk ikke, men syntes det er s bittert skulle 72 fr, og jiffys vret get til spilde. :-(

Svar Send privat besked
Spiringstid?
Krlle Blle (Sjili)

Sydst
19/02-2010 23:48

--
edit / Jeg har imorgen haft mine 72 jiffy`s "igang" i 14 dgn, og har endnu...

Svar Send privat besked
Spiringstid?
Uffe Jrgensen (Duce)
Indlg: 3

rhus
28/02-2010 21:55
Bishops crown var den hurtigste af mine chillier til at spire. Til gengld s ser det ud til at mine gule rocotto/manzano slet ikke vil spire.
Dog har jeg generelt haft en fin spireprocent - ca. 80 procent.
--

Svar Send privat besked
Spiringstid?
Krlle Blle (Sjili)

Sydst
28/02-2010 22:11

--
Efter jeg fik skrevet mit indlg, s tog tingene ellers fart, 32 er poppet frem p de 9 dage der et get, og af de 17 sorter set, er kun endnu for genert til at dukke frem, og det s ogs rocotto`en, som jeg ellers har set double up af.

S tager jeg Rocottoen fra, ligger jeg pt p en springs% p prsic 50%, og den vil stige, s er fint tilfreds, selvom jeg sidste r l p omkring 90%, men det var s ogs med 80% frre planter set.

Svar Send privat besked
Spiringstid?
Erling Rohard (Erling)
Indlg: 53

Snderjylland
01/03-2010 00:01
Nogen der har erfaringer med at fryse Rocoto-fr ned inden sning? Har hrt de naturligt vokser i hjt / kligt milj, og ogs at nogle chili-sorter godt kan spire bedre hvis de lige mrker vinteren (tur i fryseren) og at vinteren derp er forbi (nr de tr op efter at vre kommet op af fryseren) og bliver set.
mvh. Erling

Svar Send privat besked
Spiringstid?
Heidi Stein (HeidiS)
Indlg: 53

Hvidovre
12/03-2010 11:58
Jeg havde opgivet nogle af mine chilifr - de blev set for ca. en mned siden... men pludselig i morges var der 2 spirer af Omnicolor. Hurra ;)

Til Erling: Jeg har ikke prvet at fryse frene, men jeg opbevarer bde tomat- og chilifr i kleskab.

mvh. Heidi

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)