Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Ukendt chili taber blomsterne + sorte blade?
Morten Krogstrup (kogepladen)
Indlg: 30

Frederiksberg
08/03-2011 08:59
--
Hej, jeg har en chili-plante som er sdan en "netto chili agtig" - som jeg har fet i gave...
well.. sagen er den, at den ser sdan her ud:

right

Jeg skal ud og rejse 10 dage... s vil gerne lige vide om den skal tres ud, have mere eller mindre gdning eller ha vand? :)

jeg prver a holde igen med bde vanding og gdning... og den er ret trstig hele tiden... men syns ikke jorden som sdan er trret ud?

/Morten

Svar Send privat besked
Lars Skytte Emerslund (Xebash)
Indlg: 129

Egedal
08/03-2011 11:39
Hej,

Du har vel ikke et strre billed, idet jeg ville gtte p det bare er bladene fra sidste r der ser s triste ud. Planten har jo ogs friske skud og blomster.

De blade der ser triste ud, er de lige til at "puffe" af ?

--

Svar Send privat besked

Frederiksberg
08/03-2011 12:33

--
Det Kan selvflgelig godt vre det er derfor.... mange af dem er i al fald til at puffe af.
men synes ogs der er nogen der ikke er lige til at puffe af, men jeg har ikke fjernet nogle af bladende fra sidste r!

Men hvad s med blomsterne ? De er helt friske og flotte, og s blir de bare gule og falder af?

Jeg har et strre billede, men det er p min computer derhjemme, det kan jeg smide op i aften.

/Morten

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
08/03-2011 20:06
Det kan ogs vre et temperaturproblem... Str planten og fr trk ved det vindue?

Du m ogs gerne fortlle hvilken chili det er. Nogle sorter skal gerne have en del varme. I sdan et vindue skal du ikke regne med det store udbytte af frugter.

Planten overlever klart til sommeren, og s det med at f gang i den til den tid. De blomster, den har nu er bare "spild af energi", med mindre du har masser og masser af lys til planten.

--

Svar Send privat besked

Frederiksberg
08/03-2011 23:51
--
Jae.. den str og fr trk ved et vindue.. har flyttet den mod et stvendt vindue, hvor den fr stod ved et vestvendt... (hvor den havde det ganske fint.. ) ... s tnkte der var mere sol og varme p den stvendte... ?

jeg mler gerne 40 grader i vindueskarmen nr solen str p? men kan da godt vre den skal ud i kkkenet hvor der er noget koldere igen.. ?

Svar Send privat besked
Rasmus Hansen (04y-rh)
Indlg: 66

Kbh N
12/03-2011 15:10
--
40 grader er i hvert fald for meget.. Men mht. vanding kan en voksen plante p 60-80 cm sagtens fortre 3 liter om dagen hvis der er nok sol.. Forklaringen er at chilier bruger en hel del vand p nedkling alts respirering..

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)