Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Nemeste Chili..?
Ivan Kristensen (tja852)
Indlg: 4

2620 Albertslund
01/02-2011 09:30
Hvad ville i menne der var den nemeste chili at havde med at gre?

Srger nemlig en sort som kan st indendrs kun med lys fra vinduerne, uden gdning og med forholdsvis sm potter.

Er ny indenfor chili dyrking, dette er min anden rigtige seson som jeg gr igang med og hobbyen bider sig nmest fast hvis man for nogle chili'er ud af det (-: den jeg fik sidst var meget sm. (tror de blev plantet for sent)

Svar Send privat besked
Nemeste Chili..?
Andreas Andersen (AndreasDK)
Indlg: 15

Fredericia
01/02-2011 11:33
Jeg er lige med p en lytter her.

Jeg startede nemlig min karierre som autonom chilli-dyrker igr med at s nogle Birds Eye Demon og Golden Nuggets og regner ogs med kun at have vindueskarmen til rdighed for dem.

Hvis der kommer noget ud af dem her (jeg fik desvrre ikke noget sidste jeg jeg sede fr) kunne jeg da evt. fristes til en tredje slags.

Svar Send privat besked
Nemeste Chili..?
Jakob Hansen (jhh)
Indlg: 12

Aalborg
01/02-2011 12:38
Jeg har vret rigtigt tilfreds med apache chili der en lille plante der giver godt. Frugterne kan bde fryses og trres meget nemt. Desvrre er det oftest en f1 s man kan ikke tage fr.

Jeg har dyrket chili i 3 ssoner i meget lille skala.
--
Indtil videre kun 1m drivhus

Svar Send privat besked
Nemeste Chili..?
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
01/02-2011 12:53
Jeg synes bare ikke rigtig apache har nogen speciel smag, kun styrke.
Min ,forelbige, favorit er jalapeno. Den vokser nemt og smager godt bde grn og rd. det kan godt nok blive en kmpeplante, men kan vel klippe lidt?
--

Svar Send privat besked
Nemeste Chili..?
Lars Skytte Emerslund (Xebash)
Indlg: 129

Egedal
01/02-2011 14:30
Alt afhngig af plads ville jeg vlge :

Omnicolor
Lemon Drop (Kan blive stor)
--

Svar Send privat besked
Nemeste Chili..?
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
01/02-2011 15:11
Aurora - har ogs flotte farver og jeg synes dem smager bedre end Apache (F1) - som dog er super! let at have med at gre.

Men sorten er ikke s vigtig igen, chili indretter sig efter pladsen - dog risikerer man en skuffende hst af "store" frugter i en vindueskarm - jeg synes fx ikke jeg fik ret meget ud af de jalapenos jeg havde, 5-8 frugter pr plante...
--

Svar Send privat besked
Nemeste Chili..?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
01/02-2011 15:53

--
Nej - en sort med relativt sm frugter vil nok give bedst i vinduet...

Prv evt. at tage en tur ind p Gartneri Toftegaards hjemmeside og lad jer inspirere - der er en del spndende sorter der, som kan bruges!

Svar Send privat besked
Nemeste Chili..?
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
01/02-2011 17:49
I har helt ret, det er best med en med sm og mange chillier. Skal det vre en strk eller mild eller hvad er vigtig?-
-- og hvorfor m den ikke f gdning?

Svar Send privat besked
Nemeste Chili..?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
01/02-2011 18:01

Langt strstedelen af de sm chilier er strke, s det vil primrt vre dem, der er interessante i en vindueskarm - men den med gdningen forstr jeg heller ikke helt?

Chilier skal ikke have for meget - men en smule skal der til!

Svar Send privat besked
Nemeste Chili..?
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
01/02-2011 20:42
Vil ogs sige: Apache startede jeg med at dyrke i en lille rkke r - den er virkelig nem og utrolig frugtbar. Middel styrke men ingen frugtaroma.

Hvis man nsker en mere aromatisk chili ville jeg helt klart g efter Omnicolor der ogs leverer varen og smager fantastisk.

Golden Nugget kunne evt. bruges, men ellers g efter de sm-frugtede - de store giver ikke mange frugter, og har man kun et par planter er det jo vigtigt.

--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Nemeste Chili..?
Ivan Kristensen (tja852)
Indlg: 4

2620 Albertslund
02/02-2011 16:46
Hvis jeg gir dem gdning er Chilifocus fra Bjarnes fr og planter s ikke fint nok? Syntes det har fet lidt drlige andmeldelser herinde nemlig.

Styrken er ikke s vigtigt, er ikke s god til det helt strke lige nu men lidt af en strk er jo lige s godt som meget af en mild.

Svar Send privat besked
Nemeste Chili..?
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
02/02-2011 17:45
Chilifokus har fungeret fint for mig.

Og hvis du vil have chilierne lidt mildere er et godt trick at fjerne fr og (isr) de hinder de sidder p inden du bruger den.
--
pernille

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)