Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Ny chili dyrker sprunget ud :-)
Flemming Thunberg (Thun77)
Indlg: 29

Aalborg
03/03-2011 15:55
Hej :-)

Efter at have kikket en del p dette glimrende forum, beslutede jeg mig for, at nu skulle det vre, s jeg kbte et chili startpakke basis + spirekasse hos Bjarne's fr og planter :-)

left

Jeg lagde frene i vand tilsat 2 drber SUPERthrive i ca 20 timer, hvor efter jeg sede dem i Jiffy Pots, 1 fr pr stk og 24 stk i alt, fordelt p 8 sorter.

Fatali Rd
Yellow Pointy
Early Jalapeno
Orange Lantern
Aji Pineapple
7-Pot
Big Jim
Jalapeno

left

De str nu i min spirekasse, som jeg vil prve at holde p 28 grader. og s er jeg meget spndt p om de vil spire :-) Hber p mindst en af hver.

Hvis i har gode rd, eller andet, s hre jeg det meget gerne, da jeg er helt grn p dette omrde og har nsten ingen praktisk erfaring og ved kun hvad jeg har lst ;-)

Min plan er, at bruge denne trd til de sprgsml, der nu mtte dukke op i lbet af ssonen og s hber jeg i ville hjple mig lidt p vej :-)

Mvh Flemming

Svar Send privat besked
Niels Hunniche (NielsHunniche)
Indlg: 152

Tommerup
03/03-2011 16:08
Tillykke og velkommen til :-)

Sprg du bare nr der er noget, her er mange DYGTIGE chilitosser.
--
Niels Hunniche

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
03/03-2011 16:13

--
Velkommen til!

Du kan ogs lse en masse guldkorn i de tidligere indlg...

Selvflgelig har alt sikkert ikke vret oppe at vende - men jeg tror ikke, at der kan vre meget tilbage, som vi ikke har haft fat i!

S god lselyst, mens du venter p spirerne -

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Jette Nielsen (JetteStabNielsen)
Indlg: 242

Middelfart
03/03-2011 16:16
Velkommen til - og tillykke med 'smitten' :-)

De skal nok spirer, det ser ud som om du har styr p det, og Bjarnes fr er go'e!

Held og lykke
--
JSNI

Svar Send privat besked

Aalborg
03/03-2011 16:42
Tak for alle velkomsterne :-)

Ja, der er rigtig mange guldkorn p forumet, har lst en hel del inden jeg gik i gang, s jeg flte mig klt p til at start ;-)

Svar Send privat besked
Simon Jensen (Brejne)
Indlg: 90

rhus V
03/03-2011 17:23
Er ogs helt grn i chili-verden, mine frste fr er spiret for 3 dage siden, og tro mig - det er en FED fornemmelse!

Det ser ud til du har investeret lidt mere i "frste gang" end jeg selv,(har blot plantet 15stk no-name capsicum anuum fr, hvoraf 14 i vrigt er spirret) men flger trden alligevel, mon ikke der kommer lidt guldkorn hen ad vejen (som resten af forummet i vrigt ogs er fuld af). Jeg er selv blevet bidt af dyrkningen, og hvis mine planter lykkedes nogenlunde i r vil jeg helt sikkert investere noget mere i dyrkningen nste r (og kbe nogle lidt sjovere fr!)

God vind med dyrkningen!

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
03/03-2011 18:07
Ja, velkommen til, Flemming og Simon!

Flemming, du kommer i hvert fald ikke til at g ned p udstyret! Det er sgu et flot minidrivhus!

En ting, du vil opdage, er at dine fr vil spire med markant forskellig hastighed. Men s er det heldigt, at du kan tage dem ud og omplante efterhnden som de bliver klar til det.

--

Svar Send privat besked

Aalborg
03/03-2011 18:36
Hej Simon, dejligt at se jeg ikke er den eneste nye her, og god vind til dig os med dyrkingen ;-)

Ja, jeg tnkte, skulle det vre, s skulle det vre ;-) har os kbt et Grolux lysstofrr 90 cm til nr de sm kommer ud :Dhihi

Hej Mads og tak. Ja jeg lste mig godt frem til, at der kunne g alt i mellem nogle dage og op til 30, s m bare prve at vre lidt tlmodig ;-)

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
03/03-2011 20:00
Med det setup burde det ikke tage mere end max 1 uge fr de frste kigger frem

Meget prof for frste runde :)
--

Svar Send privat besked
Morten Krogstrup (kogepladen)
Indlg: 30

Frederiksberg
06/03-2011 21:57
--
Ja, satme et flot setup! :)

Jeg troede egentlig ikke man mtte gde meget unge planter(og derunder nysede), men hvad giver det at ligge frene "i bld" inden de bliver set?

