Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Kun Bishops crown taber bladene???
erling 1000 (erling1000)
Indlg: 111

Andeby
27/08-2010 11:52
Har en 30 planter p 20 sorter i uopvarmet drivhus, koblet p Juliana Vanlet vandingsanlg, men uden gdningsautomatik tilsluttet. De vokser i planteskke - 3 i hver.

Alle mine planter har det fint, undtaget mine 2 Bishops Crown. De er blevet meget store og mister nu mange blade. De bliver helt / rent gule (ikke pletter) og falder af.

Hvad kan det vre med dem - de str endda i hver sin sk p hver sin side af drivhuset... Vand / gdning - de fr vist fint med vand - kan det vre gdningsmangel? - i r har jeg bare smidt lidt NPK-kugler p jorden under drypvandings-pindene. De har samme forhold som alle de andre men ER de strste (vel over 1 meter hje og m. brede med mange mirabelle-store grnne frugter.

mvh.

billeder ndvendigt?

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
27/08-2010 11:55

--
Det er altid bedst med billeder - mske kan nogen her f je p noget, som du ikke lige har tnkt p...

mvh
Anja

Svar Send privat besked
erling 1000 (erling1000)

Andeby
27/08-2010 12:48
Prver med billeder - har ikke uploadet fr, s...

right

right

IMG SRC="http://www.chilifan.dk/gallery/1282904042_IMG_5502.JPG" ALIGN="right"]Set ude fra: Bishops Crown (gul) mellem Maule\'s Red og Arizona[/IMG]

PS. havde 3 Bishops Crown - de er alle lige store og gule - den sidste fra bagsiden (modsat af "solsiden") af drivhuset er ikke med p bld.

mvh
--

Svar Send privat besked
erling 1000 (erling1000)

Andeby
27/08-2010 12:53
Lille fejl - 3. bld kom ikke med prver lige med det her

right

PS kan se p frste 2 bldr. at de ikke automatisk roteres p plads... s ved man det. Man kan vel se det alligevel :)
--

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
27/08-2010 13:11
Jeg synes det ligner noget s simpelt som overvanding (en dum tendens som jeg er alt for slem til)... Er det mest de nederste blade, der bliver gule?
--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
27/08-2010 15:48

--
Det var ogs min frste tanke - jeg har ogs prvet det et par gange....

Svar Send privat besked
erling 1000 (erling1000)

Andeby
29/08-2010 00:00
Hmm. Nu er det nat, men det kan da godt vre det er vrst for neden. S m jeg jo prve at skrue ned for vandmngden - sjovt nok, s fr de andre planter vist liges meget vand - skulle jeg mene, men de er mindre og helt grnne...

--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)