Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
fluer
Jytte Thomsen (adeje)
Indlg: 22

Kbh.
08/09-2010 21:01

Mine chilier str delvis p altan(lukket) eller inde i vindueskarm. Der er mange sm fluer som er ret generende ,jeg har brugt vanssprjte det hjlper ikke .
Det sidste jeg afprvede var citronskal og det generer dem heller ikke. Er der andet jeg kan bruge.
Mvh.
Adeje

Svar Send privat besked
fluer
Kennet Madsen (Zed_One)
Indlg: 66

Herning
08/09-2010 22:26
Kunne det vre srgemyg? for s er http://www.nyttedyr.dk/produkt/nematoder-mod-soergemyg.aspx perfekt dertil :) klarede problemet for mig, sidst jeg havde det.

--

Svar Send privat besked
fluer
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
08/09-2010 22:30
Hej Jytte

Jeg lste engang, at stvsugeren er et eminent vben mod smfluer. S, nr jeg har set sm flyvende syndere, har jeg brugt den og holdt planterne for at skne dem. Men, hvis der er mange, s er det mske ikke nok.

Hvis det er srgemyg, s tiltrkkes de og yngler i den vde jord. S, hvis du kan holde jorden rimelig tr, dog uden det gr ud over planterne, kan det hjlpe. Ellers m du ty' til Kennets rd :)

Hvis det er bananfluer, s kan man lave en miniflde med lidt gammel frugt i en ben pose. Og s lukke hurtigt til, nr de sidder og gumler ls. Det skal gres mindst 1 gang om dagen, da de yngler hurtigt.

-

Svar Send privat besked
fluer
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
08/09-2010 22:36

-- Hvis det er srgemyg, og det er det hjst sandsynligt, s er det godt at vande nedefra, s overfladen er tr.

Og en gul fangplade kan tage rigtig mange af dem ogs.

Solsikken.dk har ogs et produkt, der kan vandes ud, som skulle hjlpe - kbte det i forret, men har ikke prvet det endnu.

mvh
Anja

Svar Send privat besked
fluer
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
10/09-2010 17:48
Hvis det er srgemyg, s vil jeg ogs anbefale nematoderne, som jeg havde stor succes med sidste r + Maria's metoder.
Det der fra solsikken har jeg prvet i r, og det holder ikke (+ det lugter ikke ret godt)

Mvh
Pernille
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)