Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Placering af potter i lejlighed (ukendt og gul habanero)
Morten Krogstrup (kogepladen)
Indlg: 30

Frederiksberg
15/12-2010 08:55

--
Hej, jeg har haft vandskade i lejligheden, (ligesom s mange andre). Men det har gjort at jeg nu ikke kan have mine chilier stende i vindueskarmen hvor der er en god temepratur til dem. Jeg har simpelthen ikke nogen ordentlige steder a stille dem. S leder efter lidt hjlp.

Hvor vigtigt er det at de fr lys her over vinteren? det er en ukendt, knap s strkt, og en gul habanero. De har fine chilier begge 2, men habaneroen er kun fra denne sson. (Habaneroen skulle jo stte chilier her i December og januar.. og det gr den ogs.. s er det "prime time" for den?)

Og ellers kan jeg stille den i stuen, men ikke i nrheden af lys, men der er varmen hjere end de 17 grader, og ellers, hvis den skal have lys, skal den st i kkkenet, men der er varmen ikke hj nok...

dilemma.. :)
Hber der er nogle gode forslag! :)

P.s - Sgte rundt i forummet, men syns ikke rigtig jeg fandt noget - s hvis der er nogle trde der kan hjlpe mig, vil jeg gerne henvises! :)

/Morten

Svar Send privat besked
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
15/12-2010 10:28

Umiddelbart vil jeg tro at lys er vigtigere end varme. Tror lidt kulde vil vre med til at holde dem lidt nede, og dermed passe fint til at der, selv i en sydvendt vindueskarm, er meget mindre lys p denne rstid end de egentlig har behov for.

Varme men ingen lys, vil derimod give ranglede og svage planter der taber frugter og blomster.

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
16/12-2010 12:02
Mit bud vil ogs vre lys

Har en prarie fire med lidt frugter p endnu, som str i en ikke alt for kold vindueskarm, og jeg synes det er som om de modner bedre/hurtigere nr der er solskin end nr der er overskyet, hvorimod det ikke gr den store forskel om jeg skruer lidt op eller ned for radiatoren

v med din vandskade og held og lykke med at redde hsten.
--
pernille

Svar Send privat besked
Morten Krogstrup (kogepladen)
Indlg: 30

Frederiksberg
18/12-2010 21:57

--
Ok! Mange tak for de entydige svar! :)
Vil ikke have nogle ranglede der taber frugterne! :)

har sat et termometer op i kkkenet, og der er ca. 14 grader der hvor de str.. men det gr helt fint? Fik nemlig noget a vide med 17 grader var minimum... men det lyder som om de ikke er s njregnende!

Jeg vil stille dem i kkkenet hvor de fr ok med lys og s lave en masse mad s temperaturen ikke bliver alt for lav:)

/Morten

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3788, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Orlandoaffon
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 2)