Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Foretrukne Vandsmetode
martin Oht (oht)
Indlg: 25

Ringsted
15/04-2010 17:58
Er der nogen der vil dele deres vandingsmetoder ?

har de sidste 2 r brugt juliana automatiske vanding. Denne har dog vret meget utilfredsstillende, og er blevet frakoblet halvvejs inde i sommeren. I r tnker jeg at alle planter, tomat agurk og chili/peber skal i potter. er der nogen der har gode erfaringer hermed ?

tnker mske at opfinde lidt al kapilr kasser, der s kan graves ned i drivhuset, og forbindes med potterne med fiberdug eller andet.

nogen gode forslag ?

mvh
Martin

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
16/04-2010 10:18

Jeg har i r endelig fet gang i et projekt som jeg har ville lave lnge.
Det er basalt set et hydrologi system hvor planterne ses i s lidt jord som mulig og s i stedet har deres rdder hngende ned i gdet vand.
Ved at have rigeligt gdet vand i beholderen, s kan jeg faktisk lade vre med at vande i ugevis uden at det gr noget og planten skulle efter sigende blive endnu strre og frugtfyldt.

Jeg er i gang med at skrive p en artikel om det s i kan se hvad jeg har gjort.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Erik Nielsen (Aceman)
Indlg: 37

Tofthj
16/04-2010 17:04
Kim, dit system lyder rigtig interessant! Glder mig til artiklen.

Jeg bruger selv vandingsmtter, og har lnt et hjemmelavet system som en af mine gode venner har "opfundet".
En dunk vendt p hovedet, s det hele fungerer som en slags "drikketrug", man kan sammenligne det med de der drikketrug til hamstre osv. Planterne passer sig selv p den mde. Det fungerer ganske godt for mig, og man undgr de hvide svampe der nogle gange kan komme i overfladen af potterne hvis jorden er for vd verst, da de bliver tilfrt vske nedefra.
--

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
martin Oht (oht)

Ringsted
16/04-2010 19:36
Hvad anvender du som vandingsmtte ?
er det et produkt der hedder sdan ? eller er det en slag fiber dug.
Har selv Pinstrup spirre kasser der fungerer med en vandingsmtte nede i en flamingokasse. Disse minder om en mellemting mellem fiberdug og tyndt filt.

/martin

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Erik Nielsen (Aceman)
Indlg: 37

Tofthj
18/04-2010 22:30
Tjae, jeg ved smnd heller ikke om det hedder en vandingsmtte, men det er den slags fiberdug du snakker om. man kan kbe dem lse :-) Jeg vidste bare ikke hvad jeg skulle kalde den...
--

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
19/04-2010 07:28

-- Hej Martin -

hvis du kommer forbi Greve, s kan du kbe nogle glimrende undervandingsmtter hos Willab Garden - de er ret kraftige og kan holde p en del vand. De har ogs bakker til dem, men de er lidt dyre...

Jeg har kbt skobakker i Bilka, s de er p tilbud - fungerer helt perfekt med en mtte, s der bare skal vendes i bunden.

Men der er ikke meget automatik i det - jeg vander mine krukker med kande. Men skal jo alligevel helst i drivhuset hver dag, s jeg er der jo alligevel!

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Frank Vetter (vetter)
Indlg: 20

Snekkersten
24/04-2010 19:40
Hej

I r skal jeg have gang i min lille samling p:
Keystone kmpepeber,Christmas Pepper(styrke 4),Early Jalapeno(5),Toftegaards Citron Chili(6),Omnicolor(8),
Tabasco(8), + div. andre.

I r vil jeg ogs prve noget nyt og det er lidt a la det Kim nvner med hydre dyrkning./vand i bunden af potten/kassen/spanden, s nogle af plantens rdder hele tiden str i vand. Jeg vil forsge at udskifte jorden med leca rter og konstant vand i bunden.

