Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Potter.....
Jette Nielsen (JetteStabNielsen)
Indlg: 242

Middelfart
31/10-2010 11:07
Efter at have kigget lidt i de gamle trde, sprger jeg:

Hvor kber I potter i str. fra 1-10 L og underskle, til rimelige priser? Alts de alm. sorte/lerfarvede plasticpotter.

Ogs gerne links til udenlandske forhandlere som er konkurrence dygtige i pris og levering!

Den her hobby griber om sig.... med 30+ forskellige slags fr klarer jeg mig jo ikke med 10 potter, nste sson :D

--
JSN

Svar Send privat besked
Potter.....
Rasmus Brnsgaard (Rallen)
Indlg: 181

Herning
31/10-2010 11:49
Jeg kbte en hndfuld hos Barney til chilifestivalen.
Kan ikke huske hvad jeg mtte slippe for dem, men mindes at det var billigt - og han var god til at vejlede i hvilke strrelser jeg skulle bruge til de forskellige sorter :)

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
31/10-2010 12:20
Tak Rallen :-)

Jeg har set at Bjarne har potter men vist ikke underskle (som jo nrmest er mere bekostlige end selv potten! jeg m mske p mission til det jydske...

Har ogs kigget p specielt UK hjemmesider, men det kunne vre nogen havde gode tips/erfaringer :-)
--
JSN

Svar Send privat besked
Potter.....

Herning
31/10-2010 12:22
Det er sjovt du siger det, for jeg har netop undret mig over lige siden hvad dlen jeg skulle bruge som underskle ;o) ..

S jeg melder mig lige p den jagt her. Er ganske overbevist om at Anja kommer med nogle guldkorn inden s lnge. Mindes at hun har haft god (billige!) erfaringer med at kbe potter hjem fra det engelske :)

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
31/10-2010 12:28
:DLige netop; man m ha'underskle! Jeg har brugt nogle gamle, og meget grimme tallerkner. Men jeg gr linen ud og kber nu underskle som passer til, det andet er alts ikke s knt!

Vi stter lid til Anja :-)
--
JSN

Svar Send privat besked
Potter.....

Herning
31/10-2010 12:39
Det m vi gre!

Lad os evt. se om vi kan finde ud af noget flleskb - hvis portoen er dyr ;-)

Svar Send privat besked
Potter.....

Herning
31/10-2010 13:08
Rodede lige rundt i gamle indlg, og fandt frem til at Anja har anbefalet denne webshop. Det ser ganske lovende ud!

http://www.thegardensuperstore.co.uk/

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
31/10-2010 13:11
Super!

Den skal jeg lige lure p. Det kan da vre det er en id med flleskb, det har jeg ikke erfaring med, men det ser ud som om det er prvet herinde fr:-)
--
JSN

Svar Send privat besked
Potter.....
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
31/10-2010 13:12

-- H h, Rasmus - her kommer det:

http://thegardensuperstore.co.uk/

Her er vi nogle stykker, der har kbt ind flles, for vi kunne fylde en meget stor kasse for 16 pund i fragt - lige fra helt sm 7 x 7 cm til et par 35 liters...

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Potter.....
Kim Larsen (Pharao)
Indlg: 159

Vorbasse
31/10-2010 16:34
Angende potter i strrelsen 1-20L, kan det til tider godt betale sig, at sprge den lokale blomsterhandler/brugsen og andet. tit skal de bare smide potterne ud og vil gerne af med dem, jeg fr mine gratis p den mde, s der kan man spare en del penge.

Underskle har jeg selv kigget efter, men med alle dem jeg skal bruge kan det for mig ikke betale sig (undtaget lige de 5-6 jeg har i vinduerne).
--

Svar Send privat besked
Potter.....

Slagelse
31/10-2010 16:44

--
Vi kbte heller ikke underskle - nr jeg har planter i de mngder, str de p bakker..

Jeg har ogs en masse mindre "gratispotter", men de strre har jeg kbt, s det ser ud som om, der er en form for system i det....

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
31/10-2010 16:54
Det er vrd at prve den lokale blomsterbiks! Der kommer ihvertfald til at g mange potter p en sson, med flere omplantninger.

Anja

Bakker? Er det sdan nogle 'rigtige' plante bakker eller har du andre fikse lsninger?
--
JSN

Svar Send privat besked
Potter.....
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
31/10-2010 17:05
Mine planter bor primrt i vindueskarme s jeg kender ogs "undere" problemet, mine 1 liters har jeg underskle til mens resten er en uskn blanding af sre ting og tallerkner - har overvejet det med bakkker, fx i vindueskarmens bredde - men hvor kber man s sdan nogle?
--
pernille

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
31/10-2010 17:16
Det kunne ogs vre smart til vindues karmen, sdan en bakke i fuld bredde.
Jeg har set nogle men de var hjst 17-18 cm bredde.
Jeg har planer om bde at have planter ude p altanen og inde - og hvis jeg ikke kan holde mig i ro, skal jeg ogs ha' et drivhus:Dog s er jeg ndt til at finde en lsning p 'undere'!

