Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Status pt.
Kristian Vejmand (nygaard)
Indlg: 92

Fyn
10/03-2011 18:56
Hej alle

Kan se at mange smider billeder ind af ret planter men i forskellige trde.

Herligt at se , men vi ikke have en status pt trd istedet s :)

trdstarter lgger ud.

Her er ca 250 chili/tomat planter ( ja der skal sorteres lidt :) ) og ca 100 andre blandede kkkenhave planter pvej i spirekasserne nedenunder, tr-tomat gullerdder osv..

CENTER
CENTER
CENTER
CENTER
CENTER
CENTER

Svar Send privat besked
Status pt.
Lise Therkelsen (Lise)
Indlg: 48

Vodskov
11/03-2011 12:35
Her er status tt p at vre opgivende - alle mine tomater er kommet frem som de skal, men jeg har lige set chilier for anden gang, for der var ikke en eneste af de chilier der blev set i frste omgang, der er blevet til planter :-(

Svar Send privat besked
Status pt.

Fyn
11/03-2011 13:02
Hej Lise

Hvordan dyrker du dine chilier?

min umiddelbare tanke er at de enten str for kligt eller de er for fugtige/vde.

Mvh Kristian

Svar Send privat besked
Status pt.
Michael Hansen (Doktoren)
Indlg: 73

Vanlse
11/03-2011 17:35
Status her er:
Jeg har fet spiret 3 af 3 masquerade, fik dog delagt en i et forsg p at fjerne frkapslen.
2 af 3 cayenne
2 af 3 candlelight
1 af 3 filius blue
1 af 3 flourescent purple
Jeg er godt tilfreds med udbyttet, isr nr man tnker p at jorden trrede ud mens frene var i jorden.

Derudover skulle der gerne dukke nogle pimento morengo op i lbet af et par dage.
S jeg hber p en ordentlig omgang sol til mine sm spirer, da det har vret lidt grt de sidste par dage.
--

Svar Send privat besked
Status pt.
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
11/03-2011 20:44
Ogs lige en besked til Lise:

Hvilke chilier er det, du ikke har held med? Prv eventuelt med en cayenne eller anden aflang C. Annuum, de er (nsten) lige s nemme at f til at spire som tomater ;-)

Jeg sr nok mit sidste batch i morgen, s kommer der et indlg med billeder fra mig ogs. Det ser jo sknt ud med Kristians billeder :-)
--

Svar Send privat besked
Status pt.

Vanlse
11/03-2011 22:22
Der kom alligevel en lille smule solskin i eftermiddag.
Jeg hber p mere i weekenden

Her er et lille stemningsbillede :)left
--

Svar Send privat besked
Status pt.

Vanlse
11/03-2011 22:24
Der kom alligevel en lille smule solskin i eftermiddag.
Jeg hber p mere i weekenden

Her er et lille stemningsbillede :)left
--

Svar Send privat besked
Status pt.

Vanlse
11/03-2011 22:24
Jeg prver igenKlik her
--

Svar Send privat besked
Status pt.
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
11/03-2011 22:56

--
Hej Michael -

tror at dit problem er for store billedfiler...

Jeg ved ikke prcist, hvor grnsen er (Kim?), men jeg downsizer mine ret meget for at kunne vise dem her.

mvh
Anja

right

Svar Send privat besked
Status pt.
Niels Hunniche (n@hunniche.dk)
Indlg: 33

Tommerup
12/03-2011 08:32
Hvis man tager billeder med sin iPhone opretstende s vender de forkert, de skal tages liggende
--

Svar Send privat besked
Status pt.

Vanlse
12/03-2011 09:06
Anja, jeg troede at siden selv skalerede billederne, men nej.
Derfor fjernede jeg det igen fra det frste indlg, da siden blev helt delagt af det.
Men jeg m selv skalere fra nu af :)
--

Svar Send privat besked
Status pt.
Lise Therkelsen (Lise)

Vodskov
12/03-2011 12:17

--
De chili'er jeg har valgt i r er - Nosegay, flouresent purple, romanian sweet, hungarian black og cascabel.

Jeg forstr bare ikke hvorfor jeg ikke kan f en eneste af dem til at spire, jeg har aldrig fr haft problemer.

Svar Send privat besked
Status pt.
Henrik jakobsen (chillikongen)
Indlg: 148

rosmus. djursland
12/03-2011 14:04
hvornr er de set og hvor varmt str de

Svar Send privat besked
Status pt.
Lise Therkelsen (Lise)

Vodskov
12/03-2011 18:16
De frste blev set d. 2 marts og de str i samme skab som vores varmtvandsbeholder, der er ikke en eneste af dem der er kommet - det andet hold jeg har set, dem sede jeg den anden dag, dem har jeg sat p en hylde ovenover en varm radiator, for at se om det gr bedre.

Hvor varmt skal de da st?
--

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
12/03-2011 18:43

--
Hej Lise -

der er ingen grund til panik efter 10 dage - de kan sagtens n det endnu...

Men omkring 24-27 grader er en god spiretemperatur.

Er de "pakket ind", s de kan holde p fugten?

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Status pt.
Lise Therkelsen (Lise)

Vodskov
12/03-2011 20:33

--
Jeps jeps - de str i mine sm minidrivhuse.

Mange tak for hjlpen :-D

Svar Send privat besked
Status pt.
Jette Nielsen (JetteStabNielsen)
Indlg: 242

Middelfart
13/03-2011 16:21
Her gror de virkelig strkt... :O Sndagen er brugt p ompotning - nu er jeg lbet tr for firkantede potter! De er alts fikse, da der kan vre mange flere p et areal, ifht. de runde potter - og det er godt, da pladsen for alvor er begyndt at blive trang :-)

Jeg har pillet de 2 frste blomsterknopper af mine 'Ring of fire' - det var lige fr det skar i hjertet :-D

right
right
right

--
JSNI

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
13/03-2011 18:01

--
Det er vist godt, at du snart skal en tur til Bjarne...