Jeg har nemlig lige sat nogle Fatalii, Red Savina og nogle Naga Jolokia fr i jorden... de str godt nok kun ved 20 grader i et minidrivhus (kan ikke f det varmere...slj lejlighed :) ), men de har stet i en uge, og der er ikke kommet noget frem endnu... venter i spnding.....!!!!

Jeg antager at det er nogle sorter der er langsomme om a spire, men jeg ved ikke hvorfor? Er der nogle "tommelfinger" regler der siger hvilke typer fr der er langsomme og hurtige?

/Morten

Svar Send privat besked

Slagelse
06/03-2011 22:29

--
Det er ikke mange chilier, der spirer p kun en uge - men i lbet af nste uge burde der ske noget!

Chinenserne (bla. Habanero) er ret langsomme - bde til at spire og til at vokse.

Jeg gr ikke noget ved frene, inden jeg sr dem, s her m vi lige have nogen andre p banen!

mvgh
Anja

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)

Viiala, Finland
06/03-2011 22:35
Morten, der skal mere varme til! Ja, der er tommelfingerregler, men dem vender vi lige tilbage til om lidt...

Frst og fremmest skal dine fr have en hjere temperatur. Kniber det med varmen kan du komme slvpapir hen over. Det giver et par grader, i hvert fald. Du kommer muligvis ogs til at gre mere (noget elektrisk kreativitet, der naturligvis ikke er brandfarligt). De skal gerne have omkring de 28 grader og masser af fugt.

Og her kommer s tommelfingerreglen: Capsicum Chinense (det er dine) er de nstsvreste af de kultiverede sorter (vilde er endnu svrere) at f til at spire. De svreste er C. Pubescens, og der skal man gerne op i nrheden af 30 grader. S det er alts med at f skruet op for varmen!

Prv eventuelt ogs nogle Capsicum Annuum. De spirer meget lettere, og der er ogs mange spndende sorter ;-)

God fornjelse!
--

Svar Send privat besked

Aalborg
06/03-2011 23:11
Tak, er os ret stolt af det :-)

Efter hvad jeg har lst, skal man frst gde en 3-4 uger efter man har plantet dem om til en strre potte, ellers kan man sl dem ihjel.

Bagsiden af SUPERthrive
left

punkt 9 oversat til dansk: Hjlper med spirings procent og hastighed, strre afkast, inklusiv grnsager.

S ved at ligge dem i bld, skulle man ge chancerne for at de spire og at de gr det hurtigere. Har dog lidt svrt ved at forst, at det ogs skulle ge afkastet p planten, hvis man bruger det ved sning.

Det jeg s ogs vil bruge det til, er at sprjte planterne med det, med en blomsterforstver.

SUPERthrive er et tilskud som man kan bruge ved siden af gdning, men det kan ikke erstatte det.

Om der er en tommelfinger regl, om hvilke der er hurtig eller langsomme til at spire, ved jeg ikke, s det vil jeg lade andre svar p, vil os selv gerne vide det :-)

Svar Send privat besked

Aalborg
06/03-2011 23:23
Okay, kan se der er kommet et par svar p tommelfingerreglen inden jeg fik sneglet mig frdig med mit svar :Ptak for det :-)

Svar Send privat besked

Aalborg
06/03-2011 23:25
Okay, kan se der er kommet et par svar p tommelfingerreglen inden jeg fik sneglet mig frdig med mit svar :Ptak for det :-)

Svar Send privat besked

Aalborg
06/03-2011 23:31
Hmm, hvorfor hulen har den lavet 2 svar?

Er der ikke en mde at edit/delete sine indlg?

Svar Send privat besked

Slagelse
07/03-2011 07:27

--
Hej Flemming -

hvis du opdaterer siden, nr du lige har lagt et indlg ind, bliver det lagt ind en gang mere - vi har vist vret der alle sammen!

