Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
ArIbibi gusano
dannie larsen (sponcok)
Indlg: 39

give
28/03-2011 20:02
Hej med jer

Hber der sidder en der kan om ikke hjlpe, s i det mindste oplyse mig.

Jeg har set 8 sorter og alle pnr Aribibi Gusano er kommet frem.. Det vil sige, at en enkelt AG tittede frem med da jeg tog den ud af spirekassen (der str konstant ved 26-28 grader) forsvandt den simpelthen. Ingen andre fr fra AG er spiret, hvad krver denne AG for at lykkes? Havde sdan gldet mig til denne sknhed, men det bliver nok ikke i r.

Hber nogen sidder inde med en viden og mske et par tricks i rmet s jeg kan f strre held nste r. Har sgt p div. Amr. Og engelske sider uden held.

Hygge

Dannie

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
28/03-2011 20:26
Der er lidt snak, i en anden trd, om hvor hvidt, at HVIDE chili'er er svrere at f til at spire.
Jeg har set 6-7 Aribibi Gusano og 2 er spiret, vokse ikke srlig hurtigt.

Trden er her.
http://www.chilifan.dk/da/forum/?forumID=2&topicID=778
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
29/03-2011 22:56
Jeg har set omkr. en halv pakke efterhnden, og har ikke set en eneste spire endnu, s er der nogen der finder et godt trick er jeg ogs interesseret!
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

8723 Lsning
30/03-2011 02:31
Mine var rimeligt lang tid om at spire, kan ikke huske prsis, men noget i retningen af 4 uger.
Mine blev bare set, og tiliiet oven p aquarie lampen, s de har stet ved god varme om dagen og lidt kligere om natten.
Men hvis du har et lunt sted, eks. gulv varne p badevrelset, s er det et fint sted, eller oven p varm vands beholderen.
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Lars Skytte Emerslund (Xebash)
Indlg: 129

Egedal
30/03-2011 08:56
mine Aribibi Gusano var ogs MEGET langsomme at spire, de var lngere en mine Habs og mine Dorset Nagas.

men op kom de. . . .meget sm :D
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Jette Nielsen (JetteStabNielsen)
Indlg: 242

Middelfart
30/03-2011 17:47
Mine blev set den 7/12 og spirede den 18/12, senere end alle de andre Chinenser i samme mini-drivhus. De var set i Jiffy'er og stod p et gulv med varme. De voksede meeeeget langsomt, men pludselig tog f..... ved dem og nu ser de sdan ud :-)
right
--
JSNI

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
dannie larsen (sponcok)

give
31/03-2011 10:03
Her til morgen er der dukket en spire op fra endnu en af AG, hber og krydser fingre for denne overlever... Tror jeg lader den blive i minidrivhuset en dag eller 2 mere inden jeg tager den vindueskarmen.

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Pernille K (nille)

Kbh
11/04-2011 23:37
Har stadig ikke liv i mine - Bjarne (som de er kbt fra) svarede i en mails at hans tog 29-34 dage om at spire, s jeg prver en sidste gang - og s er der forhbentlig udsigt til hvid chili jul, for om en mned er det noget sent at spire :)
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

8723 Lsning
12/04-2011 03:42
Jeg har set en del hvide chilier i r.
Aribibi Gusano, Habanero White pearl, Limo blanco, og almindelig hvid habanero.
Jeg har en forfrdelig spirings % p alle de hvide, noget der ligner 15 - 20% er sipret, resten s jeg aldrig.
Alle gror fint nu, undtagen (almindelig hvid habanero) den vil ikke rigtig i gang.

Somme tider fr man bare fat i nogle fr der ikke vil noget, men generalt s tror jeg de hvide kan vre lidt drilske, at f liv i.

UPS, her den anden dag kom jeg til at putte et par Fatali white, i jorden, nu m jeg s bare hbe at de kommer ;)
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

8723 Lsning
17/04-2011 23:49
Jeg lner lige trden,
Ang. Hvid Habanero, som jeg for 3' r har set, i r har jeg da holdt liv i en.
Har noteret at den er spiret 3' Februar og er nu 2 mned gammel, smider lige et billede s i kan se hvor stor den er nu.
Ja i m gerne grine, fruen i huset mopper mig ogs, og siger at med den fart den vokser med, s bre den frst frugt til nste r ;) og hun har sikkert ret.
Jeg ved ikke hvorfor at den helt almindlige Hvide Habanero ikke vil noget her ved mig, men sdan er det bare.

right

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
18/04-2011 07:49

Den bliver sikkert fin i vindueskarmen til efterret!