Planterne ser fine ud - p trods af LED-manglen!

Svar Send privat besked
Status pt.

Middelfart
13/03-2011 18:17
Ja, en tur til Bjarne er vist hvad jeg har brug for....

Tak, billederne er lidt drlige men planterne har det fint, fin farve og 'tthed', men jeg er eddermugme trt af at flytte dem rundt, for at finde det bedste lys :-D

Jeg er klar til nyt LED-kb snarest, eller i hvert fald nr efterret rammer igen!!
--
JSNI

Svar Send privat besked
Status pt.

Middelfart
15/03-2011 20:09
Dette er nok den vigtigste status pt. :

Jeg fr drivhus p sndag!

Ren og skr glde og jubel, men jeg mtte lige dele med nogen :-)
--
JSNI

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
15/03-2011 20:28

--
Superfedt!!!!!! S kan jeg jo se det, nr jeg samler dig op p vej til Bjarne....

Svar Send privat besked
Status pt.

Middelfart
15/03-2011 20:36
Det er s fedt Anja og jeg gir' gerne en rundvisning den 2. :-)

Det er nrmest pinligt, men jeg kan nsten ikke vente.... jeg tror simpelthen ikke jeg kommer ud derfra igen, nr det frst er sat op :-)
--
JSNI

Svar Send privat besked
Status pt.
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
15/03-2011 21:18
Tillykke med det nye "hjem", det er vel den beste rstid at f et drivhus!!..hvor stort er det?..bliver der en eller anden form for varme/lys?..sort eller alu?
Mske kan du regne ud at jeg ogs i drivhusdrmme!!!?:-):-)
vh ILse
--

Svar Send privat besked
Status pt.

Middelfart
15/03-2011 21:48
Tak Ilse :-)

Det er 9 m2, alu og jeg har ikke planlagt varme/lys....endnu :-)

Jeg har drmt om drivhus S lnge, men kunne ikke helt overskue opstning og den slags, men et af de herlige mennesker her p siden havde srme lige et han skulle af med, og han har helt af egen fri vilje tilbudt at stte det op (med min 'hjlp')Det er da lige til at blive ovenud glad i lget af ikk'? :-)

Jeg forstr til fulde dine drivhusdrmme.....
--
JSNI

Svar Send privat besked
Status pt.
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
15/03-2011 22:22
:) drivhusdrmme :)
--

Svar Send privat besked
Status pt.

Middelfart
15/03-2011 22:57
Dt er alts gode drmme Nille....og sommetider gr de i opfyldelse :-)
--
JSNI

Svar Send privat besked
Status pt.
Pernille K (nille)

Kbh
16/03-2011 17:27
Ja, kan godt huske at du var heldig sidste r, og s kom der en efterrsstorm i vejen for opstningen - men bare I fr det op at st inden ssonen starter, s er det jo ogs fint nok :)

Synes bare ordet ld s fint "drivhusdrmme" - det kunne vel vre et tv-program :)
--

Svar Send privat besked
Status pt.
Mads Schmidt (Mads)

Viiala, Finland
16/03-2011 18:14

--
Drivhusdroemme

Det er skam et TV-program! Det har lige get i fjernsynet heroppe (det ser ud til at vre fra 2009 i DK) og er et helt fint program ;-) De kan sgu lave TV, de danskere!

N, men status pt: Chinenserne (Red Fatalii, Red Scotch Bonnet, Red Savina, Naga Morich, Trinidad 7 Pot) i forgrunden. Pubescenserne (Orange Rocoto, Canario, Locato, Turbo Pube) bagerst, samt en Annuum, der hedder Punpkin Pepper, som skulle udvikles meget langsomt og komme til at ligne et grskar.

right

Resten af Annuum'erne og Baccaerne er p vej (Early Jalapeno er spiret p 2 dage i jord med alm. vand, ingen tricks!).

Jeg er ikke s langt endnu, men det fryser stadig minus femten grader ude og er dkket af sne, s det haster vist ikke med at komme videre. Der er bare drivhusdrmmene :-)

Svar Send privat besked
Status pt.

Middelfart
21/03-2011 17:25
Her er s min virkeliggjorte drivhusdrm :-)

Kim (Pharao) Kom i gr sndag, med en tungt lsset vogn; drivhus og fliser.
'Vi' startede kl 10 og Kim ngtede at kre nogen vegne fr alt var perfekt - og 8 timer senere s det sdan ud!

Manden knoklede og jeg gjorde hvad jeg er bedst til: kom med opmuntrende tilrd :-) holdt lidt hist og pist, nr der skulle skrues og samles.....

Jeg er s glad for det:-)

Nste gang vil jeg ha' et drivhus Dome, og Kim skal bygge, det kan ikke blive bedre:-)right
--
JSNI

Svar Send privat besked
Status pt.
Morten Pedersen (Mugge)
Indlg: 143

Esbjerg
21/03-2011 19:49
JetteStabNielsen skrev:Her er s min virkeliggjorte drivhusdrm :-) Kim (Pharao) Kom i gr sndag, med en tungt lsset vogn; drivhus og fliser. 'Vi' startede kl 10 og Kim ngtede at kre nogen vegne fr alt var perfekt - og 8 timer senere s det sdan ud! Manden knoklede og jeg gjorde hvad jeg er bedst til: kom med opmuntrende tilrd :-) holdt lidt hist og pist, nr der skulle skrues og samles..... Jeg er s glad for det:-) Nste gang vil jeg ha' et drivhus Dome, og Kim skal bygge, det kan ikke blive bedre:-)right -- JSNI

--
Ser jo super godt ud. Ville gerne det var i min have den var blevet sat op ;)

M lige vente et r eller 2 mere til jeg kan f det drivhus jeg gr og drmmer om.