Jeg har bestilt nogle PLANTESPANDE 12 L, MED VANDING hos Willab Garden.
http://www.willabgarden.dk/fullpost.asp?AvdID=189&ArtID=30693&page=1
Som skulle gre vandingen nemmere og man kan selvflgelig godt bruge jord til dette.
Men ellers vil jeg prve lidt med jord og lidt men laca rter i div. spande/krukker/potter.

Men spndened at flge debatten.

(Har ivrigt haft nogle chili planter stende i vindueskarmen hele vinteren, s der er allerede bleve hstet et par gange i r).

vetter

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Frank Vetter (vetter)

Snekkersten
25/04-2010 09:05
Og her flger s et par billeder.

Jeg har ogs indkbt nogle inderpotter med vandindikator og dem vil jeg ogs forsge mig med til mine chili planter.
right

Potterne er kbt her. Billigt og hurtig levering.

Lige som jeg har gjort med en del af mine blomster, se eks.
right

Jeg ved godt det var/er for tidligt at plante de helt nye chilli skud over i leca, men jeg mtte prve. Nej, de skal have strer og flere rdder, fr de kommer over i leca.
IMG SRC="http://www.chilifan.dk/gallery/1272178416_152_5206.jpg" ALIGN="right"]Mit mine drivhus med chile planter i leca.[/IMG]

Og til sidst, s lige 4 planter jeg har gemt/overvintrede fra sidste r, der bare venter p at komme ud.
right

Se evt. filmen over hydro potterne med orkideer i og p samme mde vil jeg forsge mig med chillierne.
Web side fra USA med hydro potter

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
martin Oht (oht)

Ringsted
28/04-2010 07:25
Fandt nogle passende bakker, der var billigere end i willab garden, og de passer fint i drivhuset.
se :
http://kpkram.dk/have-og-planteartiker-43/plastikbakker-og-underskaale-106/jumbo-pottebakke-117x40-cm-1320.html

Planlgger at anvende dem som kmpe underpotter, og regner med at der kan st ca 8 chiliplanter i hver. Regner med at skal have alle planterne i 3 liters potter, for at begrnse vksten, da jeg er den eneste der i huset der er til chili, og ikke er interesseret i at drukne i chili.

/
Martin

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Slagelse
28/04-2010 23:22

-- Hej Martin -

har du haft kontakt til KP-Kram?

Jeg har forsgt at skrive til dem p et tidspunkt, men de svarede aldrig tilbage - lidt userist, synes jeg...

Men de ser ud til at have nogle fine ting!

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
martin Oht (oht)

Ringsted
29/04-2010 09:46
Nej jeg bestilte bare.

De er leveret med GLS p 2 dage, og skal afhente dem i den lokale daglig brugsen idag.

Hber de svarer til forventingerne

/
Martin

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Frank Vetter (vetter)

Snekkersten
16/05-2010 14:35
S kunne jeg ikke vente lngere og har lige plantet mine 4 overvintrende chiliplanter fra vindueskarmen ud.

Samtidig forsger jeg s med at plante dem i leca med konstant vand i bunden. Det skulle gre pasningen og vandingen meget lettere, i lbet af sommeren.
Dette er s dag 1 og planterne skal selvflgelig lige have lov at stte sig, fr de begynder at vokse p ny.

Men det finder jeg selvflgelig ud at efter et stykke tid.
Her lidt billeder (hvis det lykkedes at upload dem)

right

right

right

right

right

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Frank Vetter (vetter)

Snekkersten
16/05-2010 14:52
Fik ikke skrevet, at man ikke behver disse 12L speciel spande fra Willab, med plade til 2L vand.
(koster 146,- for 5 spand)
Man kan evt. bare kbe spande og selv lave 2 hulder et par cm fra bunden og fylde leca rter lidt op over hulderne, derefter er det bare at plante planten.

Hber selvflgelig det bliver nemt at holde.
Er du ikke til leca, kan man jo bare bruge jord i stedet for.