Mvh
Anja

Svar Send privat besked
Morten Krogstrup (kogepladen)
Indlg: 30

Frederiksberg
07/03-2011 08:43
--
Mads: Jeg vil g i tnkebox og finde ud af at lave noget kreativt. Er det noget med at temperaturen ikke skal variere alt for meget? alts.. som i dag, kan f den op p lidt mere end 30 pga. solen, men s er den nede p omkring 20 hen over natten.?

Men ok, vil prve a f fat i nogle Annuum, men krydser fingre for at jeg fr liv i mine fr ved a f skruet lidt op for varmen..

Flemming, Tak for svaret. Det giver jo egentlig meget god mening at det er derfor. Og god trd den her i vrigt.

Glder mig til at hre hvornr der kommer gang i dine fr... vi har jo nsten set dem samtidigt, s kan vi se om vi kan lure en fordel i at "bldgre" dem inden... (mske) . .:)
- kombineret med bedre varme :)

/M

Svar Send privat besked

Aalborg
07/03-2011 14:56
Ja det bliver spndende at flge med i :-)

Svar Send privat besked
Jakob Hansen (jhh)
Indlg: 12

Aalborg
07/03-2011 19:24
Med et akvarie varmelegeme og et vandbad kan man komme langt. Bare kb det mindste. Man skal bare passe p fordampning da det gr strkt ved strre temperatur forskelle imellem vand og luft.
--
Indtil videre kun 1m drivhus

Svar Send privat besked
Michael Hansen (Doktoren)
Indlg: 73

Vanlse
07/03-2011 19:27
Hvis jeg lige m lne trden til et sprgsml;

Jeg har for en uge siden set lidt af hvert i en plastikbtte, den har stet i en lukket pose, men da jeg i weekenden skulle vre bortrejst fjernede jeg posen, s spirerne kunne komme op (der var nsten ingen plads fra jorden og op til posen), men da jeg kom hjem var jorden selvflgelig helt udtrret :(
Jeg gav det straks en ny sjat vand og smed det i en pose igen.

Sprgsmlet er nu om frene har taget skade af denne udtrring? For s vil jeg straks s om igen.

Svar Send privat besked

Slagelse
07/03-2011 20:08

--
Hvis de var begyndt at spire og derefter trrede ud, er der nok ikke mere liv i dem.

S for en sikkerheds skyld m du vist hellere f gang i et nyt hold fr - og passe lidt bedre p dem denne gang :)

Svar Send privat besked

Vanlse
07/03-2011 20:59
Ja, det m jeg vel.

Kan der ske nogen skade ved at man forsigtigt graver frene frem og ser om de har spiret?
For hvis de endnu ikke har bnet sig er der vel stadig hb?
--

Svar Send privat besked
Brian (bmathiasen)
Indlg: 82

07/03-2011 21:16
Planterne er meget skrbelige i dette stadie, s jeg vil rde dig til at vbne dig med tlmodighed og ellers bare hbe p det bedste.

Svar Send privat besked

Slagelse
07/03-2011 21:25

--
Jeg ville nok bare s nogle nye og beholde begge hold. Det vrste, der kan ske, er jo at det hele pludselig spirer....

Svar Send privat besked

Vanlse
07/03-2011 21:26
Ok, jeg giver dem et par dage og hvis de ikke dukker op, s smider jeg en ny omgang i "grokassen"
--

Svar Send privat besked

Vanlse
07/03-2011 21:28
Anja - Tja, men jeg har desvrre ikke plads til s mange planter, jeg bor i lejlighed og har kun to vindueskarme.

En rediger funktion ville i vrigt vre lkkert :)
--

Svar Send privat besked

Vanlse
08/03-2011 14:34
Nu er der kommet en spire frem fra den udtrrede bakke og jeg kan se yderligere 3 der s smt er p vej op gennem jorden.
Jeg slap vist med skrkken denne gang :)
--

Svar Send privat besked

Aalborg
08/03-2011 14:52
S kom de frste spirer frem efter kun 5 dage :D

right

Jalapeno var frst ude, strkt forfulgt af Early Jalapeno og Orange Lantern, men Yellow Pointy er os ved at stikke hovedet frem ;-)

Hvornr skal jeg tage dem der er spiret ud af spirerkassen? Gr ud fra de godt m blive lidt strrer, s et par dage mske, efter de frste blade har foldet sig ud?

