Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Sorter egnet til potteplanter
Lars Bugge (Kilgore)
Indlg: 26

2000
07/01-2011 10:32
Jeg er p udkik efter nogle chiliplaner, der egner sig godt til vindueskarmen (fordi de er sm og kompakte). Jeg kender Apache, men synes den er lidt for kedelig og jeg gider ikke dyrke "pynte-sorter" med drlig smag. Jeg ved at man kan beskre en del, men fortrkker alligevel med nogle planter, som er naturligt egnede.

Kan I anbefale nogle gode planter til vindueskarmen?--

Svar Send privat besked
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
07/01-2011 12:14

Jeg havde Aurora i drivhuset, og selvom det er en "pynte sort" s blev jeg faktisk lidt overasket over at den havde en god smag.

Mine Habanero Orange blev heller ikke forfrdelig store, men det var mske et tilflde. De havde bde smag og masser af styrke - Og s er de rigtig flotte.

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
07/01-2011 13:36

-- Black Pearl og Cumari er ogs velegnede - begge er strke.

Cumari har bittesm, gule frugter, og Black Pearl har lilla blade og sm, runde frugter, der starter som mrklilla og modner til mrkerde.

Og s kan du jo ogs styre strrelsen lidt med sm potter, s der er masser af muligheder.

Prv evt. at tage en tur p Gartneri Toftegaard's hjemmeside og lade dig inspirere. De har gode beskrivelser af alle deres chilisorter.

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
07/01-2011 20:29
Havde sidste r nogle roosters spur, som ikke blev alt for store i min vindueskarm, men alligevel gav godt
- beskrivelsen fra pakken her:
En heirloom chili fra mississippi der er dyrket af familien Ainsworth i over 100 r. De bruger dem til deres traditionelle Rooster Peber Plse. Planterne bliver ca 60 cm hje. Planten er rigt brende. Frugterne er smukke klare i farverne, 5 cm let kurvede. Kan sagtens dyrkes i krukker. Styrke ca. 4.

Aurora synes jeg ogs er et godt bud, bde sm og flotte farver - de er beregnet til at vre s sm.
--
nille

Svar Send privat besked
Lars Skytte Emerslund (Xebash)
Indlg: 129

Egedal
07/01-2011 20:58
Jeg har denne som er ganske sjov. . .glder mig dog til frugter :D

Coffee Bean

Capsicum chinense

The tiny, round fruit of this variety measure 9 to10 mm in diameter and have a powerful fruity aroma. They mature from green to bright orange and eventually red, reminisent of ripe coffee beans. The plants are short and busy and can grow unsupported in both small and large pots.

Approximate heat level: 77,000 SHU

--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3787, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Tarikdes
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 2)