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Mads Quaade Vestergaard (McQuaade)
Indlg: 12

Greve
18/05-2010 00:36

--
Jeg overvejer at kbe disse potter til mine sm chili og orkideer
Hydropotter fra England
det er de samme som Frank Vetter har kbt og jeg syntes det virker som en god ide. Det lader til at man kan kbe op til 30kg for ca 150kr i fragt, jeg skal kbe ca. 4kg s hvis nogen er interessede og skal have noget med kan vi jo dele fragten. bor Greve SJ.

Og Frank hold mig/os endelig opdateret p hvordan det gr med dine store planter i LECA, tror du ikke at hvis man kun bruger jord suger det for meget vand og derved bliver for vd?

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Frank Vetter (vetter)

Snekkersten
18/05-2010 09:03
Hej Mads

Leca rterne rdner eller nedbrydes ikke, dermed skulle der heller ikke opst s mange sygdomme i det, sammenlignet med alm. gromedier. Desuden kommer der ogs bedre luft til rdderne. Lecaen suger og fordeler selv vandet, s planten ogs fr vand hjre oppe i spanden.

Det burde kunne g med jord i stedet for, men ja, hvis jorden str konstant i vand nederst i spanden, vil det nok ikke vre optimalt. Men derfor er de speciel spande jeg har vist p billedet ogs lavet sdanne at bunden er hvet og evt. jorden s ligger oven p. Nede under den viste plade er der plads til 2L vand.

PS. Mine 4 chili planter der blev omplantet, hang lidt med bladene dag 2, s jeg blev selvflgelig lidt bekymrede hvis det skulle fortstte. De fik lige en gang vand mere, s lecaen blev skyllet igennem.
(ovenskydende vand ryger jo selv ud igennem de to hulder et par ca. fra bunden)
Men planten skal selvflgelig lige vende sig til de nye forehold.
Dag 3 her til morgen, har alle blade rejst sig igen og det ser fint ud.

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
18/05-2010 19:07

Mine erfaringer med chili begrnser sig til 2 kapilrkasser jeg har stende p en sydvendt terrasse. Umiddelbart har det fungeret rigtig godt til trods for at jeg ikke er speceilt god til at huske at vande.

Da jeg begyndte at f planer om at f et drivhus, s var mit udgangspunkt at det skulle fyldes med kapilrkasser. Lidt hovedregning fortalte at der skulle bruges mindst 10, hvilket jo s gjorde det lidt pebret. Samtidig begrnsede kassernes strrelse og de tilhrende planteskke mig lidt i forhold til hvor mange planter jeg kunne huse.

Derfor er planen at bygge 2 kmpe-kapilr kasser i hele drivhusets lngde. Det giver 2 bassiner p 250 * 70 cm og 30-40 cm hje som er muret op i sokkelsten. Hvert bassin bliver foret med plastik, og i vrigt forbundet til regnvandstnden, s opfyldningen sker automatisk s lnge det bare regner jvnligt (det virker sandsynligt i Danmark) Der skal selvflgelig arrangeres noget overlb der sikrer at det hele ikke drukner ved skybrud. I hvert bassin placeres s nogle plastrr med diameter omkring 20 cm, som gr op igennem et lg, der skal holde det "trre" jord. P den mde regner jeg med at kunne have 7*2 planter i hver kasse.

Ja det var alts teorien. Indtil vidree har jeg muret soklen op, og er ved at samle drivhuset ovenp. Det kan vre jeg bliver klogere hen ad vejen, men indtil videre synes jeg at ideen er god :D

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
18/05-2010 21:01

--
Hej Frank, det lyder rigtigt spndende det du har gang i, jeg var selv forbi willab garden i dag, men der var udsolgt af de 12L spande, men s har jeg mere tid til at se om dine klare det:-)

Jrgen det lyder ogs spndende, kan lgge et par billeder op af dit bygge project, hvad tror du er bedst at fylde i de plast rr, jord eller LECA?

