Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Navneskilte
Elsebeth Solskin Christophersen (Christo)
Indlg: 61

rum
28/01-2011 12:40
Jeg kan ikke lige regne ud, hvordan man skriver p de forskellige potter, hvad der er i dem. Jeg har set i trvepotter, og dem kan man vel ikke skrive p?
Har I nogle gode ider?
--

Svar Send privat besked
Navneskilte
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
28/01-2011 12:56
S m du jo bruge et skilt der kan sttes ned i potten... det kunne vre hjemmelavet, men man kan ogs kbe dem, f.ex. her:

Planteskilte i Bjarnes "biks" :)

Disse skilte skrives p med vandfast tusch og kan renses til nste r i forskellige kemikalier (nogen siger klorin, men sprit eller andet m da ogs kunne virke?)

mvh.
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Navneskilte

rum
28/01-2011 13:54
Ok, fin id! Tak!
Erling Rohard skrev:S m du jo bruge et skilt der kan sttes ned i potten... det kunne vre hjemmelavet, men man kan ogs kbe dem, f.ex. her: Planteskilte i Bjarnes "biks" :) Disse skilte skrives p med vandfast tusch og kan renses til nste r i forskellige kemikalier (nogen siger klorin, men sprit eller andet m da ogs kunne virke?) mvh. -- Erling Rohard

--

Svar Send privat besked
Navneskilte
Kristian Sorth (Sorth)
Indlg: 2

Vordingborg
28/01-2011 17:12

Hejsa
jeg laver nogle sm skilte selv,af papirclips og tape.

right

Svar Send privat besked
Navneskilte

rum
28/01-2011 19:31
Sorth skrev:Hejsa jeg laver nogle sm skilte selv,af papirclips og tape. QUOTE]

--
Det var da godt nok smart. Det vil jeg prve

Svar Send privat besked
Navneskilte
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
28/01-2011 22:52
Der ligger en lille artikel om at lave skilte under artikel siden:
http://www.chilifan.dk/da/artikler/dyrkning/kunstenatlavegenbrugeligeplanteskilte/

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Navneskilte
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
28/01-2011 22:54
Personligt laver jeg ikke skilte, men har derimod nummer p potterne. Dette nummer svarer s til et navn jeg har p en papirsliste. Imens mine chilier str i spirebakkerne, s har jeg tegnet en oversigt over hvilke rum i bakken der indeholder hvilke planter.
Numrene p potterne genbruger jeg bare fra r til r da det jo er ligemeget om habanero er nr 5 det ene r og nr 32 det nste.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Navneskilte
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
29/01-2011 02:26
Hej
Jeg klipper plastic btter i strimler og skriver s p strimlen, jeg kan hilse at sige at lget fra en btte (carte dor is) er helt perfect ;)

* Jes
--

Svar Send privat besked
Navneskilte
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
29/01-2011 07:51

--
Jeg bruger de sm planteskilte i en kraftig kvalitet, s teksten kan renses af igen. Har lige kbt 500 stk ret billigt, s jeg har til et stykke tid!

Svar Send privat besked
Navneskilte
Lotte Hansen (Lotte)
Indlg: 46

Slagelse
29/01-2011 09:51

Jeg bruger gamle persienner som jeg klipper i passende stykker.Venner og familie bliver bedt om at samle og ellers m jeg klunse lidt hist og her.Billigt, nemt og effektivt.

venlig hilsen Lotte

Svar Send privat besked
Navneskilte
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
29/01-2011 16:59
Sidste r havde jeg lamineret nogle, men ikke set den fine guide der linkes til, og ikke overvejet det der med at det var smart med mellemrum, s papiret ikke gr helt til kanten, for s holder det ikke i lngden, men bliver vdt...

I r har jeg forelbigt klistret nogle sedler p nogle tandstikker, men mske skal jeg prve at lne den lamineringsmaskine igen i r, og s prve det med mellemrum mellem papir og kant
--

Svar Send privat besked
Navneskilte
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
29/01-2011 17:33
Jeg bruger de der plastik-faneblade til a4 mapper, klippet i strimler og selvflgelig skrevet med vandfast.
Billigt og nemt

Ilse
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3783, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Valerated1993
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)