Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Mark C (mtyren)
Indlg: 2

Horsens
22/07-2010 16:59
Hej Alle.

Jeg er get lidt chili-amok.

Jeg har kbt 4 bilka-planter af mrket: Apache, Cayenne, Rd Cayenne og en Habanero Mustard. (Alle er Ca. 1 meter hje og har masse af blade.)

Der er kommet en lidt chilier frem, men dog ikke mange.

Der er ca. 3-5 stykker p hver.

Der har ellers vret mange blomster p, men de er faldet af.

Mit sprgsml er s, er det typisk at der ikke kommer flere chilier p, eller har jeg gjort noget galt?

De bliver vandet, nr de er udtrret. Fr en smule sol hver dag, og er ellers under dagligt opsyn.

Jeg har dog ikke plukket dem, da jeg ikke helt forstod hvordan og hvornr det skulle gres.

Hber p lidt gode tips/tricks.

P forhnd, tak.

/Mark
--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
22/07-2010 17:27

-- Hej Mark -

Der burde mske nok havet flere frugter p, men det er ikke sikkert, at de er blevet passet helt efter alle kunstens regler, inden du kbte dem.

Men jeg vil da tro, at der nok skal komme flere frugter endnu - er der slet ingen blomster p?

For resten - hvor store potter str de i?

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Mark C (mtyren)

Horsens
22/07-2010 18:22
Hej Anja.

Jo, der er masse af blomster p den ene, men de andre har tabt deres blomster.

Kan det passe der kommer nye?!?

De str i 10 l. potter. Jeg har plantet dem om for ca. 2 mdr. siden.

/Mark
--

Svar Send privat besked

Slagelse
22/07-2010 19:57

Ja - hvis de ellers ser friske ud, s skal der nok komme nye blomster!

Og 10 l er en helt fin strrelse til dem, s det vil da undre mig meget, hvis der ikke dukker nogle frugter op undervejs...

De er jo grufuldt lnge om at blive modne, s har du mulighed for at stte dem ind om et par mneder, nr vejret bliver kedeligere igen?

For resten - pas p ikke at gde dem for meget. Det giver bare masser af blade og kun f blomster.

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Jakob Faarup (Faarup)

Godthb
03/08-2010 10:07
Hej Marc.
Dit indlg kunen vre skrevet af mig :)
Har kbt stort set de samme planter, ogs i Bilka. Min habanero mustard er egentlig stor og flot, men meget sm blomster p, apachen blomstrer, dog med sm blomster der er ved at falde af nu.
Og til dig Anja, tusind tak for et godt og brugbart svar.

Jakob
--

Svar Send privat besked

Slagelse
03/08-2010 12:15

--
Hej Jakob -

jeg svarer p din besked her - mske kan andre bruge det ogs...

Du skriver, at dine planter er 20-30 cm hje og har masser af blomster. Normalt ville jeg tage de frste 7-10 blomster af, s planten kan blive lidt strre, inden den skal stte frugt - men hvis de har s mange, at de selv taber en del, s behver du det ikke. Vi er jo ogs et stykke inde i ssonen, s hvis du er for hrd ved dem, kan det hurtigt blive ret sent, inden de fr sat frugt.

Planterne bliver nok ikke kmpestore i r, men nogle frugter skulle du nok kunne n at f, vil jeg tro!

Hvis man har mulighed for det, er det i vrigt altid en god id at lgge et billede ind, nr man har sprgsml - s er det meget lettere at give et godt svar!

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Jakob Faarup (Faarup)

Godthb
03/08-2010 12:36
Hej Anja
mange tak for dit hurtige svar. Nr du skriver jeg ikek skal vre for hrd ved dem, tnker du s p sol, varme og vand? De str i nord/st-vendt vindue, s de fr sol fra tidlig eftermiddag og frem. Jeg vander dem ca hver.2.-3. dag, der stod p anvisningen at den gerne mtte tre ud, ligesom der str ejg skal anvende gdning hver gang jeg vander?
Billeder flger :)

Svar Send privat besked

Slagelse
03/08-2010 17:52

--
Hej Jakob -

jeg mente bare at vre hrd i forhold til at pille blomster af.

Lyder fint med vandet, men jeg blander gdning i plantejorden og vander med rent vand derefter, s det ved jeg ikke rigtigt noget om.

Men der kan sges masser af information under Dyrkning, s det er bare at g i gang...

Selvflgelig vil jeg gerne hjlpe - men med lidt benarbejde kan man se, at det meste allerede har vret vendt her i forummet!

mvh
Anja

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)