Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
14/03-2011 08:06

Lste lige en god id i et svensk haveforum, og den skal jeg have afprvet snart, nr jeg skal til at s grnsger til kkkenhaven!

I stedet for at fylde potterne op med sjord, nr man sr sine fr, kan man lgge almindelig gdet plantejord i den nederste 2/3 af potten og sjord i den verste tredjedel.

S kan fret spire i ugdet jord, og s snart der kommer lidt lngere rdder, kan de hente gdning i plantejorden - og man kan vente lngere med den frste ompotning.

Lyder som en praktisk id, nr man har mange planter, og det er vi jo nogle stykker der har!

Der blev vist et billede af nogle smplanter, som var set i henholdsvis ren sjord og p den anden mde, og dem med plantejorden var klart flottere end de andre.

Et link: http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=105743&hl=

Svar Send privat besked
godt s ! (have 54)
Indlg: 73

lige her
14/03-2011 08:15

Det har jeg gjort med mine porrer og lg i r, lidt ud fra den samme ide om at der sikkert gik lidt tid inden spirerne nede ned til den kraftige jord. Alt andet er set i ren sjord, men nste r kan det godt vre at jeg gr det lidt mere konsekvent hvis porrer og lg trives med det...

--
Livet er strkt!

Svar Send privat besked
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
14/03-2011 12:17
Det har jeg ogs gjort, men mest fordi jeg var ved at lbe tr for s-priklejord. Selv en blind hne finder et guldkorn en gang imellem!
--

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
14/03-2011 21:33
Spndende ide - hber I vender tilbage og fortller hvordan det gik
--
:)

Svar Send privat besked
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
14/03-2011 22:39
Generelt synes jeg at mine fr spirer og vokser bedre i et lag sjord oven p pottemuld end i jiffi-potter, ogs selv om ompotningen er noget mere hrd for rdderne. Tror helt jeg skipper jiffi fremover.
-- vh Ilse

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)