Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
31/01-2011 12:15
Hej allesammen!
Jeg er ny bruger her p forummet, men har fulgt med i debatterne i lang tid, og har haft stor glde af jeres ideer og gode rd.
Nu er det s mig der har fet et problem (eller hvad)-nogle af mine jiffipotter er begyndt at f mugpletter. Det kan da ikke vre srligt sundt for de sm chilier. De str i en sydkarm, ca 20 gr og med lidt ekstralys om aftenen.
Har I prvet det? Gr det noget?

vh Ilse
--

Svar Send privat besked
Ivan Kristensen (tja852)
Indlg: 4

2620 Albertslund
31/01-2011 19:21
Str de i et minidrivhus? Hvis s skyldes det nok hj fugtighed, Hvis du skifter luften hos dem hver dag kan du minske det lidt, og nr du planter dem om forsvinder det. Det er ihvertfald hvad jeg har fundet frem til.

Svar Send privat besked
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
31/01-2011 21:12

-- Hej, nej, de str bare i en bakke. Men de har vret meget lang tid om at spire, s jorden er mske blevet sur. Jeg vil prve at gre som du foreslr og potte dem om i morgen, selv om de egentlig ikke trnger.
-mske er det et tegn om ,at jeg ikke har brug for mere end 30-40 chili planter i r!?
Ilse

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
31/01-2011 22:42

--
jeg blander mig lige...

Hvis det er helt sm planter, gr du dem ikke en tjeneste ved at plante om nu. S med mindre de er i god vkst og har sat en del blade og rdder, synes jeg, at du skal vente med det.

Hvis jorden er meget vd, s st hellere jiffyerne p en avis, s en god del af fugten kan blive trukket ud, og pas derefter p ikke at give dem for meget vand. St dem ogs med lidt afstand imellem, s luften kan komme til - s mugner de ikke s let. Og vr meget forsigtig med vandingen fremover - man fr meget let givet for meget!

En god ting kan vre at lfte p jiffyerne - de skal ikke fles vde og tunge - bare fugtige.

Mvh
Anja

Svar Send privat besked
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
01/02-2011 12:42
tak for svar:-) nu er de sat p en avis med lidt mere afstand imellem og jeg vil vente lidt med ompotningen. S er det bare at krydse fingre!
--

Svar Send privat besked
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
03/02-2011 23:07
Anja, det virkede!-tak for rdet-jeg blev jo lige nervs for de sm stakler!
--
venlig hilsen Ilse

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
04/02-2011 07:27

--
Super - det var godt at hre!

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)