Svar Send privat besked

Aalborg
08/03-2011 15:00
Nu er der kommet en spire frem fra den udtrrede bakke og jeg kan se yderligere 3 der s smt er p vej op gennem jorden.
Jeg slap vist med skrkken denne gang

Det var da dejligt :-)

Svar Send privat besked

Aalborg
08/03-2011 15:06
Fandt svart i en anden trd, hvor Anja svare p det ;-)
Hej Lonny -

lget kan sagtens fjernes, s snart spirerne er fremme, s de kan f s meget lys som muligt - s bare af med det!

Og pas p med undervarmen - selv om de fr masser af lys, kan det godt blive for voldsomt, s de vokser sig lange og ranglede...

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)

Viiala, Finland
08/03-2011 15:37
Tilbage til det med tommelfingerreglen: Dine fr vil spire (og vokse) med ganske forskellig hastighed, s imens nogle gerne vil have lget lettet, vil andre gerne beholde det lidt endnu.

Her er jiffy'erne ret praktiske. Du kan jo flytte planterne ud lidt ad gangen :-)

Desuden skal de kun have den kraftige varme indtil de spirer, hvorefter det handler rigtigt meget om lys i stedet for varme.

--

Svar Send privat besked

Aalborg
08/03-2011 17:30
Okay, s kom den ene der er spiret ud i kkkenet og st, det er godt nok ikke sydvendt men stnordst, s der er morgen sol der, men os genskr fra blokken overfor om eftermiddagen.

right

Jeg har sat et 90cm 30w grolux lysstofrr op, s det kan hjlpe til, men er ikke sikker p om det er nok?

Der hvor spirekassen str, er vestsydvest, og mellem kl 13 og 16 er der meget varmt da solen str lige p, s m rulde persiennerne for, s der ikke bliver over 40 grader i spirekassen, og ved 16 tiden, begynder blokken overfor at skykke for solen, s tror ikke det er smart at stte dem der er spiret der. Der er os nemt 3-4 grader varmere i stuen, ind i kkkenet, s samlet, er det nok kkkenet der er smartest.

Nr s de er store nok og tiden er til det, s skal de ud i min udestue og st, den har gavl mod sydsydst og fronten vender mod vestsydvest, s skal have sat noget skyggenet op s de ikke bliver brndt af, der over middag nr solen str lige p, men den tid, den sog ;-)

Svar Send privat besked
Brian (bmathiasen)
Indlg: 82

08/03-2011 17:37
Det ser ellers ud som om du har rimelig godt fod p det, Flemming.

Du kan til gengld roligt snke lysstofrret endnu mere for at f mere ud af lyset, du kan isr i samme moment hve den lille. Den store skal nok klare sig.

Svar Send privat besked

Aalborg
08/03-2011 17:55
Det ser ellers ud som om du har rimelig godt fod p det, Flemming.

Det kan jeg kun takke dette glimrende forum for ;-)

S komme den op p en kasse og st, s der kun er 15cm op til lyset ;-)

Svar Send privat besked

Aalborg
10/03-2011 13:47
Lige en lille update her 7 dage efter de blev set :-)

right

right

Hvis man ser bort fra 7-Pot chilien, som jeg tror er langsom om at spire, s har 20 ud af 21 spiret, s det m siges at vre over alt forventning :Ds mske har SUPERthrive noget at sige. Den ene str dog stadig i spirekassen da den kun lige har brudt overfladen og s har jeg ogs fet en tvilling :D

right

Den eneste der ikke er spiret, en "Aji Pineapple", er der slet ikke sket noget med fret, men den fr lov at st sammen med de 3 "7-pot's" kan jo bare vre den er lidt langsom :P

Mht. vanding, s har jeg fundet en lidt nrdet mde at gre det p :P

right

Jeg fandt et lille askebre, som lige passer i strrelsen p en jiffy og s vejer jeg dem ;-) Jeg tog udgangspunkt i en jeg synes s fornuftig fugtig ud og den vejede 29g, og s suplerede jeg bare x antal g vand i askebret og lod dem suge det op ;-) Der var dog et par stykker der s meget tr ud i overfladen, s de fik et par drber der os :-)

Svar Send privat besked

Slagelse
10/03-2011 14:35

--
Det ser superfint ud!

Og rigtig fiks id med vandingen - let at styre, nr man ikke har flere planter, end det er til at overskue.

