Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
for varmt i drivhuset
martin jensen (tjele88)
Indlg: 38

tjele
30/03-2011 10:32

hejsa alle i dejlige chili dyrkere

nr ssonen kommer og chilierne kan komme ud i drivhuset har jeg et problem med at der bliver alt for varmt i glashuset har et 11.5 med massere af udluftnings muligheder men det str i solen hele dagen og temp, vil bare falde

hvad gr i nr der bliver for varmt i glashuset

stter i blsere op eller???

Svar Send privat besked
for varmt i drivhuset
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
30/03-2011 11:27
Har drivhus p 9.9 m2 med enkelt-dr og 2 topvinduer. Har eftermonteret automatisk vinduesbnere fra Juliana (styret af solindstrling) - og et jalousi-vindue nederst p midten af den ene langside (skyggesiden). Topvinduerne styrer selv ben og luk, men om sommeren er det s varmt at jeg har jalousivindue og (nr det er varmest ogs) dren ben dgnet rundt. Det bundvindue er ikke helt tosset, da det giver en "klig" trkvind fra bund til loft. Man kan jo kbe og eftermontere bde bund og top-vinduer. Som regel kommer drivhuse med for f vinduer, fra fabrikken.
Vanding er selvflgelig vigtig med den store fordampning, og derudover er der nogen der bruger skyggepasta man smrer ud p glasset (eller anden skygge) - det vil jo ogs kle selvom formlet er et andet. Elektrisk kling / blsere er for dyr og ineffektiv en lsning. Tnker dog selv p at kbe 2 topvinduer mere - ville nok vre passende.

God vind :)
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
for varmt i drivhuset
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
30/03-2011 12:21

--
Jeg har hngt skyggegardiner op i solsiden til at holde temperaturen, og det fungerer superfint. De er kbt hos Willab i Greve og er magen til dem, som de professionelle bruger - med alustrimler, som reflekterer en stor del af varmen tilbage og slipper rigtig meget lys igennem stadigvk.

Jeg har 4 store tagvinduer, et sidevindue og en ret bred dr, men nr solen bare brager ned en hel dag, skal der lidt mere til for at holde under 30 grader...

Svar Send privat besked
for varmt i drivhuset

Snderjylland
30/03-2011 13:28
Men du har jo ogs 20 m2 drivhus har du ikke Anja? Tnker p antallet af vinduer...
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
for varmt i drivhuset

Snderjylland
30/03-2011 13:33
Erling Rohard skrev:Men du har jo ogs 20 m2 drivhus har du ikke Anja? Tnker p antallet af vinduer... -

Det kunne vre du ogs kunne bruge lidt flere vinduer, mener jeg? Hvis du har varmeproblemer...
- Erling Rohard

--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
for varmt i drivhuset

Slagelse
30/03-2011 15:38

Det skulle ikke vre ndvendigt, da hvert af vinduerne er ca. 0,9 m2 stort, og jeg samtidigt kan lave gennemtrk mellem sidevindue og dr.

Som sagt fungerer det perfekt med mine skyggegardiner, s ingen grund til at ndre p noget...

Vinduerne i solsiden bliver bnet, inden jeg tager p arbejde sommerperioden, og der er automatik p de to andre, som bner, nr temperaturen nr lidt over 20 grader. Og s er mine vinduesbnere en en model, som ikke skal tages ned om vinteren - fin detalje!

Jeg skal bare have designet en netdr, for mine tre katte er lidt vel glade for den lkre jord inde i drivhuset...

Svar Send privat besked
for varmt i drivhuset
erling 1000 (erling1000)
Indlg: 111

Andeby
30/03-2011 20:03
ok - lyder fint :)
--

Svar Send privat besked
for varmt i drivhuset
Flemming Thunberg (Thun77)
Indlg: 29

Aalborg
30/03-2011 21:47
Smart med det skyggegardin, havde enligt tnkt mig, at kbe det grnne skykkenet til min lille udestue p frste 1sal :D4,3 m2 men det andet ser da bedre ud ;-)

Har du det bare for hele tiden? eller kun nr solen str lige p?

Svar Send privat besked
for varmt i drivhuset

Slagelse
31/03-2011 06:50

--
Jeg trkker det for, inden jeg tager p arbejde, hvis det ser ud til at blive en bragende solskinsdag.

Mit drivhus er 5 m i lngden med 5 baner glas, og jeg har delt gardinet op tilsvarende, s det er fleksibelt at regulere, hvor meget, der skal lukkes.

right

Som det kan ses her, har jeg ikke hngt det op foran vinduerne - det er for at f s meget luft ind som muligt...

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3788, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Orlandoaffon
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 2)