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Jan Hansen (JanHansen)
Indlg: 28

Island
18/04-2011 11:29

Jeg har, som omtalt i den tidligere trd, set 3 hold af 3 hvid habanero. Af frste hold kom en enkelt spire op efter 3-4 uger. Den dde efter en uge. Kimbladene visnede fra spidsen og vk var den. Af andet hold er der nu kommet en spire op efter 3 uger, men den ser meget slle ud ogs. Tredje hold har jeg haft i kamillete inden sning, de er ikke spiret endnu, men jeg hber det sker efter 1-2 ugers tid. Alle mine andre frsorter er kommet med en meget fin spiringsprocent. Alle mine fr er fra Bjarne i r.

Jeg tror p, at de hvide chilisorter er noget vanskeligere desvrre.

Mvh

Jan
Island.

--
Jan Hansen

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Jan Hansen (JanHansen)
Indlg: 28

Island
18/04-2011 11:29

Jeg har, som omtalt i den tidligere trd, set 3 hold af 3 hvid habanero. Af frste hold kom en enkelt spire op efter 3-4 uger. Den dde efter en uge. Kimbladene visnede fra spidsen og vk var den. Af andet hold er der nu kommet en spire op efter 3 uger, men den ser meget slle ud ogs. Tredje hold har jeg haft i kamillete inden sning, de er ikke spiret endnu, men jeg hber det sker efter 1-2 ugers tid. Alle mine andre frsorter er kommet med en meget fin spiringsprocent. Alle mine fr er fra Bjarne i r.

Jeg tror p, at de hvide chilisorter er noget vanskeligere desvrre.

Mvh

Jan
Island.

--
Jan Hansen

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Slagelse
18/04-2011 12:41

Jeg synes, at det er generelt for planter med f.eks. hvide blomster ogs - har oplevet flere gange, at hvide varianter er svagere planter end de farvede udgaver...

Gad vide, om der er en forklaring p det?

Jeg passer i hvert fald meget p min Peruvian White, som er en rigtig flot plante!

I vrigt mtte jeg ogs s Blondie to gange for at f bare en enkelt, ret spinkel plante, men den skulle prves.

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
18/04-2011 22:50
+ 1 - Det de andre har har sagt :)

Aribibi Gusano har jeg dlme ogs bvler med i r - 1 lille fis er det lykkes at producere.

Peruvian white var heller ikke helt nem.

Blondie er spiringsmssigt get ok - men de vokser ikke stabilt, der er forskel for deres vkst under de samme betingelser.

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

8723 Lsning
19/04-2011 03:00
Jeg fik gang i 2stk. Aribibi Gusano ud af 10 fr.
S fik jeg liv i 2stk. Limo Blanco ud af 10 fr.
Og Habanero White pearl gav 1 plante, mener det var 6-7 fr. jeg sede.
Ja og s er der det SKRVL af den almindlige Hvide Habanero, som i jo har set billede af.
Jeg kbte egentlig de andre hvide chilier, fordi jeg de sidste 2 r ikke havde kunnet f ordentlig liv i den almindelig Hvide Habanero, som ved mange andre visnede spiren, efter 1 uge.

Aribibi Gusano, begge planter er sunde og raske, men de vokser ret langsome, er vel 10 - 15 cm. de er begyndt at vil stte sideskud ud fra bunden, s det er fint nok.

Limo Blanco, vokser ret godt nu, de er vel 20 cm. og ser rigtig sunde ud, er lidt mere lyssergrnne i lvet, end de andre planter, de frste blomster knopper er pillet af, s det bliver spndene.

Habanero White pearl, er vel 25 cm. nu. og ser sund ud, i modstning til (Limo Blanco) s syntes jeg faktisk an den har lidt mrkt grnt lv, lidt mere ranglet og lngere mellem bladene, mener faktisk ogs at jeg har pillet en enkelt blomster knop af.

Det er helt sikkert Limo Blanco og White pearl der ser mest lovende ud.

Jeg skal lige se om ikke jeg kan huske at tage et billede, og ligge det her ind.

