Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Starte dyrkning i vindueskarm i august?
Michael R. A. (MRA1984)
Indlg: 155

Uldum
29/07-2010 22:46
Hej allesammen...

Jeg fik s sent som her til aften ideen at starte dyrkning af chilier herhjemme i stuen... Det kunne da vre meget sjovt... Men mit sprgsml er s om det overhovedet er muligt nu eller om jeg bliver ndt til at vente til forret?

Det lykkedes mig ikk umiddelbart at sge en trd med info om det...
--
Tak for hjlpen... :-)

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
29/07-2010 23:09

-- Hej Michael -

Hvis du kan give planterne det ndvendige lys vinteren over, skulle det kunne lade sig gre...

Men prv det - og fortl om dine erfaringer! Du kan jo bare s igen til forret, hvis det ikke fungerede.

Jeg vil nu nok mene, at du skal have fat i noget ekstra lys til dine planter, da de ellers vil blive nogle ranglede modeller - prv evt. at lse artiklen om LED-lys, som lige er lagt ind i dag. Jeg har ikke prvet at s s tidligt som august, men det er helt sikkert et forsg vrd!

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Michael R. A. (MRA1984)
Indlg: 155

Uldum
30/07-2010 16:42
LED-dyrker skrev:-- Hej Michael - Hvis du kan give planterne det ndvendige lys vinteren over, skulle det kunne lade sig gre... Men prv det - og fortl om dine erfaringer! Du kan jo bare s igen til forret, hvis det ikke fungerede. Jeg vil nu nok mene, at du skal have fat i noget ekstra lys til dine planter, da de ellers vil blive nogle ranglede modeller - prv evt. at lse artiklen om LED-lys, som lige er lagt ind i dag. Jeg har ikke prvet at s s tidligt som august, men det er helt sikkert et forsg vrd! mvh Anja

Okay, det lyder lidt somom det er mest fornuftigt at vente... Det vindue jeg lige havde i tankerne er ikke lige der jeg har tnkt det bekvemt med lamper... :-)
--

Svar Send privat besked
Frank Vetter (vetter)
Indlg: 20

Snekkersten
30/07-2010 17:27
Mine str pt.ude. Nr det bliver for koldt kommer en af hver
sort ind i vindueskarmen og overvinter der. Regner med at have 6-8 overvintrende i r, jeg giver dem ikke tilskudslys men holder dem jvnt fugtig og derved har jeg chile frugter lngere i ssongen. De kan godt efterflgende tabe nogle blade og knupper og g lidt i dvale men efterflgende skyde tidligt p forret igen og derved fr jeg tidlige chile og faktisk inden den nye ssong er startet.

Ja, de kan godt blive lidt ranglet, men man kan bare klippe dem pnt ned og de vil skyde fint p ny.

Men det er bare at prve sig frem, s opgiv ikke.

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
30/07-2010 18:34

--
Enig - det er da et forsg vrd!

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)