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Slagelse
19/05-2010 07:27

--
Hej Jrgen -

du kan ogs bare dyrke dem direkte i et langt jordbed - det er lettere at etablere, og hvis man grundvander ordentligt , kan man njes med at vande en gang om ugen. Det fungerer i hvert fald fint i mit drivhus, hvor jeg har en siveslange koblet til mine regnvandsbeholdere. S bner jeg bare for den og kan se p beholderen, hvor meget vand jeg giver ad gangen.

Jeg tror mske, at du kan risikere overvandede planter, hvis de aldrig fr lejlighed til nsten at trre ud.

Men i hvert fald - srg for at lave dit kapillrbed s langt nede som muligt, s du ikke mister dyrkningshjde. Der ryger jo omkring 35 cm af hjden med de almindelige vandingskasser, og det er jo lidt rgerligt, hvis drivhuset ikke er meget hjt...

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
20/05-2010 08:52

Hej Anja

Det med hjden tnkte jeg ogs p, og det var derfor jeg byggede det ind i soklen. Slede kommer planterne til at st, s det svarer til gulvhjde. I vrigt har jeg ogs snket min gang en smule, s jeg kan g oprejst derinde.

Det med overvanding er lidt en joker. Umiddelbart har det fungeret fint hidtil med kapilrkasserne, hvor noget af jorden og rdderne altid er nedsnket i vand. Mske er det ogs et sprgsml med diameteren p kapilr-rrene. Alts hvor store skal de vre for at suge den rette mngde vand op til planterne.

I vrigt er dine fr kommet fint frem, og de ligger nu i jorden og spirer (hber jeg) - Tak for dem.

Mvh

Jrgen

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Nicolai Holrits (Holrits)
Indlg: 19

Greve
20/05-2010 09:48
McQuaade skrev:
--
Jeg overvejer at kbe disse potter til mine sm chili og orkideer
Hydropotter fra England
det er de samme som Frank Vetter har kbt og jeg syntes det virker som en god ide. Det lader til at man kan kbe op til 30kg for ca 150kr i fragt, jeg skal kbe ca. 4kg s hvis nogen er interessede og skal have noget med kan vi jo dele fragten. bor Greve SJ.

Og Frank hold mig/os endelig opdateret p hvordan det gr med dine store planter i LECA, tror du ikke at hvis man kun bruger jord suger det for meget vand og derved bliver for vd?

--

Hej Mads Q. Har du bestilt dem endnu? Eller er det droppet?

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
22/05-2010 18:45
Nej Jeg har ikke bestilt endnu

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
22/05-2010 19:15
Okay hvad er prisen p det :D? hvis du stadig er med p det?
--

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
22/05-2010 19:58
Holrits skrev:Okay hvad er prisen p det :D? hvis du stadig er med p det? --

-- det koster omkring 150kr at f sendt 30kg
Denmark 17.95 (for each 30 kg)

og eks. en potte med vandmler p 22x19cm koster omkring 32kr

jeg har bare ikke set det til den pris her i DK

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
22/05-2010 21:45
Holrits skrev:Okay hvad er prisen p det :D? hvis du stadig er med p det? --

-- det koster omkring 150kr at f sendt 30kg
Denmark 17.95 (for each 30 kg)

og eks. en potte med vandmler p 22x19cm koster omkring 32kr

jeg har bare ikke set det til den pris her i DK

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
22/05-2010 23:05

Hmm kan man overhovedet kbe dem i DK?
--

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
23/05-2010 14:11

--
Nej jeg har ikke lige set den type her, men andre selvvandings systemer, syntes bare de er meget dyre

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
23/05-2010 14:15

--
Frank, hvordan har dine planter det? er der stadig liv i dem:-)?

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
23/05-2010 14:48
Hhm okay, du skulle vel ik kende nogle links til nogle sider hvor de har dem :)?