*Jes
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

8723 Lsning
20/04-2011 03:57
Her er lige et billede.
Fra Venstra Habanero white pearl, Limo Blanco og Aribibi Gusano

right

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Pernille K (nille)

Kbh
21/05-2011 17:36
nille skrev:Har stadig ikke liv i mine - Bjarne (som de er kbt fra) svarede i en mails at hans tog 29-34 dage om at spire, s jeg prver en sidste gang - og s er der forhbentlig udsigt til hvid chili jul, for om en mned er det noget sent at spire :) --

--
Lige en update - det lykkedes tilsidst, holdt minidrivhuset fugtigt i en mned i en solbeskinnet plet i vindueskarmen, og nu er frst 1 og s en uge senere 1 til spiret af de allersidste fr - krydser fingre for at de overlever og bliver til noget - det tog usandsynligt lang tid, s "rdet" her m vre laaaang tlmodighed, og huske at vande i spirekassen.

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

8723 Lsning
22/05-2011 01:49
Vi m hbe den overlever, men mon ikke den gr det her i det gode frrsvejr ;)
Jeg vil da godt lige prale lidt af min.

Aribibi gusano
right

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Pernille K (nille)

Kbh
22/05-2011 10:45
Ser godt ud - kan vre jeg skal vise spirerne billedet s de fr lidt at strbe efter :)
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Palle Rasmussen (PWR)
Indlg: 123

Veflinge
22/05-2011 12:15

--
Jeg fik kun to hvide planter ud af utallige forsg.

Albino Bullnose right

og White Diamond right

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
20/06-2011 03:41
Jeg vil bare lige vise, at den begyndte alts at vokse.
Der er afsat 8-10 sm frugter nu, og masser af blomster.

right

Jes-Christensen skrev:Jeg lner lige trden, Ang. Hvid Habanero, som jeg for 3' r har set, i r har jeg da holdt liv i en. Har noteret at den er spiret 3' Februar og er nu 2 mned gammel, smider lige et billede s i kan se hvor stor den er nu. Ja i m gerne grine, fruen i huset mopper mig ogs, og siger at med den fart den vokser med, s bre den frst frugt til nste r ;) og hun har sikkert ret. Jeg ved ikke hvorfor at den helt almindlige Hvide Habanero ikke vil noget her ved mig, men sdan er det bare. right --

--
<*))))><( Hilsen Jes Christensen )

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
dannie larsen (sponcok)

give
20/06-2011 12:17
Fedt at se det er lykkedes for flere af jer. Skal helt klart forsge en del hvide nste r, nu hvor jeg er blevet klogere

Dll
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Lsning
10/07-2011 19:39
Fik som sagt liv i 2 Aribibi.
Forrese en af dem vk, den ser sdan her ud nu.
Den var s bare ikke lige klar over at den skulle vre hvid.
Fr kbt ved Pepperking.

right

Nu venter jeg p at se, hvordan den plante jeg beholdt timig selv, kommer til at se ud.?
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Slagelse
10/07-2011 21:04

--
Og her et billede af min Peruvian White - masser af meget sm frugter. Jeg har givet et par stykker til en kollega, som vil teste dem for mig - jeg gider jo ikke de strke selv...

right

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Slagelse
10/07-2011 21:32

--
Mine Blondier er frst ved at stte blomsterknopper nu - jeg mtte jo ud i tre forsg for at f dem til at spire...

Til gengld har jeg nu tre kmpestore planter, s jeg hber, at de er lige s gode, som jeg har lst!

right

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Kenneth Autzen (thesheep)
Indlg: 250

Sdr Jylland
11/07-2011 17:31
puha anja du fr det til at lyde svrt med de hvide, har jo kbt denne sort plus snow white til nste sson. hber lidt det kommer til at g lidt bedre med mine :D

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Slagelse
11/07-2011 17:39

--
Det var kun Blondierne, der drillede mig - Peruvian White opfrte sig rimeligt!

Men det ser ud til at vre en generel ting med de hvide, s det er nok en god id at s et par stykker temmelig tidligt, s du kan n at s igen, hvis de ikke vil!

