Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Den syltede fra salatbaren?
Rasmus Brnsgaard (Rallen)
Indlg: 181

Herning
14/10-2010 01:11
Hejsa.

Min absolutte yndlingschili m vre den lille rde syltede der findes i Bones' salatbar, samt i diverse andre salatbarer rundt i landet.

Farven er rd og formen ligner en Habanero, men smagen er meget mild. Nogen ideer til hvad det kan vre for en sag? :)
--

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
14/10-2010 09:50
De hedder Peppadew og er en bestemt chili-sort der udsttes for en eller anden "hemmelig" syltning.
ls mere her:
http://www.peppadew.com/main/

Der findes billige alternativer (Peppadew er ret dyre), men jeg synes ikke de er helt s gode.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked

Herning
14/10-2010 18:08
Det lyder oprigtigt spndende!
Svidt jeg kan forst p Google er frene ret s svre at f fat i, fordi firmaet forsger at gemme dem fra offentligheden.

Hvis nogen tilfldigvis mtte ligge inde med nogen m de da meget gerne sige til ;)

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
14/10-2010 19:22
Jeg har en enkelt gang haft held med at s nogle af de fr som sad til overs i en af de syltede chilier (sede mske 20 og 1 kom op). Planten gav dog ingen frugter, men det kan der have vret s mange rsager til.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)
Indlg: 163

Vanlse
17/10-2010 21:12
Kim, det lyder interessant. Satte din plante blomster?
Var det evt. pga rstiden at du ikke fik nogen frugter?
Jeg er nsten fristet til at g i Superbest og efterprve dit eksperiment. *s*
Men rstiden er jo forkert....
--
Ole TC

Svar Send privat besked

Herning
20/10-2010 00:40
Jeg var en tur p Bones her til aften. Og srme om der ikke pludselig faldt 7 kerner ud af n af mine Peppadews. Har lagt dem til trre, og s m jeg hellere gre et naivt forsg p at f dem til at spire (;

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
20/10-2010 06:59

--
Spndende! S kan du mske levere fr til os alle til nste r.....

Sjovt, som sdan nogle fr pludselig kan falde lige ned i ens hnd! Kender det godt - har jo vret medlem af Frsamlerne i mange r.

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)

Vanlse
21/10-2010 20:22
Jeg er lige s naiv som dig, Rasmus. Har sat fr fra syltede Peppadew til spiring i dag. De stter nok syltede frugter. *sss*
Skal opdatere trden nr der er get et par uger.
--
Ole TC

Svar Send privat besked

Herning
21/10-2010 23:13
Haha, jamen det er ogs lige prcis tanke jeg gr mig Ole! Samtidig med jeg har forberedt mig p at der selvflgelig ikke kommer noget godt ud af det her bette forsg (; .. Haha.

Min spiringskasse er mere eller mindre fuld lige pt, men planterne er forhbentlig snart klar til at blive flyttet videre s jeg kan spire syltede Peppadews i den. De fleste af de andre havde en spiringstid p omkring en uges tid - s regner med jvnligt at stte nye peppadews og skifte dem ud, indtil det pludselig lykkes. Det vil vre mig en re at sende fr til jer alle sammen nste r - hvis det alts lykkes!

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)

Vanlse
06/11-2010 12:15
Skrev at jeg ville opdatere og her kommer det.
Pillede frene ud af 2 glas af den milde peppadew. Der var lige knapt 50 fr.
Skyllede dem og trrede dem i 2 dage. Derefter rg de i et glas vand i 3 - 4 timer og sat i jiffy-brikker i en plastkasse med lufthuller som str lunt. 4 - 5 fr i hver jiffy.
Der har vret mug i 2 af frene som er fjernet men ellers ingen livstegn.
De fr 2 uger mere inden jeg evaluerer men m indrmme at jeg ikke er s optimistisk. *s*
Er der andre som har resultater med dette eksperiment?
--
Ole TC

Svar Send privat besked

Herning
06/11-2010 17:01
Hej Ole.

Jeg lavede jo som bekendt et tilsvarende forsg i trden chilifan.dk/da/forum/?forumID=2&topicID=612

Det endte med jeg fik fat i nogle rigtige peppadew fr gennem en engelsk kvinde. De syltede har endnu ikke vist det mindste resultat! v - det havde ellers vret sjovt :)

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)

Vanlse
27/11-2010 09:33
Efter 5 uger har jeg kasseret de fr fra syltede peppadew, jeg satte til spiring. De har ikke udvist livstegn.
--
Ole TC

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3999, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Isobelher
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)