Ps. Tak for fr Nille :-) Dem glder jeg mig til at plante!
Sig til hvis der skulle vre nogen jeg kan sende retur - min liste vokser eksplosivt!
--
JSN

Svar Send privat besked
Potter.....

Slagelse
31/10-2010 17:33

--
Hej Jette -

det er lidt bde og...

Jeg har nogle indkbte plantebakker, som passer i min drivhushylde. De bliver brugt til smplanter om forret og ryger ned p gulvet senere til de store planter.

Ud over det har jeg en del skobakker fra Bilka - nogle sorte sager, der er p tilbud en gang imellem. De fs i to strrelser og er ogs praktiske til det brug.

M lige se, om jeg ikke har et par billeder - jo, her er der lidt:

right

right

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
31/10-2010 17:43
Hold op hvor ser det sknt ud i dit drivhus Anja!Det ser jo kmpestort ud, med hjt til loftet.... !
S er sagen afgjort, jeg m indkbe et drivhus, bare et lille bitte et:-)
Skobakker virker som en rigtig fin id, det er dem man kan ane p det verste billede ikk'?

Mvh
Jette
--
JSNI

Svar Send privat besked
Potter.....
Henrik jakobsen (chillikongen)
Indlg: 148

rosmus. djursland
31/10-2010 18:34
the garden superstore

kan klart anbefales der har jeg brugt mange penge billige fragtpriser 16 pund dkker op til 30 kg

jeg har mange underskle derfra de er rigtig gode

bjarne og jeg angere plantemarked d 28 og 29 maj nste r der vil der blive solgt en del forskellige vare der fra

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
31/10-2010 18:44
Det lyder godt med plantemarked, datoerne er krydset af!

Det smarte ville jo bestemt vre hvis der var flere som skulle have varer fra 'butikken' s fragten kunne deles, deres priser er absolut rimelige!

sikke mange gode tips der er at hente her!
--
JSNI

Svar Send privat besked
Potter.....
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
31/10-2010 20:13
Anja, er det dig der sidder og lser der i drivhuset? - det ser super hyggeligt ud!!

Jeg har kigget lidt p de der sko-bakker, men var usikre p om de kunne du - tror det var i Ftex, s dem m jeg ud efter nste gang de er i tilbudsavisen...

Jette, jeg synes jeg svarede dig med en nskeseddel til byttere, kig efter om du mon har en PM fra mig - ellers m jeg prve at huske hvad jeg skrev (har vi en "PM udbakke" her p sitet?)

Evt. vil jeg kigge lidt mere p den garden store, og s kan det vre vi skal prve at arrangere lidt flleskb...
--
Pernille

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
31/10-2010 20:33
Pernille, jeg har kigget min indbakke og spammail bakke igennem og jeg kan ikke finde dig?!

Jeg tror ikke der er en PM udbakke her?!

Prv lige at send igen evt. med overskriften: FR

S vil jeg fluks sende dig byttere:-)

Jeg tror ogs jeg ville vre interesseret i noget flleskb.

Jette
--
JSNI

Svar Send privat besked
Potter.....

Slagelse
31/10-2010 21:21

-- Ja - der er hjt til loftet og masser af plads! Nsten 21 m2 og 3 m til loftet, s der kan virkelig dyrkes igennem - og det bliver der...

Det var meningen, at der skulle vre en siddeplads derinde hele sommeren, men det har ikke lige kunnet lade sig gre, da jeg fik lavet alt for mange planter - men mske til nste r (ha ha!).

For resten - omkring flleskb. Fidusen forsvinder lidt, hvis man bor langt fra hinanden, og det gr mange af os her jo, desvrre!

Og Jette - pas p med at kbe et alt for lille drivhus! Der er det med drivhuse, at de kan aldrig blive for store, men meget let for sm...

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
31/10-2010 21:42
Sikke et drivhus Anja, det er meget flot!
Sdan et ville jeg gerne eje. Men jeg starter med noget lidt mindre, selvom du helt sikkert har ret , at det let kan blive for smt! Jeg ville helt sikkert hurtigt f fyldt op - ogs uden stol og bord :D
Jeg har forestillet mig en 7-10 m2.

Det er selvflgelig rigtigt at fidusen med flleskb hurtigt forsvinder, hvis der skal sendes rundt i landet til PostDK priser! Det var smart hvad I gjorde til Chilifestival hos Bjarne, hvor varerne blev bragt med....

Jette

--
JSNI

Svar Send privat besked
Potter.....

Herning
01/11-2010 10:42
Lige prcis! Jeg havde mig ogs mine tanker omkring portoen - men der kommer da sikkert flere events af samme slags, s vi m jo vre klar p noget flleskb nr tiden engang nrmer sig :) .

Eller hvis der er nogen der bor omkring Herning m de gerne sige til - s finder vi ud af noget sammen.

Svar Send privat besked
Potter.....
Kim Larsen (Pharao)

Vorbasse
01/11-2010 11:12
Hej Jette Nielsen!

Jeg har da et 9kvm drivhus til salg, UV bestandigt polycarbonat i siderne, samt lidt andre steder, resten er i glas, men kan skiftes til poly hvis nskes.
Jeg har haft meget glde af den, men vil lidt hjere op i kvm, s slges da lidt billigt, kun 1500.- kr.
--

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
01/11-2010 11:38
Hej Kim!