/Morten

Svar Send privat besked
Status pt.
Pernille K (nille)

Kbh
21/03-2011 22:00
FLOT - tillykke :)
--

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
21/03-2011 22:18

--
Superfedt - det skal du nok f fyldt op, nr det lige bliver lidt varmere!

Svar Send privat besked
Status pt.

Middelfart
21/03-2011 22:29
Tak :-) Jeg er ogs super glad for det! Venter med lngsel p at det skal blive varmt nok til at fylde det op med planter :-)

Og jeg er rigtig glad for, at jeg ikke fik et mindre, det ville allerede have vret for smt i denne sson!
--
JSNI

Svar Send privat besked
Status pt.
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
21/03-2011 23:17
Et stort tillykke herfra:D
vh Ilse
--

Svar Send privat besked
Status pt.
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
22/03-2011 04:17
JetteStabNielsen skrev:Her er s min virkeliggjorte drivhusdrm :-) Kim (Pharao) Kom i gr sndag, med en tungt lsset vogn; drivhus og fliser. 'Vi' startede kl 10 og Kim ngtede at kre nogen vegne fr alt var perfekt - og 8 timer senere s det sdan ud! Manden knoklede og jeg gjorde hvad jeg er bedst til: kom med opmuntrende tilrd :-) holdt lidt hist og pist, nr der skulle skrues og samles..... Jeg er s glad for det:-) Nste gang vil jeg ha' et drivhus Dome, og Kim skal bygge, det kan ikke blive bedre:-)right -- JSNI

Super sejt.
Hvor er jeg bare misundelig, for sdan et kan jeg ikke f plads til p min altan ;)
Det ser godt ud, vil gtte p at du allerede har en plan om hvor planterne skal st osv.

*Jes

--

Svar Send privat besked
Status pt.
Mads Schmidt (Mads)

Viiala, Finland
22/03-2011 14:42
Cool!
Tillykke med drivhuset Jette! S skal det bare fyldes med planter, nr alts vejret bliver til det.

--

Svar Send privat besked
Status pt.

Middelfart
22/03-2011 17:33
Tak :-)

Jeg er ved at planlgge hvordan det skal indrettes, og i tankerne er det allerede fyldt op....jeg skal have fat i nogle hylder, s hjden kan udnyttes.

I gr og i dag har jeg skuret og skrubbet og nu er det snart fint, s mangler der bare lidt extra varme, s tror jeg aldrig jeg kommer ind mere :-)

Jeg er S taknemmelig for al det arbejde Kim har lagt i det her projekt, for et 'fremmed' menneske...jeg tror aldrig den mand sover :-D:-D
--
JSNI

Svar Send privat besked
Status pt.
Kim Larsen (Pharao)
Indlg: 159

Vorbasse
23/03-2011 12:56
Sove, hvad er det :)

Jeg er kun glad ved at kunne hjlpe en, der havde behov for hjlp.

Der gr ikke skr af en, der vil hjlpe (hrte jeg en gang) og det passer jo, for mangler da hverken arme, ben eller fingre :)
--

Svar Send privat besked
Status pt.
Kim Larsen (Pharao)

Vorbasse
23/03-2011 13:03
Morten skrev:

Nu er jeg nysgerrig Mads, hvad er dit drmme drivhus?

Ting kan g i opfyldelse :)

Svar Send privat besked
Status pt.
Morten Pedersen (Mugge)
Indlg: 143

Esbjerg
23/03-2011 14:19
Pharao skrev:Morten skrev:
Nu er jeg nysgerrig Mads, hvad er dit drmme drivhus? Ting kan g i opfyldelse :)

--

Det er ikke s meget selve drivhuset ud over det skal vre p den anden side af 10m2. Men jeg vil rigtigt gerne have lagt bde vand og el ind. Alt i alt s koster det hele jo.

Men glder mig til at f mit lille 4m2 udskiftet s der er plads til en del mere planter.

Morten

Svar Send privat besked
Status pt.
Kim Larsen (Pharao)

Vorbasse
23/03-2011 18:10
FUCK, hvor er jeg drlig til navne, det var selvflgelig Morten og ikke Mads, undskyld til jer begge.
--

Svar Send privat besked
Status pt.
Sebastian Thomsen (GeneralJoker)
Indlg: 10

Frederikshavn
23/03-2011 22:03

--
Ja jeg har da ogs fet en 7 spirer op ad jorden indtil videre og jeg er optimistisk og vil sprge at hvis der kommer for mange er der s nogen der kan hente nogle planter i frederikshavn? Jeg har nogle lystigt voksende De Cavenne, Naranja, Goat Horn og jeg regner med nogle Tam Jalapeno og nogle Aji Cereza + nogle Hungarian Hot Wax forhbentlig. ;)

Svar Send privat besked
Status pt.
Anders Lange (Lange)
Indlg: 89

Sborg
24/03-2011 17:18
Hehe ja jeg falmer jo lidt i forhold til nogen af jer.

Men her er hvad jeg har fet plantet som frstegangs chilidyrker! Ca 50 spire i 8 forskellige sorter, samt basilikum, mynte, dild og purlg! krydderurterne er dog ikke p billederene :)

Nste skridt er en growspot!

