Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Vinter-blomstring!?
Magnus Dupont (Magnumice)
Indlg: 36

Herlev
28/12-2010 16:19
Hej Alle!

Jeg er ret ny i det med chili-dyrkning(kbte min frste chili-plante for nogle mneder siden) og ved derfor ikke s meget om det endnu.

Den chili-plante jeg kbte er en Apache og da jeg kbte den havde den en masse frugter p, som alle sammen var plukket omkring starten af december. Nu ser planten s ud til at vre i gang med at stte nye blomster og mit sprgsml er: Er det normalt at de gr det? Og skal jeg bare lade den gre det eller skal jeg fjerne dem og gre noget bestemt for at srge for at den frst begynder at blomstre i forret?

Den str indenfor i vindueskarmen af et sydvendt vindue.

/Magnus
--

Svar Send privat besked
Vinter-blomstring!?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
28/12-2010 21:34

--
Hej Magnus -

du kan sagtens lade blomsterne sidde. En stor del af dem vil sikkert falde af, men du kan ogs vre heldig, at der dukker lidt frugt op!

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Vinter-blomstring!?
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
29/12-2010 03:14
Hej Magnus
Apache chili, er en ret nem sort, det er nrmest umuligt ikke at f tons vis af sm frugter p den.
Rigtig god begynder plante, lad du bare den forsge p at give frugt, ret rundt, den vil sikkert g amok til frret hvis du giver den lidt frisk jord.
Jeg har ogs et par planter der forgves forsger at blomstre, da de ikke fr nok lys, og radiator varme er de ikke s glade for.
De par planter jeg overvintre skal bare overleve vinteren, s vi kan f planterne frodige igen til frret.
Hvis ikke du har prvet andre chilli planter end Apatche, s har du snydt dig selv, der er mange andre tyber der er meget mere spndene.
Bjarne har mange rigtig spndene fr, og s koster de ikke s meget. http://www.barney.dk/

Hilsen Jes

--

Svar Send privat besked
Vinter-blomstring!?
Magnus Dupont (Magnumice)
Indlg: 36

Herlev
05/01-2011 15:45
Tak for svarene! Jeg lod dem sidde p planten som i foreslog, og det ser faktisk ud til at der komme frugter ud af det! Det m vidst vre alt den sne der reflekterer lyset :)

Og ja, Apaches frugter er ikke ligefrem det mest spndende p denne jord og jeg har da ogs tnkt at jeg skal have mig en 3-4 nye planter til forret!(vil lige kigge p barney.dk).
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3779, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: EdwardSlove
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)