Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Gul Habanero der ikke spire
Louise Bro Jacobsen (subnoir83)
Indlg: 3

29/11-2010 22:03
Hej Chili Fan's

Aller frst, vil jeg takke for en fantastisk vidensbase der her er opbygget, jeg har vret lser af siden de sidste 2 mneder og har ikke fr nu, flt behov for hjlp. Simpelthen fordi her er s mange gode indlg og svar.

Under mit LED lys (1000 tak for en god guide Anja) har jeg for 3 uger siden, set 4 Jalapeo der i skrivende stund har over 5 blade og ser rigtig sunde ud. Derudover har jeg set 4 Gul Habanero. Der er intet sket med sidstnvnte, jeg har forsigtigt skubbet jorden tilside og konstateret at fret ikke ser muggent ud eller har sorte pletter. Er der nogle hr som har erfaring med netop Gul Habanero der evt kan berolige med med at dette fr er lngere tid om at "vgne" end Jalapeo, eller mske komme med gode rd til hvad der kan gres.

Svar Send privat besked
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
30/11-2010 10:43
Mit umiddelbare bud er at der godt kan g lngere end 3 uger fr fr spirer - alt afhngig af temperatur og frets alder. Prv at vente lidt og se om ikke der sker noget indenfor et par uger.

Svar Send privat besked
Niels Hunniche (NielsHunniche)
Indlg: 152

Tommerup
30/11-2010 11:03
mine choko bhut, kommer op nu og de blev set for 4 uger siden.
--
Niels Hunniche

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
30/11-2010 17:26

--
Enig - Habanero'er er ikke ret hurtige... Havde nogen sidste r, som jeg egentlig havde opgivet efter en mned, men pludselig var de der alligevel!

Svar Send privat besked

30/11-2010 17:45
Mange tak for jeres svar. Jeg er fortrstningsfuld igen, frene er fra Camilla Plum's 2010 hst skal benbart bare have lidt mere tid end hendes Jalapeo.
Jeg hber at kunne lukke indlget hr om et par uger, med den gldelige nyhed om at det spire frem.

Svar Send privat besked

11/01-2011 17:36
Hej Chillifans.

En status p de Gule Habanero: frene endte med at blive sorte og mugne, s de er blevet smidt ud. Jeg har efterflgende kontaktet Camilla Plum, som jeg kbte frene af. Camilla var s venlig at skrive tilbage og informere mig om at netop de fr var svre at f til at spire. De skulle ha en temperatur p min. 27 grader. Da frene var sat til spiring var der 28-29 grader og det fik bde basilikum og Jalapenjos til at poppe op af jorden, s mske jeg bare var uheldig med alle 14 Gule Habanero fr. . . .

Jeg forsger i hvertfald igen, og har bestilt en ny pose fr ved Camilla.
--
subnoir83

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3783, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Valerated1993
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)