Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Modstandsdygtig overfor skadedyr ??
Casper Frederiksen (CasperF)
Indlg: 47

brrup
30/09-2010 20:15

--
Jeg er ved at lse Den lille strke om chili, og studsede over at der str at opvkst og sundhed for planten har betydning for dens modstandsdygtighed overfor skadedyr- Og det forstr jeg ikke rigtig. Hvordan kan det pvirke om der feks. kommer bladlus eller andre angreb ?

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
02/10-2010 14:36
Hej Casper

Jeg ved ikke ikke s meget om skadedyr, men har ogs lst flere steder, at de helst angriber de svage planter. Mske fordi bladene er spinkle (nemmere at suge fra?). Der er en artikel om "Sund vkst giver sunde planter" p havenyt [URLHREF="http://www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/plantesygdomme/528.html"]her[/URL]. Der er ogs en om roser og skadedyr, hvor svkkede planter og skadedyr nvnes (her)De kan mske give lidt fingerprej, hvis ikke der er nogle herinde, der ved noget om det.

For sygdomme og svampeangreb er det mere oplagt for mig end skadedyr. Nogle virussygdomme og svampeangreb krver f.eks. at der er sr p planten (afbrkkede grene, skader fra nr man har hstet osv), hvor de s gr ind gennem. Og calciummangel kan f.eks. fre til griffelrd og kaliummangel vil mindre plantens naturlige modstandsdygtighed over for sygdomme. -

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
02/10-2010 22:33

--
Jeg mindes at have lst et eller andet om, at sukkerindholdet stiger hos svage planter - mske derfor kan de vre mere attraktive for bladlus?

Svar Send privat besked
Casper Frederiksen (CasperF)
Indlg: 47

brrup
03/10-2010 10:31
Det lyder da som et fornuftigt bud ihvertfald Anja.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)