Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Grodan blokke
Ea Madsen (Emse_m)
Indlg: 110

Glostrup
05/08-2010 14:24
Jeg har ikke kunne finde nogen trd om det s m jeg jo selv starte en :) (beklager hvis der har vret en fr)

Er der nogen der har prvet at plante deres fr i disse Grodan blokke?

Hvordan gik det og hvor pokker kan man kbe sdan nogen henne af? Vil meget gerne hre om erfaringer.
--

Svar Send privat besked
Grodan blokke
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
06/08-2010 09:19
Jeg har ikke prvet Grodan Blokkene, men de ligner et langt stykke de Jiffy trveblokke som jeg bruger og har vret meget glad for. Mon ikke de fungerer p samme mde, og lige s godt.

Google fandt denne shop med Grodan blokke: Hydroponics - Grodan Blokke

Hvis du skulle f lyst til at prve Jiffy, s har de dem mange steder. F.eks.: barney.dk og Bauhaus

Svar Send privat besked
Grodan blokke
Brian Hub (Gawc)
Indlg: 17

Kbenhavn SV
19/04-2011 22:09
--
Lige for at genbne trden her, hvordan virker det? Har overvejet at kbe Grodan dog, men s vidt jeg kan lse mig frem til, virker Grodan, og Jiffy p samme mde.

Smider man bare et fr i en blok, lgger blokken p en tallerken, og ser vand p???

Svar Send privat besked
Grodan blokke
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
20/04-2011 03:39
Stil blokken p en talerken med vand i 15 min. eller til den har suget det den kunne, hld overskydene vandet fra og lav et hul i midten af blokken, ca 1 cm. dybt, med en lille spids ting (en kniv) lg et fr i huldet, og kradt lidt jord hen over hullet.

Stil dem evt. et lunt sted, mange bruger at stille dem p gulvet i badevrelset, hvis der er gulv varme, mine stiller jeg oven p aquarie lampen.
--

Svar Send privat besked
Grodan blokke
Brian Hub (Gawc)

Kbenhavn SV
20/04-2011 07:19
--
ah nice, det er jo nemt:) og der er nring nok i dem til de skal omplantes ?

Svar Send privat besked
Grodan blokke
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
20/04-2011 09:34
Fataliis growing guide

Det skulle efter sigende vre betydeligt lettere at holde temperatur og fugtighed konstant i disse blokke, end det er med jord. Derfor skulle det vre nemmere at f fr til at spire i dem.

Det er et produkt, der minder om rockwool, s derfor indeholder det absolut ingen nring, men heller ingen bakterier heller. Derfor skal man potte om lidt tidligere, eller komme i sit hydroponiske system, hvis man har sdan et ;-)

Kald mig gammeldags, men jeg er ikke meget for sdan en steril metode, og jord fungerer rimeligt fint for mig. For lige at vre dobbeltmoralsk, kunne jeg godt finde p at prve med coco-produktet, dog...

--

Svar Send privat besked
Grodan blokke
Brian Hub (Gawc)

Kbenhavn SV
20/04-2011 18:11
--
Tusinde tak for info, og link... nu m jeg ud og kbe ting, selv om jeg er noget sent ude:)

Svar Send privat besked
Grodan blokke
Martin Nielsen (sismo.007)
Indlg: 89

20/04-2012 17:34
Endnu et link :)

Chillo.dk

minidrivhus med varme i bunden fra Bjarne af kan anbefales til din fremspiring.. jeg holder en konstant varme mellem 26-29 grader og min st bare p mit kontor bord og ikke i sol.

Martin

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3878, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: IanjGrimE
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 3, denne mned: 3)