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Kenneth Autzen (thesheep)
Indlg: 250

Sdr Jylland
11/07-2011 19:26
regner med at starte i december s der skulle vre tid nok til at prve igen hvis det ikke lykkedes

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Slagelse
11/07-2011 21:13

--
:)

ArIbibi gusano

Lsning
12/07-2011 03:15
Jes Christensen skrev:Jeg vil bare lige vise, at den begyndte alts at vokse. Der er afsat 8-10 sm frugter nu, og masser af blomster. right
Jes-Christensen skrev:Jeg lner lige trden, Ang. Hvid Habanero, som jeg for 3' r har set, i r har jeg da holdt liv i en. Har noteret at den er spiret 3' Februar og er nu 2 mned gammel, smider lige et billede s i kan se hvor stor den er nu. Ja i m gerne grine, fruen i huset mopper mig ogs, og siger at med den fart den vokser med, s bre den frst frugt til nste r ;) og hun har sikkert ret. Jeg ved ikke hvorfor at den helt almindlige Hvide Habanero ikke vil noget her ved mig, men sdan er det bare. right --
-- <*))))><( Hilsen Jes Christensen )

Jeg vil lige opdatere, med et billede af min Hvide Habanero.
De frste frugter er ved at vre modne nu, der er omkring 25 frugter p den i det hele, og den blomstre p livet ls.
right

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Pernille K (nille)

Kbh
23/07-2011 21:17
S er det endeligt ved at blive til noget.

Dette er den mindste - den anden er lidt strre og har knopper (og spirede ca. 2 uger tidligere).

right

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Lsning
04/08-2011 03:33
Habanero white pearl.
Mon ikke det her er den rigtige trd at ligge et billede af den.

Syntes nu ikke den er hvid, men nrmere lys gul, frugterne er meget sm under 1x1 cm. men der er SQ mange af dem, langt over 100.

right

--
<'))))><( Hilsen Jes Christensen )

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Lsning
04/08-2011 03:37
Habanero white pearl
Lige et nrbillede.
right

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Slagelse
07/08-2011 16:34

--
Og min Peruvian White Habanero i dag:

right

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Lsning
07/08-2011 18:42
Anja Egeriis

Den ser godt ud, hold op der er mange p.

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Slagelse
07/08-2011 19:37

--
ja - og det er bare en enkelt gren - den er ret vild..

Men da det kniber med pladsen i drivhuset, har jeg tnkt mig at tage den med og slge den til chilifestivalen sammen med et par andre planter, som fylder for meget derinde.

Den er jo kun 30 cm hj, s den vil vre en fin plante i vindueskarmen til vinter!

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Bjarne Hjlund (barneydk)
Indlg: 286

Rimmerhus, DK
07/08-2011 22:44

--
Hej Anja!

Jeg vil gerne kbe den - min egen blev hrget af bladlus og rg ud :(

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Slagelse
07/08-2011 22:55

--
OK - jeg skriver Bjarne p den!

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Bjarne Hjlund (barneydk)

Rimmerhus, DK
07/08-2011 23:06

--
TAK :)

ArIbibi gusano

Lsning
01/09-2011 03:09
Ang. Aribibi
N men i har jo set den Aribibi gusiano, planten havde jeg forret vk, og s var det jo lidt af en brler da det viste sig den ikke var hvid, som lovet.

N men jeg gemte da ogs en plante til mig selv, den str ude p altanen, og det har den vist ikke vret helt tilfreds med, da den ikke vil stte frugter af.
Men s i gr opdagede jeg den her...........!!!!

Skal en Hvid Aribibi se sden her ud...??
det er SQ lidt underligt.

right

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Pernille K (nille)

Kbh
02/09-2011 17:24
Hej Jes

Ret sikker p at den skal vre blegere - men da mine pt. kun er noget til at have nogle mikroskopiske grnne frugter er der desvrre nok mindst en mned endnu fr jeg kan komme med et bud p en farve

Meget srt at du endte med en rd OG en gul
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Bjarne Hjlund (barneydk)

Rimmerhus, DK
02/09-2011 22:22

Hej Jes!