--
right

Svar Send privat besked
Status pt.
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
25/03-2011 14:33
Da der var ved at vre lidt pladsmangel p hjemmefronten rg der lige en hndfuld in og st i vinduet p arbejdet. Indtil videre ser de ud til at vre glade for det. S m vi se om de med tiden bliver for store til at bo herinde :-)

right

Svar Send privat besked
Status pt.
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
25/03-2011 15:50
Ku`man ikke forestille sig, at der var en hylde midt p vinduet? s planterne kunne st i to lag?
Bare en str-tanke:-)

vh Ilse
--

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
25/03-2011 16:10

--
Det ser da hyggeligt ud - godt med lidt planteselskab p jobbet!

Min arbejdsplads skal snart flytte, og jeg hber da ogs p plads til en chiliplante eller to i vinduet...

Svar Send privat besked
Status pt.
Ea Madsen (Emse_m)
Indlg: 110

Glostrup
26/03-2011 18:49

--
S vil jeg forsge mig med mine frste billeder.

Dette er min lille baby som KUN har fet lys fra en spareprer, S til alle jer derude vil jeg sige at noget lys er bedre end slet ingen. Har faktisk ogs pillet en 5-6 blomster knopper af den.

(s hber jeg det med billederne virker.....

right

right

Svar Send privat besked
Status pt.
Ea Madsen (Emse_m)
Indlg: 110

Glostrup
26/03-2011 18:50
Okay og se venligst bort fra at vinduet skulle havde vret pusset for lang tid siden.... :)
--

Svar Send privat besked
Status pt.
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
26/03-2011 19:24
Flot plante !, Ea .. Er du sikker p det er sparepren og ikke "gdningen" ved siden af, der har gjort tricket? ;)

Jeg har selv frst plantet i slutningen af februar - midt marts og har stadig lidt sorter, der ikke er spiret og andre, der ikke er i jorden endnu. Men kan da se p alle jer andre, at jeg skal lngere frem i skoene nste r. Sknt at se jeres status :)

--

Svar Send privat besked
Status pt.
Andreas Kyster (akyster)
Indlg: 126

Glamsbjerg
26/03-2011 20:25
Her er mine sm spirer, de strste er set 22/2 (Flourescent Purple, Filius Blue, Numex Twilight og Bishops Crown), de andre kom i jorden 14/3 (Hungarian Black og Masquerade). De nederste tre er agurker. Indtil videre har jeg ikke set noget til mine Cayenne Purple, jeg sede dem bde 22/2 og 14/3, men der er ikke sket noget endnu.

right

Svar Send privat besked
Status pt.
Lise Therkelsen (Lise)

Vodskov
27/03-2011 11:49

--
Jeg grder snart, jeg har stadig ikke fet s meget som enesteste chili spire. ALLE mine tomat og blomsterfr er blevet til fine sm planter, men mine chilifr VIL bare ikke spire.

Sidste r havde jeg stor succes med mine chilifr, og jeg har set dem p prcis samme mde som jeg gjore sidste r.

Svar Send privat besked
Status pt.
godt s ! (have 54)

lige her
27/03-2011 12:45

@ Lise, er det de samme slags chili du har set i r, eller andre slags? S vidt jeg kan forst er der super stor forskel p hvor lnge de forskellige slags er om at spire, og jeg synes jeg har lst et sted at nogle er hele 5-6 uger om det...

--
Livet er strkt!

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
27/03-2011 18:01

--
Lidt status herfra - min strste plante, som jeg sede d. 27. september. S nok er mine nye LED-spots kraftigere end de gamle, men man kan sagtens lave fine planter med dem!

right

Og de mindste herunder. Lidt sjov mde, de er dukket op p: Jeg havde nogle potter med fr, som jeg havde opgivet, fordi det var mere end 2 mned siden, de blev set, s jorden blev genbrugt til en potteplante til vindueskarmen. Og 14 dage efter var der sm chilispirer i potten, s de er forsigtigt blevet plantet ud i deres egne potter. Jeg ved ikke helt, hvilke slags der er, men det m jo vise sig senere - men en spiretid p 3 mneder er ikke imponerende!

right

Og s har jeg en masse mellem de to strrelser...

Svar Send privat besked
Status pt.

Middelfart
27/03-2011 18:30
NU er forret vist p trapperne og det kan godt mrkes p planterne..... mere lys og varme - de gik glip af LED, men det gik alligevel:-) Nu ventes der blot p at tp. kravler op i 'drivhusomrdet' s de kan komme ud!

Rocotoerne flipper helt ud og gror med lynets hast!

right
--
JSNI

Svar Send privat besked
Status pt.

Middelfart
27/03-2011 18:30
Den lille ved siden af er en Trinidad Scorpion Morouga :-)
--
JSNI

Svar Send privat besked
Status pt.

Middelfart
27/03-2011 18:32
:-O og du har allerede s mange frugter Anja!!

Det m vre sknt :-)
--
JSNI

Svar Send privat besked
Status pt.

8723 Lsning
27/03-2011 20:06
Alle de flotte spire og planter i har, alle sammen.
S vil jeg ogs vre med, jeg opdagede i dag at der var knop i et par stykker, det er nu lidt svrt at se.

right

right

--

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
27/03-2011 21:40

--
Det ser da ogs ret frodigt ud hos dig, Jes... Du kommer vist heller ikke til at mangle planter!

Svar Send privat besked
Status pt.

8723 Lsning
27/03-2011 23:56
Anja
Tak, jeg er ogs meget tilfreds indtil videre.
Nej jeg kommer absolut ikke til at mangle planter, det jeg kommer til at mangle, er plads ;)
Syntes da ogs det er ret vildt at du har modne frugter nu, men du har jo ogs gjort dig fortjndt til det, med alt det LED lys.