--

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Frank Vetter (vetter)

Snekkersten
23/05-2010 18:39

--

Foretrukne Vandsmetode
Frank Vetter (vetter)

Snekkersten
23/05-2010 18:49
Mine planter hnger pt. med bladene, tror de skal tilvnde sig at komme ud istedet for vinduskarmen + de skal vende sig til leca istedet for jord. Mske ryger alle blade og der vokser nye ud? Mske klipper jeg dem lidt ned?
Jeg vil lige se den nste uges tid an og jeg har ogs fjernet bundpladerne fra spandene, da jeg var bekymrede for om lacaen kunne suge vand op fra de 3 sm hulder.

Det skal nok g, teknikker er god nok. Nu skal jeg bare f det til at virke.

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
24/05-2010 21:04

--
Ok Frank, det lyder sndende, hber de kommer sig, hold os opdateret.

Nicolai, der var et link i det jeg skrev til at starte med:-) men her er det

http://www.greenshorticulture.co.uk/Houseplants-359/Hydroculture-362/Culture-Pots-657.asp

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
25/05-2010 17:21
McQuaade skrev:
--

http://www.greenshorticulture.co.uk/Houseplants-359/Hydroculture-362/Culture-Pots-657.asp

--
Ja det ved jeg. Men jeg mente om
du kendte nogle links til hvor man kan f nogle lign. I dk. Ikke lige dem men med samme mening. Mere hvis du lige kendte et sted :)

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
25/05-2010 23:09
McQuaade skrev:
--

--
Ja det ved jeg. Men jeg mente om
du kendte nogle links til hvor man kan f nogle lign. I dk. Ikke lige dem men med samme mening. Mere hvis du lige kendte et sted :)

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Thomas Larsen (1265tla)

Albertslund
28/05-2010 09:09
CENTER

Jeg har til div peber og tomat fet fine resultater med 4 huller i en spand. Nogle har haft sten i bunden - andre leca og en masse bare med jord. Jeg har ikke kunnet se forskel p resultatet.
--

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Heidi Stein (HeidiS)
Indlg: 53

Hvidovre
28/05-2010 12:32
Hej Thomas

Har du grs p toppen? Er det for at holde p fugt eller for at gde?

Mvh Heidi

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
28/05-2010 12:44

--
Hej :) str de s i en anden spand du vander ned i siden du har de 4 huller?

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Thomas Larsen (1265tla)

Albertslund
28/05-2010 13:05
Grsklip p toppen - s slipper jeg for gdning.

Jeg vander ned gennem grsset og indtil der kommer vand ud af hullerne.

S holder jeg fri nogle dage :-)
--

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
28/05-2010 13:23
hmm kan ik helt forst det haha :Ds er huller lidt oppe p spanden s du ved der ligger vand "under" huller hvor der er lecca som s fder planten? forstr jeg det nu :D?
--

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Frank Vetter (vetter)

Snekkersten
28/05-2010 14:03
Hvis du bare har en underskl, s skal du jo vande tit Nicolai og specielt nr der bliver rigtigt varmt.

Dette med spanden og hulder i lidt hjere oppe er en nemmere mde at vande p. (det skal ikke vandes s tit)

Jeg bokser stadigvk med at f mine til at gro i ren leca.
Hber stadigvk det lykkedes. Men ellers bliver det som vist hos Thomas, da jeg sidste r, ikke kunne bestille andet end at vande i undersklen.

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Thomas Larsen (1265tla)

Albertslund
28/05-2010 14:18
Hvis du vil kan du jo ogs lave dit eget simple forbundne-kar drypvandings anlg.

1 spand (uden huller) og noget stof og lidt niveau-forskel s er du krende.
--

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
28/05-2010 14:42
hmm kan ik helt forst det haha :Ds er huller lidt oppe p spanden s du ved der ligger vand "under" huller hvor der er lecca som s fder planten? forstr jeg det nu :D?
--

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
28/05-2010 14:43
--

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
28/05-2010 14:44

Forresten hvor tit gder man?
--

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Thomas Larsen (1265tla)

Albertslund
28/05-2010 15:49
Ja det lyder rigtigt. Se billede. Boret/hullerne sidder 5 cm oppe. Vand og leca under hullerne og jord over hullerne.

