Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvilke sorter/arter er mest robust til frilandsdyrkning
Lars Bugge (Kilgore)
Indlg: 26

2000
17/02-2010 23:07
Jeg vil gerne prve at dyrke nogle chilier i haven (friland) i r. Har I nogle erfaringer med hvilke arter/sorter, der egner sig bedst til dette?
--

Svar Send privat besked
Cenk Olesen (hellforce)
Indlg: 25

18/02-2010 12:35
Cayenne Long Slim vil jeg tro kan lade sig gre, den kan kbes de fleste steder og er en ret god chili i bde smag og styrke.

Svar Send privat besked
Emil Gottlieb (mulle73)
Indlg: 2

Espergrde
18/02-2010 14:00
Prv med Aji Little Finger, den kan tle et kligere klima(mener den kommer fra Bolivia) en tidlig sort med et hjt udbytte. Aji Little Finger kommer i flere farver.
--

Svar Send privat besked
Rene Berthelsen (Rrene)
Indlg: 20

Kbh.
20/02-2010 10:58
Umiddelbart vil jeg gtte p nogle af de steuropiske Annuum-sorter, da der jo ikke er den store klimatiske forskel i forhold til her.

Jeg synes ogs at sm frugter generelt modner hurtigere end de store (...og der er flere frugter p planten).

Endelig skulle planter af pubescens arten - De forskellige sorter har ofte Rocoto i navnet - vre ret kulderesistente. Jeg prvede en del af disse i drivhus sidste r, men der var i hvert fald for varmt, planterne gik fuldstndig i st hele sommeren.

Et par alternativer - Held og lykke!!

/Ren

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
20/02-2010 11:37
Jeg har de fleste af mine planter "p friland" (i potter dog) hver sommer. Det er stort set alle sorter der kan klare det danske klima, hvis bare de vnnes til det. Du kan vnne planterne til vejret ved at tille dem ud nogle timer om dagen i de varmere timer i lbet af forret. De kan godt blive "skrmt" de frste gange og komme til at hnge med bladene - bare rolig de retter sig nr de kommer ind i varmen igen.
Nogen bruger ogs en almindelig bordventilator som de stiller til at blse p deres planter inden for. Det vil ligeledes gre planterne mere robuste.
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)