(ps) jeg har en blser til at kre 3 x 1 time hver dag ca.
Bilder mig selv ind at de ikke vokser s meget i vejtet, men bliver sm og ttte planter.
--

Svar Send privat besked
Status pt.

8723 Lsning
10/05-2011 00:25
Ja nu venter vi bare p at sommeren kommer.
Mine vinduer er fyldt og s har jeg nogen som kommer ud om morgenen og ind igen om aftenen.

Her er et par billeder, som er taget for et par dage siden.

right

right

right

right

--

Svar Send privat besked
Status pt.
Jrgen Harreby (Harreby)

Hedehusene
10/05-2011 08:26
Hos mig er drivhuset nu fyldt, og kun de planter der skla p friland str stadig i de sm potter. I weekenden begyndte den frste frugt s at blive moden. En golden cayenne set i december, og som har boet i vindueskarmen siden da:

right

Svar Send privat besked
Status pt.
Dr Hothead (Dr_Hothead)
Indlg: 91

Horsens
10/05-2011 13:16

Jamen s vil jeg da ogs vre med.

Planter fra Bilka: Early Jalapeno - Cheyenne - Tapas
right

En lille Fatali fra gartneri Toftegaard
right

Og her er s lidt af egen avl: Nedefra og op, Peruvian Purple - Ring of Fire - Pizzamanden's (ja den hedder selvflgelig ikke Pizzamanden's, men da jeg ikke aner hvad sort det er, da jeg tog frene fra det chili der kom med en pizza, synes jeg navnet passer meget godt indtil videre.)
right

Og s lige et af den "Pizzamanden's" der kom frst op, og stadig str i den potte alle pizza'erne blev set i.
right
Men hvis der er nogen der har et bud p hvilken sort det er, er jeg da klar til at f mysteriet lst.. :)

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
10/05-2011 20:44

--
Jeg har ogs plantet ud i drivhusbedene og i de fleste potter - billeder kommer senere, men de ser ud til at trives!

Svar Send privat besked
Status pt.
Niels Hunniche (NielsHunniche)
Indlg: 152

Tommerup
11/05-2011 17:22
Jeg har da ogs mine godt p vej :-)
Lemon drop, Aji pineapple, Morogua Red, Sweet chocolate, Ancho, chilihuagle negro, Naga Morich, Habanero Orange, Choco bhut, Nepalese bell og Aji dulce.

Jeg evd ikke hvorfor de satans billeder vender forkert
--
Niels Hunniche

[IMG SRC="http://www.chilifan.dk/gallery/1305127020_foto[1].JPG" ALIGN="right"]1 [/IMG]

[IMG SRC="http://www.chilifan.dk/gallery/1305127043_foto[2].JPG" ALIGN="right"]2 [/IMG]

[IMG SRC="http://www.chilifan.dk/gallery/1305127068_foto[3].JPG" ALIGN="right"]3 [/IMG]

Svar Send privat besked
Status pt.

Tommerup
11/05-2011 17:23

Niels Hunniche

[IMG SRC="http://www.chilifan.dk/gallery/1305127415_foto[1].JPG" ALIGN="right"]1 [/IMG]

Svar Send privat besked
Status pt.

Tommerup
11/05-2011 17:24

--
Niels Hunniche[IMG SRC="http://www.chilifan.dk/gallery/1305127463_foto[1].JPG" ALIGN="right"]bil [/IMG]

Svar Send privat besked
Status pt.

Tommerup
11/05-2011 17:24
Jeg kan ikke f dem p, satans
--
Niels Hunniche

Svar Send privat besked
Status pt.

Tommerup
11/05-2011 17:35
Nu har jeg lagt billederne p Danske Chili entusiaster facebook
--
Niels Hunniche

Svar Send privat besked
Status pt.
Lars Skytte Emerslund (Xebash)
Indlg: 129

Egedal
12/05-2011 19:18
Lidt status herfra. . . .varmere ntter nsket!!

right

og her er et af nogle af planterne oppe fra (det man ikke ser bag potterne.

right

min stakkels Fatali, de VILLE bare ikke spire fr 3. gang
--

Svar Send privat besked
Status pt.
Casper Stvring (casperst)
Indlg: 6

Odense S.
17/05-2011 12:47
Status pt. "Pladsmangle", dog hjulpet med sortering planter der skal ud af huset.

Giganternes hjrne - her str Baby Pepper, Bishops crown opbundet. Udover det, str Habanero Chocolate og Aji Dulce p hylderne.
Og forrest str en De Arbol.
right

En rkke Praire Fire i brune keramikpotter.
right

En rkke med Aurora.
right

En rkke med Explosive Ember - visuelt en af mine ynglinge.
right

Et godt mixhjrne. I vinduekammen str Filius Blue og p bord/stol str Tabasco, Bhut Jolokia, Flourescent Purple, Black Hungarian, Hot Banana. Trbajlen p gulvet indeholder to planter fra sidste r - UCS(uidentificeret Chili Sort)
right

Og til sidst, to Nosegay og en Cascabel.
right

Ud over det, at jeg en Black Namaqualand, to Marble og to "lille hvid Habanero" fra sidste r. Plus alt det lse.

--
S nu m solen og varmen gerne snart komme;-)

Svar Send privat besked
Status pt.

8723 Lsning
17/05-2011 13:13
Nu skal du passe p du ikke fr jungle feber ;)
Det ser godt ud, s skal vi bare have noget sommer, i stedet for det her kolde vejr.
--

Svar Send privat besked
Status pt.

