Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Vejrbestandige chiliplanter
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
07/11-2010 11:09
Hejsa,
Jeg ville bare lige fortlle om en lille ting jeg har oplevet de i r. Jeg har jo som tidligere nvnt eksperimenteret med sdan en hydrologi system hvor chiliplanterne vokser uden jord og blot str i lecasten med rdderne i vand.
Flere af planterne blev desvrre delagt i en storm hvor de knkkede, men resten har fet lov at st ude....ja det gr de faktisk stadig!.
Det har nemlig vist sig at flere af planterne er yderst holdbare nr de str i denne opstilling. F.eks. har jeg en Fish plante der, trods flere ntters frost, stadig blomster og stter frugter. Andre er af planterne har ikke kunne klare frosten er og blevet slatne.
Jeg overvejer at se om den overlevende fish plante simpelthen kan klare at overvintre ude i dansk vejr, ved at klippe den ned og s lade den st ude. Tvivler dog p at den kan klare en hrd dansk vinter.
Andre der har eksperimenteret med dette?

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Vejrbestandige chiliplanter
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
07/11-2010 11:28

-Kun lidt ufrivilligt med en peberplante forrige vinter, som jo ikke var ret kold.

Jeg havde flyttet et par planter ind i stuen, men da bladlusene vltede rundt p dem, satte jeg dem ud p terrassen i februar, s de kunne d i fred der. Og i maj ville jeg tmme potterne - men der var grnne spirer p den ene plante, s den rg i drivhuset i stedet og gav tidlig peber. P trods af sne og frost...

Hvis jeg skulle eksperimentere, tror jeg ikke, at jeg ville klippe planterne ned, men bare stille dem et beskyttet sted, som de er, og frst klippe dem til forret. Jeg tror, at de vil blive for modtagelige for vand og rd, der hvor de er klippet.

Men det er rent gt, s du m jo bare prve dig frem...

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)