Angende gdning, s gder jeg kun med grsklip.
--

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode

Greve
14/06-2010 21:15
undskyld jeg frst svare nu, men har ikke haft s meget tid:-(

Jeg har dog brugt en masse tid p at google hydroplantning og fundet et meget spndende indlg ang. orkideer skrevet af en Vetter;-) sjovt at stde p dig der.. Kan se dine orkideer trives, men hvordan gr det med dine chili?

Jeg har fundet frem til en dansk side der slger hydropotter og vandmlere s mu behver vi ikke f tilsendt fra englang:-)

http://www.hydrokultur.dk/

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Frank Vetter (vetter)

Snekkersten
14/06-2010 22:35
Hej Mads

Super med den web side du har fundet.Jeg har ogs sgt nettet tyndt vedr. hydro dyrkning, men fandt aldrig den web side du nu har oplyst. Jeg savnede at kunne kbe komplet st med inderpotte-vandmler+yderpot og det har de jo.
Jeg skrev ovenikbet til dem i England om uderpotterne, men nu har du hjulpet mig. Super info. Takker.

Vedr. mine 3 omplantede chili, s gr det ikke s godt.
De har nsten tabt alle bladene. 2 af planterne gr mske ud? hvoraf den sidete er bagyndt at stte sm skud ud fra stammen, s Toftegaards Citron Chili ser ud til at kunne klare mosten.

Yderligere havde jeg forsgt at plantet nogle sm skud hurtigt over i potter kun med leca, samtidig med mine andre sm skud som kom i alm. jord.
Dem i jord har vokset normalt, hvorimod dem i leca stort set har stet i stampe, men dog ikke get ud.

Man kan sikkert fornemmet det p vedhftet billede, hvor dem i jord er klat til at blive plantet ud/om og dem i leca m vente.

Pt. er det ingen succes med mine chili i ren leca og jeg vlger nok den sikre vej med jord, men jeg prver mig alligevel frem med leca ogs.

Ivrigt stortrives mine orkideer i ren leca, samt enkelte stueplanter og en af mine kddende planter. S ren leca er ikke dmt ude.

right

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Frank Vetter (vetter)

Snekkersten
26/09-2010 15:20
Her en lille opdatering pr. 26/09

De 3 planter jeg havde i spande kun med leca, gik den ene ud og 2 klarede sig.
De voksede langsomt efterflgende og nu udbytte p den ene og begrnset p den anden.
right

right

Grunden til at de ikke klarede sig bedre (tror jeg) var kulden i starten af ret som fik dem til at g i st.

Mine chilier p friland er ogs kommet sent igang og udbyttet kommer frst lbende fra nu.
Derfor har jeg allerede taget nogle ind i vindueskarmen som skal forlnge udbyttet her i efterret og give tidligt udbytte til forret. Og disse er ogs plantet i leca og her er der ingen problemer. S det kan godt lade sig gre.
right

right

right

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Frank Vetter (vetter)

Snekkersten
26/09-2010 16:12
Kan tilfje lidt bedre billeder her:
right

right
Det er ikke bare chili i leca. Det er ogs nemt med vandingen. Fyld vand op til ca. delen p vandmleren og nr mleren er helt nede, fylder du op til igen.

right

right

Jeg har kbt inderpotterne - vandmlerne - yderpotterne her:
http://www.hydrokultur.dk/

Svar Send privat besked
Foretrukne Vandsmetode
Steffen Braner (SteffenB)
Indlg: 14

Djursland
25/05-2011 15:45
Hej Frank

Gr det stadig godt med at have chilier i lega og med de der kulturpotter? Jeg har nemlig lige kbt nogle chiliplanter og jeg overvejer at omplante dem til sdan et hydrokultur-system.

Og hvad gr du med gdning? Bruger du de der gdningsbatterier, som man ogs kan f p hydrokultur.dk og som passer til kulturpotterne?

--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3779, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: EdwardSlove
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)