Vanlse
17/05-2011 17:27
Hvor er det vildt det der Casper!
Er det meningen at de allesammen skal st inde?
--

Svar Send privat besked
Status pt.

Odense S.
17/05-2011 22:34
Planen er at rykke de fleste ud p altanen - p gulvet hvor der l.
Dog ser Baby Pepper og Bishops crown til at trives foran altandren(har dog endnu en, med adgang fra stuen)
Jeg prver nemlig at dele det op, s min forhave/terrasse er pryd og altan er mit spisekammer. Synes selv det virke fornuftig, da min terrasse vende ud til en parkeringsplads og altanen ud til en park.
Og chilierne for selskab af en stor wasabi, forskellige mynter, jordbr og Hvidlgs-kaplilje og duft-Pelargonia ... og forhbenlig kan jeg selv vre der;-)
--

Svar Send privat besked
Status pt.
Jrgen Harreby (Harreby)

Hedehusene
18/05-2011 08:53

S er min frste frugt klar til at blive plukket og testet i "Chili-smage-klubben" p jobbet. En Golden Cayenne set i december vandt kaplbet:

right

Den blev dog fulgt til dren af en Caloro, der nok er klar til smagning i nste uge:

right

Er der i vrigt noget knnere end Caloroen nr den bliver moden - Fantastisk farvespil. Og s smager den rigtig godt - er absolut en af mine favoritter.

Svar Send privat besked
Status pt.
Gry Knudsen (GryKnudsen)
Indlg: 32

Nstved
18/05-2011 14:55
--
ihh nogle dejlige billeder! Jeg vil ogs have frugter p mine planter!

Kom nu sm chilier!! :)

Svar Send privat besked
Status pt.
Ole Andersen (Roehakkeren)
Indlg: 15

Kbenhavn
18/05-2011 15:15
--
Her er s mine chilli som de ser ud idag 18. maj ;-)

right

Hot Banana, Omnicolor, Multicolor Acorn, Christmas pepper, Ukendt Nettochilli

right

Toftegrd Citron, Sivri Biber, og 2 ukendte

Svar Send privat besked
Status pt.
Simon Jensen (Brejne)
Indlg: 90

rhus V
18/05-2011 16:54
S kommer der en lille "status pt" her fra;

Alle planter vokser som de skal (har dog lidt bekymringer om habaneroerne, kan lses i andet topic her p siden) og den sidste mned er det virkelig get strkt! Har omkring 10-15 planter jeg stadigvk mangler at komme af med, s jeg ender p 8-10 planter til vindueskarmene. Nu til billederne:

CENTER
De 5 "pynteplanter". Fra venstre(og bagom): Peberfrugt, Spansk chili, Habanero Red, og basilikum. Forrest er mit lille projekt - 2 peberfrugtplanter snoet om hinanden. Mske ikke det bedste valg af plante til projektet, men det var lige dem jeg havde ved hnden da jeg besluttede mig for at gre det.

CENTER
Her har vi en blandet landhandel. Forrest fra venstre: Spansk chili, peberfrugt og red habbanero. Bagerst str peberfrugt og spansk chili.

Det ser ikke ud af meget, men planterne vokser voldsomt, og jeg har kun 46kvdm. at dyrke p, s det fylder ret hurtigt. Regner med at skulle have 4-6 planter i hvert vindue hen over sommeren (har 2 vinduer). Glder mig til der kommer blomst og frugt p dem, det kommer til at se knald godt ud!

Svar Send privat besked
Status pt.
Steffen Hinchely (Hinchely)
Indlg: 114

Midtfyn
20/05-2011 11:16
Hold da op nogen flotte planter Casper! Hvornr sede du?
Synes mine er get lidt i st efter de har stet i drivhus dgnet rundt de sidste 4 uger. Dagene er fine, men ntterne er sq kolde:(. Tror jeg nste r vil holde nogen af planterne inde for at se om der er forskel. Her lidt billeder af mine.

right

right

right

right
Mit lille smertensbarn. En overvintrende "Rd Spids"(?) der er lidt skrantende grundet luseangreb og utallige bekmpelsesforsg....
--
Steffen

Svar Send privat besked
Status pt.

Odense S.
20/05-2011 13:25
Hold da op nogen flotte planter Casper! Hvornr sede du?

Jeg var relativ tidlig p den. Startede med at s i november sidste r. Og s har den stede p kunstig belysning vinteren over.

Svar Send privat besked
Status pt.
Steffen Hinchely (Hinchely)
Indlg: 114

Midtfyn
20/05-2011 13:37
Nh, OK. S behves jeg nok ikke bekymre mig. Mine er fra ultimo februar (1. hold blev jo taget af katten :-), og har mttet klare sig med naturligt lys .... Meeeen, vil nok prve med kunstigt lys til nste sson alligevel og holde nogen af planterne inde i lngere tid... Dejligt at kunne hste noget tidligere jo ... Dleme misundelig p Jrgen der allerede har de frste spiseklare frugter !!!
--
Steffen

Svar Send privat besked
Status pt.
sren larsen (Friis )
Indlg: 36

hrsholm
20/05-2011 15:10
Det er nogle meget flotte fotos i lgger op alle sammen.
Men som storopstammer hfter jeg mig ved, at mange af jer lader bundvkst skyde - alts nye skud i bunden af de frste bladst. Det tjener intet forml. Disse grene som skyder frem for neden vil tage fokus fra den dekorative topvkst.
Det er ogs svrere at hndtere planten i lbet af sommeren, med for mange grene og blade ved jordoverfladen.
Planterne bliver meget flottere hvis i hele tiden fjerner disse skud op ad stammen, og mske lader nogle bladst sidde p stammen som dekoration.
Jeg medgiver, at nogle avlere nsker det buskede udtryk, men jeg forsger at avle sm trer.