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
10/03-2011 17:57
Flot resultat at de allerede er oppe stort set allesammen - de m kunne lide dit setup :D

Sjovt setup med vandingen, men umiddelbart lyder det som en god lsning til at begrnse overvandingen, som man let ender i
--

Svar Send privat besked

Aalborg
10/03-2011 18:27
Anja: Ja kan godt se det ville vre et problem nr man har s mange planter som dig :-) Tror nu heller ikke jeg bliver ved med det, nr frst de bliver plantet om.

Jeg har lige et sprgsml til dig, kan se p mange af dine billeder, at du har nogle smsten i mange af dine potter, hvad har de til forml? eller er det bare for syns skyld?

Pernille: Ja det er get over alt forventning, havde bare hbet p at f en af hver, s det er bare 7-pot der mangler nu. S m afstte nogle af alle de ekstra jeg fr til et par venner ;-)

Svar Send privat besked

Slagelse
10/03-2011 18:33

--
Det er Vermiculite, jeg har i potterne. Nr jeg sr, dkker jeg kun frene med et meget tyndt lagt jord og derefter en 6-7 mm Vermiculite.

Det holder godt p fugtigheden, og jeg bilder mig ind, at mine fr spirer bedre end tidligere...

Du kan lse om det her:

http://www.fimbul.dk/Vermiculite.htm

Bjarne har det ogs - jeg synes bare, at denne forklaring er mere omfattende...

Jeg har ikke prvet at blande det i jorden, som de beskriver - det kommer en dag, nr jeg har fet kbt en stor portion billigt!

Svar Send privat besked
Sebastian Thomsen (GeneralJoker)
Indlg: 10

Frederikshavn
23/03-2011 08:49

--
Ja jeg ville bare sige mine fr er ogs ved at komme op af jorden 2 af dem har faktisk allerede kimblade og i alt er der 6 spirer. Sjovt nok er det de strkeste der kommer op frst alts naranja chili og de cavenne glder mig til at se resten komme op. Jeg ville ogs sprge om der muligvis er nogen der kan hente nogle chili planter i Frederikshavn? Hvis der kommer for mange alts.

Svar Send privat besked
Sebastian Thomsen (GeneralJoker)
Indlg: 10

Frederikshavn
23/03-2011 08:50

--
Ja jeg ville bare sige mine fr er ogs ved at komme op af jorden 2 af dem har faktisk allerede kimblade og i alt er der 6 spirer. Sjovt nok er det de strkeste der kommer op frst alts naranja chili og de cavenne glder mig til at se resten komme op. Jeg ville ogs sprge om der muligvis er nogen der kan hente nogle chili planter i Frederikshavn? Hvis der kommer for mange alts.

Svar Send privat besked

Aalborg
25/03-2011 16:03
S er det efterhnden 22 dage siden de blev set :-)

Status er, at 23 ud af de 30 jeg sede, se ud til at bliver til noget, dog er der 3-4 stykker der halter lidt efter. Der var os 4 mere som spiret, men som aldrig fik smidt fr skallen, kim bladene kikket ikke engang ud, s de rg ud.

left

Jeg fik jo en der blev til 2 ud af 1 fr, tror i det er muligt at dele dem op nu? for skal til at plante om i morgen, da flere er begyndt at have rdder stikkende ud af jiffypotten.

right
right

Som sagt, s er der 3-4 stykker der halter lidt efter, men da de er set i jiffypots, kan jeg s ikke godt komme dem i en pot os?

right

Et sidste sprgsml, det der "stof" der rundt om jiffypotten, det skal godt nok klippet af ik? eller er det noget der gr i oplsning nr de komme i en pot med jord?

Svar Send privat besked

Slagelse
25/03-2011 16:17

--
Stoffet behver ikke klippes af - rdderne kan sagtens gro igennem det.

Og mht. den med to planter, s kan de muligvis deles med meget stor forsigtighed - men du risikerer at f delagt dem begge, s var det ikke bedre bare at klippe den ene af? det var jo alligevel kun meningen, at der skulle vre en enkelt fra start...

Hvis du vil dele dem, s er det mske en id at pille stoffet af og gre jorden s vd, at den falder fra hinanden, s du kan tage dem uden at delgge rdderne? Men jeg ved nu ikke, om jeg ville gre det i det hele taget - det er da for surt, hvis du fr delagt rdderne p dem!