Det er med sikkerhed IKKE en aribibi, frugterne p den er cremehvide og ligner en lille larve:

[IMG SRC="right" ALIGN="left"]ab2010[/IMG]

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Lsning
03/09-2011 03:06
barneydk skrev:Hej Jes! Det er med sikkerhed IKKE en aribibi, frugterne p den er cremehvide og ligner en lille larve: [IMG SRC="right" ALIGN="left"]ab2010[/IMG]

Hej
Det var jeg ogs det jeg regnede med.
Ved ikke hvad det er for noget blandet noget der kommer ud af den pose Aribibi fr.
Det skal ogs lige nvnes at jeg ikke har kbt frene ved ved dig Bjarne, s der ikke er nogen midsforstelser, de er kbt ved Pepperking.
N men det er da meget sjovt aligevel, jeg kan da prale med at jeg nok er en af de f der har en Rd og en Gul Aribibi.
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Pernille K (nille)

Kbh
11/09-2011 13:00
S har jeg endelig en arribi gusano der ikke er grn

Og min ligner mere eller mindre Bjarnes forslag (heldigt nok nr han har solgt mig frene :) )

right

Har ikke smagt den endnu, da jeg lige vil vente lidt og se om der sker yderligere med farven.

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Lsning
13/09-2011 00:37
nille skrev:S har jeg endelig en arribi gusano der ikke er grn Og min ligner mere eller mindre Bjarnes forslag (heldigt nok nr han har solgt mig frene :) ) right Har ikke smagt den endnu, da jeg lige vil vente lidt og se om der sker yderligere med farven.

NICE
Ser super godt ud, og har den rigtige farve ;)

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Lsning
13/09-2011 00:43
Fatalii White

Jeg kan vist godt smide et billede af den her i trden.
Opdagede i dag, at den frste er ved at skifte farve, mon ikke den bliver lidt mere hvid nr den har sidet lidt tid.

right

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Lsning
18/09-2011 23:59
Farve skifte p en hvid Fatalii
right

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Lsning
01/10-2011 03:05
Vil bare lige vise jeg den hvide Fatalii, nu hvor den er moden.

right

right

right

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Lsning
10/11-2011 01:14
De fleste af mine planter er kaseret, slut for ssong 2011, men der er lige et par stykker som ikke vil stoppe.

Min Habanero White, vil bare ikke stoppe, der er over 50 frugter p den nu, og det er selv om jeg har vret i gang med saksen, for at skre den ned.

Billedet er taget i dag, og det er bare en enkelt gren.
right

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Thomas Wedel (Wedel)
Indlg: 160

Hjbjerg
10/11-2011 14:54
Den hvide Fatalii ser sgu godt ud Jes
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Lsning
10/11-2011 17:32
Wedel skrev:Den hvide Fatalii ser sgu godt ud Jes --

Ja den er rigtig flot, men den smager knap s godt.
Jeg kan SQ ikke huske om brevet til dig blev sendt i dag, ellers ligger det ude i bilen, der jeg vil hen til, er at ligger brevet ude i bilen, s kan jeg lige dumpe et par fr af Fatalii white af ned i pakken, inden det ryger med posten.

--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Thomas Wedel (Wedel)
Indlg: 160

Hjbjerg
11/11-2011 13:56
Det lyder godt Jes, kan jo kun krydse fingre for, at du har kuverten i dytten ;)
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Martin Nielsen (c0x)
Indlg: 19

rhus
13/11-2011 00:28
Sidste r fik jeg ingen af mine AG til at spire, men i denne anden omgang jeg hat set har til vinter kom begge to efter bare 4 dage :D

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Vivi Nordestgaard (Vivi)
Indlg: 257

Gl. Brabrand
13/11-2011 13:32

--
Hejsa

Er helt ny her, s jeg har frst lige set trden.
Jeg kbte mine AG'er hos Bjarne, sede dem i forret og i dag er dette billede taget ude i drivhuset

mvh
Vivi

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Vivi Nordestgaard (Vivi)

Gl. Brabrand
13/11-2011 13:40
Prver igen - er benbart uvenner med billedupload

right

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano

Lsning
13/11-2011 16:35
Vivi skrev:Prver igen - er benbart uvenner med billedupload right

Hold da op.
Den er SQ flot, der m vre mindst 100 frugter p den.
--

Svar Send privat besked
ArIbibi gusano
Vivi Nordestgaard (Vivi)

Gl. Brabrand
13/11-2011 16:40
Jes Christensen skrev:
Vivi skrev:Prver igen - er benbart uvenner med billedupload right

Hold da op.
Den er SQ flot, der m vre mindst 100 frugter p den.
--

--
Yeps - hverken den eller jeg vidste jo at den var besvrlig - s den har bare groet mellem de andre hele sommeren ;o)

De smager i vrigt super.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4000, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: lamstoreglue
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)