Her er mit fotobidrag :

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1626229134905.2084030.1211839772&l=e68d5e84e3

Svar Send privat besked
Status pt.
sren larsen (Friis )

hrsholm
20/05-2011 15:21
Dr_Hothead skrev:Jamen s vil jeg da ogs vre med. Planter fra Bilka: Early Jalapeno - Cheyenne - Tapas right En lille Fatali fra gartneri Toftegaard right Og her er s lidt af egen avl: Nedefra og op, Peruvian Purple - Ring of Fire - Pizzamanden's (ja den hedder selvflgelig ikke Pizzamanden's, men da jeg ikke aner hvad sort det er, da jeg tog frene fra det chili der kom med en pizza, synes jeg navnet passer meget godt indtil videre.) right Og s lige et af den "Pizzamanden's" der kom frst op, og stadig str i den potte alle pizza'erne blev set i. right Men hvis der er nogen der har et bud p hvilken sort det er, er jeg da klar til at f mysteriet lst.. :)

--

Svar Send privat besked
Status pt.
sren larsen (Friis )

hrsholm
20/05-2011 15:29

--
Dr Hot Head - Hvordan kan det vre at dine 4 fotos ligger i mit navn ?

Jeg kan se at dine planter er i fin form, men de skal over i strrer krukke nu.

Svar Send privat besked
Status pt.

Fyn
20/05-2011 19:18
Hermed status fra Rynkeby

Godt pakket sammen :)

CENTER
CENTER
CENTER

Der bliver hstet fra nabo markene med raps :)
CENTER

Svar Send privat besked
Status pt.
Dr Hothead (Dr_Hothead)

Horsens
20/05-2011 20:42
Friis skrev:
--
Dr Hot Head - Hvordan kan det vre at dine 4 fotos ligger i mit navn ?

Jeg kan se at dine planter er i fin form, men de skal over i strrer krukke nu.

-- Det ved jeg ikke, men mske fordi du har trykket p "svar"..?
Har pottet de fleste op i de 2,5L potter, planterne p det verste billede str i.

Svar Send privat besked
Status pt.
Anette Bruun (chilihelle)
Indlg: 83

Sjlland
20/05-2011 22:03

--
Det er godt nok nogle flotte planter i alle kan fremvise. Hvad med dig Anja, er det ikke ved at vre et stykke tid siden, at vi har fet et kik til dit paradis? Mine planter har vret lidt p friland i dag :-)

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
20/05-2011 23:03

--
Hej Helle -

jeg sad faktisk lige og tnkte p, at jeg ville tage en masse billeder i morgen!

Jeg har lige ryddet op derude og fet sat et par reoler mere op til planterne, og der er faktisk helt nydeligt - og plads til bord og to stole ogs...

Jeg vender frygteligt tilbage i morgen!

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
21/05-2011 09:05

--
Og s kom der lidt billeder:

Morgendrivhuset d. 21. maj 2011

Og der bliver passet godt p, at ingen fremmede katte kommer ind og roder i jorden:

right

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Status pt.
Dr Hothead (Dr_Hothead)

Horsens
21/05-2011 10:05

@ Anja
Fine billider -og planter. Hvor har du kbt de der smarte "plante holder klips"?

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
21/05-2011 11:01

--
Det var nogen, som Aldi havde p tilbud for et par r siden. De er ikke knne, men superpraktiske.

Svar Send privat besked
Status pt.
Dr Hothead (Dr_Hothead)

Horsens
21/05-2011 11:12

Ja de ser nemlig rigtig praktiske ud. M vist hellere se om jeg ikke kan finde noget i samme stil.

Svar Send privat besked
Status pt.

8723 Lsning
21/05-2011 16:31
Jeg har set de clips i Aldi i r. hh eller var det i Little.?
Der var de bare grnne, og i 2 strelser enda.
--

Svar Send privat besked
Status pt.
Dr Hothead (Dr_Hothead)

Horsens
21/05-2011 17:03

Alletiders, vil da tage et smut forbi Aldi en af dagene s. Det ku' jo vre..

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
21/05-2011 17:59

--
Kast lige en melding her, hvis du finder dem - kunne sagtens bruge lidt flere!

Svar Send privat besked
Status pt.

8723 Lsning
22/05-2011 01:53
LED-dyrker skrev:-- Og s kom der lidt billeder: Morgendrivhuset d. 21. maj 2011 Og der bliver passet godt p, at ingen fremmede katte kommer ind og roder i jorden: right mvh Anja

Den hygger sig da rigtigt i varmen, den lille lve.
Rigtig godt billede Anja, godt fanget.
--

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
22/05-2011 07:22

--
Ja - han er fin! To af kattene har deres faste dagsovepladser i drivhuset = 2-3 chiliplanter mindre...

Svar Send privat besked
Status pt.
Kirsten Schmidt-Mller (KisAgurk)
Indlg: 22

rsted
22/05-2011 11:45

--
I gr kbte jeg et st i Aldi med bde sm og store clips.

Mvh
Kirsten

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
22/05-2011 11:46

-- tak - jeg er p vej!

Svar Send privat besked
Status pt.
Palle Rasmussen (PWR)
Indlg: 123

Veflinge
22/05-2011 12:35

--
Er der nogle der har et bud p hvad dette er for en chili?