Svar Send privat besked

Aalborg
25/03-2011 16:25
Okay, tak for det hurtige svar :-)

Den ene er blevet klippet af nu ;-)

Svar Send privat besked

Aalborg
26/03-2011 19:50
S fik jeg plantet om :-) Jsses kineser det tog sin tid for sdan en nybegynder som mig. Jeg kbte nogle 1L potter, s hber jeg de kan blive i dem, ind til de kan komme ud i min udestue i noget strre til sommer. Kbte os nogle nye jiffy pots, s jeg kan s nogle nye 7-pot, da jeg kun har en af dem.

left
left
left
left
left
left

Svar Send privat besked

Aalborg
24/04-2011 16:01
S er det hvis tid til en lille update og et par sprgsml, her 52 dage efter sning.

right
Som i kan se, s er de blevet flyttet ud i min udestue. Jeg har rullet persiennerne ned, s de ikke str i den skarpe sol. Har de brug for at f direkte sol? eller er det lys der slipper igennem de bne persienner nok?

right
right

Som i kan se, s er der noget stor forskel p strrelserne, dem der har stet lngst fra kkken vinduet, er generelt hjere, gr de ind under katagorien af hje og ranglet? har dog bundet dem op af en pind, s de ikke er blevet s ranglet, har os vret god til at vende dem. Har de noget betydning at de er blevet s hje?

right
Sidste sprgsml er om min habanero mustard, som er min frst chili plantet jeg fik sidste r, jeg har klippet den ned og den har vokset en del, men slet ikke lige s stor som sidte r, det er os kun 2 sidegrene der vokser, men nu er den allerede ved at stte en masse blomster, vil i klippe dem af, og hber p de sidegrene vil vokse noget mere op af?

Svar Send privat besked
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
24/04-2011 19:39
Jeg kan godt lige sige et par ord om Mustad, kbte en i Plantorama sidste forr.
Pn harmonisk plante, til midt p sommern, da jeg kom hjem fra sommerferie 1 uge, havde sen sat et skud ud som var ca. 1m. hjere end resten af planten, det s tosset ud, s jeg klippede det af, s satte den bare 2 skud ud, som voksede helt vandvitigt.
Jeg har overvindtret den, og det ser ud til den har planer om at gre det samme i r, det er 2 skud som er 50-60 cm. kjere end restem af planten, s jeg har besluttet at den kommer ud p altanen om 14 dage, den er for voldsom til at have i vinduet, syntes jeg.
Det m benbart vre den mde at den vokser p, det med at stte hje skud op fra planten.
--

Svar Send privat besked

Aalborg
24/04-2011 20:47
okay, s kan den da blive pn stor s. Den var s pn sidste r, med en tyk stamme p 50cm hj hvor der vokset fire grene vandret ud i hver sin retning, men mtte klippe den ned efter vinteren, da meget af den var vissen, s der var kun 10cm stamme tilbage med 3 sideskud, hvor den ene gik til under omplantning ved et uheld.

Men det kort af det lange er, at hvis den skal vre strre, skal jeg klippe de blomster af?

Ville gerne den blev lidt hjre end den er nu

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
24/04-2011 20:59
Jeg ville knibe blomsterne af - s bruger planten ikke energi p dem, men p blad-, gren- og rodvkst.

Det med de "ranglede planter", jeg synes ikke denne planter ser ranglede ud umiddelbart. Hvis det er dine Early Jalapenos, Jalapenos, Big Jim f.eks., der str bagerst s er de mere opadsgende og hurtigvoksende end f.eks. Fatali og 7-Pod.

De "store" opadsgende ser ud til snart at kunne komme i en strre potte, men ser sunde ud! Hvis de mangler lys fr de store blade, falmer i farven og strkker sig mere end jeg synes dine ser ud til.

--
Pskehilsner

Maria

Svar Send privat besked

Aalborg
24/04-2011 21:39
Okay mange tak :-)

Ja det er dem du nvner, der er de hje + Aji Pineapple ;-)

Jeg er s smt get p potte jagt, ville gerne have de der selvvandene fra IKEA, men det er jo pnt dyrt nr man har s mange planter. Ved godt det ikke er mange i forhold til nogle af jer herinde :D

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3891, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: kovaliev.P-1967
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)