Det lyder ellers godt med dit drivhus! Mit problem er transport og pillen ned og den slags..... derfor havde jeg bare tnkt mig at kbe det/bestille det,f det krt hjem og s lokke nogen til at samle det :D))(Ellers er der store chancer for at det kun str i ganske kort tid :-)
Men var jeg lidt snild var dit tilbud bestemt et kig vrd!
Tak...

Jette
--
JSNI

Svar Send privat besked
Potter.....
Kim Larsen (Pharao)

Vorbasse
01/11-2010 14:34
Hej Jette Nielsen!

Jeg har da et 9kvm drivhus til salg, UV bestandigt polycarbonat i siderne, samt lidt andre steder, resten er i glas, men kan skiftes til poly hvis nskes.
Jeg har haft meget glde af den, men vil lidt hjere op i kvm, s slges da lidt billigt, kun 1500.- kr.
--

Svar Send privat besked
Potter.....
Kim Larsen (Pharao)

Vorbasse
01/11-2010 14:37
Jette!

Ikke noget problem med at pille ned og stte op, jeg krer en del gange til Snders og middelfart ligger jo lige p vejen dertil, s vi kan sagtens finde ud af noget med at pille ned og stte op :)
--

Svar Send privat besked
Potter.....

Slagelse
01/11-2010 14:48

--
Supergodt tilbud - det ville jeg hoppe p, hvis det var mig...

Synes nemlig, at det er bvlet at stte drivhus op!

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
01/11-2010 15:06
Hold da op Kim sikke et tilbud :-)

Jeg melder lige tilbage, men det vil jeg bestemt tage imod...s BLIVER jeg faktisk drivhusejer inden ret er omme :-)

Tusind tak!

Jette
--
JSNI

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
01/11-2010 15:17
Hold da op Kim sikke et tilbud :-)

Jeg melder lige tilbage, men det vil jeg bestemt tage imod...s BLIVER jeg faktisk drivhusejer inden ret er omme :-)

Tusind tak!

Jette
--
JSNI

Svar Send privat besked
Potter.....
Kim Larsen (Pharao)

Vorbasse
01/11-2010 16:34
Du vender bare tilbage Jette.

Jeg tager til Snders d. 12-11-2010, kunne jo have den med der, hvis det var noget (jeg ligner sikkert en hngt k**) den dag, efter 12 timers arbejde :)
--

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
01/11-2010 17:35
S er jeg tilbage:-)

Det tilbud kan jeg ikke sige nej til Kim!

...Og du er frisk p drivhusmontage selv som hngt k..? :D

Jeg skal lige vide om der er noget jeg skal have anskaffet inden ankomsten? Str det p sokkel og den slags?

Jeg PM'er dig lige....

Jeg glder mig allerede!

Jette
--
JSNI

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
01/11-2010 17:48
:D)

....og sdan blev en potte eftersprgsel til et drivhus! Det er jo fantastisk:)
--
JSNI

Svar Send privat besked
Potter.....
Kim Larsen (Pharao)

Vorbasse
02/11-2010 05:51
GGG, alt kan jo ske :)

Du skal nok have lidt beton hjemme, da drivhuset str p sokkel, hvor hjrne stolper af alu er stbt ned.
Et 5m mlebnd, et vaterpas og en kande kaffe, s skulle den vre der :)
--

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
02/11-2010 17:38
:-)

Jeg srger for beton, vaterpas, mlebnd og kaffe....og forsger at g til hnde s godt jeg kan!

Endnu engang tusind tak Kim!

-og nu skal jeg have endnu flere potter, med al den plads:-)
--
JSNI

Svar Send privat besked
Potter.....

Herning
02/11-2010 23:06
.. ved godt jeg ikke har noget med det at gre - men hvor er det her et fantastisk eksempel p hvad vores lille forum kan fre til!! :)

Thumbs up til Kim, og held og lykke med drivhuset til Jette!

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
03/11-2010 10:59
Det er nemlig fantastisk, Rasmus!
Og jeg er meget imponeret, som helt ny medlem, at mde denne hjlpsomhed og imdekommenhed!

Tak jeg er sikker p at drivhusert bringer godt med sig:-)
--
JSNI

Svar Send privat besked
Potter.....
Kim Larsen (Pharao)

Vorbasse
04/11-2010 05:42
Det eneste krav jeg har til dette gode tilbud er:

At der kommer billeder af chiliplanter her p forumet til nste r, dette skulle jo forhbentligt vre en mindre ting :)

Kan man hjlpe en anden og ikke forventer noget retur, er man kommet langt i livet, er bare en af de sm ting jeg lever efter.
--

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
04/11-2010 12:21
Der kommmer helt sikkert billeder nste r, masser af billeder :-)

Det bliver super!

--
JSNI

Svar Send privat besked
Potter.....

Middelfart
04/11-2010 12:42
Der kommmer helt sikkert billeder nste r, masser af billeder :-)

Det bliver super!

--
JSNI

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)