Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
"Kur" mod overvanding?
Anders Lange (Lange)
Indlg: 89

Sborg
28/03-2011 14:38
Efter jeg plantede min spire over i strre potter fik jeg gjort jorderen for vd, hvilket har gjort at jeg ikke har vandet i over en uge men de er stadig er meget vde! Nogen har jeg plantet om igen i "tr" muld. Men er det ndvendigt at gre det eller trre de ud af sig selv?
Og sidste ting, hvis de skulle d at for meget vand, var det s sket nu?

--

Jeg er ny - lad vre med at spise mig ;)

Svar Send privat besked
"Kur" mod overvanding?
Ea Madsen (Emse_m)
Indlg: 110

Glostrup
28/03-2011 15:43

--
Det generelle rd mod overvanding er at stille de sm p en avis sdan at avisen kan suge det overskydende vand til sig.

Med de andre sprgsml kan jeg ikke rigtig svare p, selvom jeg tror ikke det er fra den ene dag til den anden de dr af overvandingen men sdan stille og roligt da rdderne jo ikke kan f luft og derfor begynder at rdne.

S f dem p en avis og skru evt. op for varmen s vandet fordamper hurtigere.

Svar Send privat besked
"Kur" mod overvanding?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
28/03-2011 15:59

--
jeg er helt enig - det kan kun g for langsomt med at f dem trret!

Og avistricket fungerer supereffektivt. Det frste tegn p, at de er ved at d, er slappe og hngende blade - forhbentlig kan du n at f trret dem, inden det gr s galt.

Overvanding er uden tvivl den hyppigste "ddsrsag", nr det glder sm chiliplanter - man skal skal bare vre s forsigtig...

Svar Send privat besked
"Kur" mod overvanding?
Anders Lange (Lange)

Sborg
28/03-2011 16:10
Okay tak for det! De ryger p aviser med det samme! Og s kan det vre det skal tilbringe resten af dagen p radiatoren! De hnger ikke endnu! De str fint og nyde lyset fra den nye pre, s krydser finger for de overlever!

--

Svar Send privat besked
"Kur" mod overvanding?
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
31/03-2011 10:46
Jeg har ogs lige mttet rykke en Red Savina og en Orange Rocoto op af jorden, fordi jeg var for lystig med vandkanden. Det er faneme rigtigt v!

Det er faktisk den umiddelbare ulempe ved at benytte kvardratiske potter, har jeg erfaret, at man pakker dem s tt under lyset, og s kan man ikke komme til dem, og glemmer at mrke efter for vand. Der kan vre stor forskel p hvor meget to ens planter drikker...
--

Svar Send privat besked
"Kur" mod overvanding?
Anders Lange (Lange)

Sborg
31/03-2011 11:27
S kunne man mske droppe en enkelt potte s man kan vande dem nedefra? Kan godt vre det er givet godt ud i sidste ende! Jeg har nogenlunde fet styr p min lille flodblge jeg fik lavet mig, og er begyndt at vande nede fra!

Men med min ringe erfaring skal jeg ikke gre mig klog! :)

--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3999, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Isobelher
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)