Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Jiffypotter mm.
Heidi Stein (HeidiS)
Indlg: 53

Hvidovre
24/01-2011 21:50
Hej

Er der nogen der har et tip til hvor man kber jiffypotter og s- og priklejord til rimelige priser?

Mvh Heidi

Svar Send privat besked
Jiffypotter mm.
Ea Madsen (Emse_m)
Indlg: 110

Glostrup
24/01-2011 22:03
Hej Heidi,

Jeg har lige kbt Jiffys i Bauhaus i lrdags til 29kr for ehh sdan en rulle. Kan ikke huske hvor mange der er i og er for doven til at g ovenp og kigge. Vi ogs tro at du kan finde s og priklejord til rimelig pris der.
--

Svar Send privat besked
Jiffypotter mm.
Jette Nielsen (JetteStabNielsen)
Indlg: 242

Middelfart
24/01-2011 22:15
Hej Heidi!

Jeg var i Jem&Fix efter s-og priklejord i dag; 20 kr for 50 liter. De havde ogs Jiffys 20 stk. for 29 kr,-

Bjarne har 100 Jiffy for 70,- + porto

:)
--
JSNI

Svar Send privat besked
Jiffypotter mm.
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
25/01-2011 00:25
Plantorama har dem ogs.
30 stk. Nogenlunde samme pris, men har dem ogs i 50 stk. pakninger, og s spare man lidt.

*Jes
--

Svar Send privat besked
Jiffypotter mm.
Henrik Olsen (justmc)
Indlg: 91

Cph.og Mexico
25/01-2011 04:49

Jeg lste p denne side som er p engelsk, kan det virkelig passe eller er det bare et salgs trick?

http://userwebs.batnet.com/rwc-seed/Pepper.growing.tips.html
ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG nogensinde bruge trv potter, trv piller, eller pottemuld, med mest trv.

Alle sprger altid "Hvorfor?" Vi kender det ikke. Det kan vre, at trv er for sur, eller at der er noget i trv, som hmmer peber spiring.

Alt, hvad vi ved, er, at nr nogen har haft problemer med peber frspiring, nr frene er kendt for at have gode spiring efter afprvning dem p toppen af fugtig bomuld - en del af problemet har altid vret trv smuld, eller pottemuld, med meste trv.
--
justmc

Svar Send privat besked
Jiffypotter mm.
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
25/01-2011 06:57
Henrik, jeg har godt lst det samme.

Personligt kan jeg fortlle at jeg, allerfrste gang jeg skulle spire fr, havde kbt jiffybrikker. Der kom aldrig noget op.

Jeg skiftede over til jord og vupti, som kom der chiliplanter!

Om det har noget med jiffierne at gre, eller om jeg gjorde noget andet forkert, skal jeg ikke kunne sige. Men nu sr jeg i jord og har held med det ;-)
--

Svar Send privat besked
Jiffypotter mm.
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
25/01-2011 07:11

--
Det er ogs ogs masser af trv/sphagnum i almindelig smuld, s jeg tror nu ikke, at det har noget med det at gre.

Snarere den, at man ikke br bruge trv, fordi brugen af det fjerner trvemoserne rundt omkring i verden, og de kommer ikke lige igen. Jeg mener, at de vokser med omkring 8 mm om ret. S der er al mulig god grund til ikke at bruge trv, det er rigtigt - men jeg tror ikke p, at det er et generelt problem i forhold til chilierne. S var der ikke mange af os, der nogen sinde fik lokket en spire frem...

Jeg skimmede lige siden, og der str alts noget slemt vrvl rundt omkring - bla. at alle strke chilier er mindst 18 dage om at spire.... Jeg har ikke lst det hele, men umiddelbart ville jeg nok ikke bruge den side som den evige sandhed!

Hvis man ikke har den store erfaring selv, kan det vre svrt at skille skidt fra kanel, vil jeg tro.

Svar Send privat besked
Jiffypotter mm.
Henrik jakobsen (chillikongen)
Indlg: 148

rosmus. djursland
25/01-2011 13:53
det er noget fis de 18 r jeg har dyrket chili nu har jeg aldrig set i andet ennd jiffy brikker chili fr er meget krvende hvad varme angr str de ikke med den rigtige varme spire frene ikke

Svar Send privat besked
Jiffypotter mm.
Lars Magnussen (Rookie)
Indlg: 21

Rnnede
26/01-2011 18:03

Alle mine planter indtil videre 26 stk er spiret i jiffy's
7 stk. mtte jeg opgive! dem der ikke spirede var
4 x red olive (fra toftgerd plante i sidste sson)
1 x Lemon Chili(fra toftgerd plante i sidste sson)spirede men opgav efter et par dage!
1 x Peppadew
1 x Datil Yellow

Men dem der er spiret er:
1 x Datil Yellow
4 x Early Jalapeno
4 x Caribbean Red
2 x Tapas Chili
3 x Lemon Chili
2 x Peppadew
1 x Bishop Crown
3 x Prairie Fire
3 x Alm. supermarkeds chili
3 x Hungarian Yellow Hot Wax

Det vrste er at jeg har sat et nyt hold til spiring i sndags!! Jeg tjekker lige, jeblik! ....... OK!
S kan jeg tilfje:
3 x Bichop Crown
2 x Early Jalapeno
2 x Tapas Chili

Det er vist godt jeg har nogle kollegaer der kan aftage en del af mine planter!
--

Svar Send privat besked
Jiffypotter mm.
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
27/01-2011 00:37
Jeg har brugt jiffy's i r, for frste gang.
S'ede 50 fr, og der er ikke kommet noget op endnu, og det er 9 eller 10 dage siden.
Springe temp. er 26 - 28 g.

Mon ikke nogen af dem kommer.
Sidste r tog det ogs noget tid, og der sede jeg p almindelig vis.
Men da var jeg ogs utlmodig, og frygtede at de ikke ville spire, s jeg sede et ekstra hold fr, dagen efter piblede det frste hold s op :o) og hvar gr man s.. HA HA HA..

--

Svar Send privat besked
Jiffypotter mm.
Heidi Stein (HeidiS)
Indlg: 53

Hvidovre
27/01-2011 12:23
Tak for alle svar. Jeg tnker at jeg vil forsge med jiffypotter i r - alene af den rsag, at det af og til er get galt med prikling af de sm spirer nr de skal videre fra mit minidrivhus. Jeg er nok for voldsom ;-)

/ Heidi

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)