Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Varme i drivhuset
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
13/10-2010 14:39

Det virker som kulden er begyndt at bremse udviklingen i mit drivhus, s jeg overvejede om man skulle tilstte lidt varme derude. Hvad er jeres erfaringer med det? Hjlper det eller fyrer man bare for fuglene.

Sammen med disse tanker kom den nrrige nrd ogs op i mig, og jeg overvejede at bygge en lille vindmlle der kunne drive en 12 V varmeluft blser, men det er en helt anden historie der nok ikke hrer hjemme her. Typisk kommer der jo en del vind om efterret, samtidig med at temperaturen falder.

Svar Send privat besked
Varme i drivhuset
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
13/10-2010 16:13

--
Jeg har en varmeblser krende om natten i disse dage for at holde temperaturen omkring 5 grader.

Mit drivhus er jo med termoglas i siderne og 16 mm poly i taget, men da jeg holder det frostfrit hele vinteren, skal der mere til.

Derfor isolerer jeg ca. halvdelen af det med dobbelt bobleplast, og s satser jeg p, at vi ikke behver g fra hus og hjem pga. elregningen...

Et pokkers arbejde, men jeg har en del ting, der skal overvintres frostfrit, og s kan det ikke vre anderledes!

Svar Send privat besked
Varme i drivhuset
Jrgen Harreby (Harreby)

Hedehusene
19/10-2010 08:45

Ja nu er det s lige meget. Nattefrosten i sidste uge delagde alle mine planter - ogs dem inde i drivhuset, hvilket overaskede mig en del. Desvrre var der en del sorter jeg slet ikke havde fet smagt endnu, da jeg var kommet sent i gang. Tror godt jeg kan love at det ikke er noget man bliver i godt humr af.

Svar Send privat besked
Varme i drivhuset
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
19/10-2010 14:01
V hvor rgeligt - minder mig om at jeg har et par stykker i baggrden, som nok er kreperede ogs efterhnden
--

Svar Send privat besked
Varme i drivhuset

Slagelse
19/10-2010 18:02

-- Nej hvor sk...rgerligt!!!!!!!!!

Det er da lige til en efterrsdepression....

Svar Send privat besked
Varme i drivhuset
Jrgen Harreby (Harreby)

Hedehusene
20/10-2010 16:32

Ja det var noget af en lrestreg, og man kan ikke sige sig fri for at blive lidt nedtrykt over al det spildte arbejde.

Viser ogs lidt om hvor vigtigt det er at kommet tidligt i gang, og i det omfang det er muligt at prve at f planterne til at stte frugter tidligt i stedet for at vokse. Flere at mine planter var blevet voldsomt store, og var frst lige begyndt at stte frugter.

Srligt rgelig var jeg over min Bishops Crown der havde 30-40 store frugter som s smt var begyndt at skifte farve.

Men der er ikke andet at gre end at komme tilbage i sadlen og gre klar til nste rs sson. Kan vel ikke var lnge fr de frste fr skal ss.

Svar Send privat besked
Varme i drivhuset

Slagelse
20/10-2010 18:14

-- Nh - jeg er startet for 3 uge siden...

Men jeg har tnkt mig at "tvinge" nogle enkelte planter til at stte frugt tidligt ved at dyrke dem i potter p et par liter. Det - og tidlig sning - br kunne give frugt tidligere end sidst i juni, hvor jeg fik de frste i r af fr set i december.

Svar Send privat besked
Varme i drivhuset
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
20/10-2010 19:15
Jeg har en sortmalet 200 liters vandtnde til at st centralt drivhuset. Selv med et par uger med nattefrost er vandtemperaturen kun nede p omkring 10-11 grader.

S den akkumulerer reelt varme i lbet af dagen og afgiver den til luften i lbet af natten. Ganske simpelt og ret smart, hvis jeg selv skal sige det.

Lufttemperaturen i drivhuset falder til omkring otte grader de ntter, der er frost udenfor. Og om dagen kan jeg de solrigeste dage komme op omkring de 30 grader stadigvk. Uden termoglas eller anden opvarmning.

Okay med til historien hrer ogs at drivhuset er en tilbygning til huset p dets vestside, s der kommer naturligvis lidt varme derfra ogs.

Og mine planter udenfor, de er ogs get til. Det eneste, der var tilbage var mine umodne Locatoer, der benbart kunne holde til det... Jeg lavede endda et videoklip om dem.
http://www.youtube.com/watch?v=lk04ubdKfAk

--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4782, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Ruwpioth
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)