Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvor koldt?
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
15/03-2011 17:45
Jeg har en havestue hvor alle mine chilier kommer ud og fr lys hver dag (et vrre renderi). Nr tempereturen falder til 14-15gr, kommer de ind igen. Men hvad hvis det bliver koldere,8-10gr, ellern lavere, vil de tage skade af det?
-- vh Ilse

Svar Send privat besked
Hvor koldt?
Palle Rasmussen (PWR)
Indlg: 123

Veflinge
15/03-2011 21:11
--
Lige for tiden stter jeg nogle af mine planter ud om morgenen og tager dem ind om aftenen, om morgenen er der ned til 7 grader hvor de str og forelbig har de ikke taget skade af det.
Det skal lige siges at det er alm. peberplanter og ikke chili.

Svar Send privat besked
Hvor koldt?
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
15/03-2011 21:27
Tak for svar:-) 7 gr- det er godt nok koldt, men hvorfor ikke? Jeg har ingen anelse om chilier er mere sarte end peber...men det vil godt nok gre det lidt noget lettere at passe dem i jeblikket.

--

Svar Send privat besked
Hvor koldt?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
15/03-2011 21:38

--
De vil sikkert overleve - men I riskerer, at de gr i vkststandsning, hvis de fr under omkring 15 grader, og str stille i flere uger. Og hvor fedt er det lige?

Jeg ville ikke eksperimentere med dem, hvis det var mine...

I har jo sikkert gjort en masse, for at de skulle trives indtil nu - hvorfor risikere at stte det over styr?

Svar Send privat besked
Hvor koldt?
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
15/03-2011 22:22
Nej, det kan jeg godt se, Anja.Det er kun hvis jeg ikke kommer hjem i tide, problemet kan opst!
-ups, er klokken virkelig s mange?jeg m virkelig hjem og lukke chilierne ind!!
Kan du lige forestille dig det?:-)
--

Svar Send privat besked
Hvor koldt?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
15/03-2011 22:24

--
Jeg gjorde det tidligere, da jeg ikke havde s mange planter - men de fik ikke lov til at vre s lnge ude, det var de slet ikke gamle nok til.....

Svar Send privat besked
Hvor koldt?
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
15/03-2011 22:26
Jeg tnker ogs primrt at det kan riskere at f betydning for vksten - evt. kan du njes med at stte dem ud p dage hvor vejrudsigten ikke siger noget om lave nattetemp?
--

Svar Send privat besked
Hvor koldt?
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
15/03-2011 22:55
Okay s, jeg skal nok prve at passe bedre p de sm:-)
Mske skulle man nske sig en eller form for opvarmning- eller mske ikke i de her klimatider, men det er sgu fristende...tja..p den anden side fr man da noget motion nr man lber sdan rundt med sine planter.

--

Svar Send privat besked
Hvor koldt?
Palle Rasmussen (PWR)
Indlg: 123

Veflinge
16/03-2011 07:07

--
Jeg vil da lige tilfje at det kun er fordi jeg ikke har plads indenfor at de kommer ud om morgenen, hvor der er mere lys, og det er kun de planter jeg i forvejen har RIGTIG mange af (jeg fik som s mange andre set lige rigeligt) :-)
S skulle de g til er der andre klar til at overtage pladsen.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3889, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: sanhvcLog
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)