Jeg havde den med hjem fra Egypten sidste r, der var lagt en frugt som pynt p den salat vi fik, en aften vi var ude og spise.
Jeg trrede frene da jeg kom hjem og de blev set ca en mned efter.
Planten var ret ranglet, men det tror jeg mere var fordi jeg ikke lige gav den de rette betingelser, for i r er den helt anderledes, og det er ikke fordi den er blevet krydsbestvet for jeg havde kun denne ene sidste r.
Planten ser i r sdan ud: right
og s lige en chili fra sidste r: right
Det var faktisk den der startede det hele :-)

Svar Send privat besked
Status pt.

Sjlland
22/05-2011 15:55

--
En status herfra:
right
right
right
right

Svar Send privat besked
Status pt.

Sjlland
22/05-2011 15:59

--
Ja, det lykkedes nsten, kun teksten til billederne mangler, s den kommer her: de to frste foto viser fra hjre Bell, Ceynne, Peru Scarlet lantern, Fish og en snack peber. Den enlige chili er en Fish fra Anja og til sidst de planter der er smidt ud om dagen en Bell, Ceynnes, Hatch og Toftegrds sortstribede tomat

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
22/05-2011 17:55
Hej Helle

Jeg kan godt se, at du har brug for et drivhus!

Er I kommet lngere i planlgningen?

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Status pt.

Sjlland
22/05-2011 18:11

--
Vi har flyttet jord i 3 dage nu, s ja vi er kommet lngere og drivhuset bliver bestilt nste weekend. Vi skulle have vret til Greve lrdag, men hunden fik drlig mave, s vi valgte at blive hjemme af hensyn til ham og vores gulve. Han er p hjkant igen, men vi har ondt i ryggen :-(

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
22/05-2011 19:55

Stakkels hund!

Ja - det er noget af et knoklearbejde, men det bliver herligt, nr det str der...

Svar Send privat besked
Status pt.

Sjlland
23/05-2011 17:34

--
Det vlter frem med chilifrugter :-)

Svar Send privat besked
Status pt.

Slagelse
23/05-2011 18:58

--
Super!

Status pt.
Dr Hothead (Dr_Hothead)

Horsens
24/05-2011 19:40
N der sker alligevel lidt..
Nr man sdan gr og ser p dem hver dag, synes man ikke rigtig de vokser. Men nr jeg ser p de billeder jeg smed p for 14 dage siden, kan jeg godt se at der sker lidt alligevel :)
right
right

Svar Send privat besked
Status pt.
Zainab Ossum (Zainab)
Indlg: 18

Kbenhavn
25/05-2011 18:27
v, i nat tr jeg ikke lade dem st ude, s nu har jeg travlt - alt skal flyttes ind! Hber s det er sidste flytning, nr de ryger ud igen i morgen ;-)
--
Zainab

Svar Send privat besked
Status pt.
Bjarne Hjlund (barneydk)
Indlg: 286

Rimmerhus, DK
25/05-2011 22:12

[IMG SRC="right" ALIGN="center"]Domen er indviet !!![/IMG]
S er domen indviet. De frste 42 chiliplanter flyttede ind idag, sammen med mit abrikostr og 2 palmer.

Der er plads til meget mere, s det m blive morgendagens opgave :)

Flere billeder flger snarest :)

Svar Send privat besked
Status pt.
Bjarne Hjlund (barneydk)

Rimmerhus, DK
25/05-2011 22:15
right[/IMG]

Lige et billede mere :)

Svar Send privat besked
Status pt.
Bjarne Hjlund (barneydk)

Rimmerhus, DK
25/05-2011 22:30
right[/IMG]

Lige et billede mere :)

Svar Send privat besked
Status pt.
Dr Hothead (Dr_Hothead)

Horsens
25/05-2011 23:59

Hold op det ser godt ud!
Man kommer jo helt til at tnke p en science fiction film. Det ligner lidt sdan et vksthus p en rumstation p Mars..

Svar Send privat besked
Status pt.
Palle Rasmussen (PWR)
Indlg: 123

Veflinge
26/05-2011 07:10

--
Den er godt nok blevet flot Bjarne, du m lige komme med et aften billede, nr du har lys i dine gulvspot, det m da vre vildt blret at se p :-)

Svar Send privat besked
Status pt.
Allan Kristoffersen (Onkel Hothead)
Indlg: 3

Horsens
27/05-2011 23:06

Her er lige en update efter ompotning
Nogle af dem ser lidt "magre" ud,de blev set i november, men levede under trange kr, 8 stk. i en plastik pose! indtil for ca. 1 mned siden. men de skal snart i drivhus right
De to p bordet. 2 * Toftegrd citron chili
right
Czechoslovakian Black, Peruvian Purple Og Explosive Ember, Explosive ember er en plante fra forrige r der har stet i vindues karmen. Der skal den blive sammen med de to andre.
right
Czechoslovakian Black, Ring of Fire, Pizzamandens og Starfish
right
Omnicolour, Brazil Multicolour, Starfish og Aji Santa CruZ
right
Nederste rkke fra venstre er:Trinidad Perfume Monkeyface, starfish + lidt ekstra af de andre.

Svar Send privat besked
Status pt.
Bjarne Hjlund (barneydk)

Rimmerhus, DK
29/05-2011 20:49
PWR skrev:-- Den er godt nok blevet flot Bjarne, du m lige komme med et aften billede, nr du har lys i dine gulvspot, det m da vre vildt blret at se p :-)

--
Skal nok lige f taget nogle flere billeder med mit rigtige kamera (s jeg ikke fr skldud af Anja *LOL*)

Svar Send privat besked
Status pt.
Dr Hothead (Dr_Hothead)

Horsens
21/06-2011 17:14

Har oprettet en v. 2.0 her.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3882, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Rodgersaw
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 3, denne mned: 3)