Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
En blomst...?!
godt s ! (have 54)
Indlg: 73

lige her
01/04-2011 10:48

YES! Det er selvflgelig ikke noget srligt for alle de hrdede erfarne chili-dyrkere, men for mig der er ny og ikke har oplevet det fr er det super spndende! Mine Jalapeno, som er dem der er net lngst af alle mine planter, er nu begyndt at tage tillb til at blomstre! Hvis jeg virkelig anstrenger mig kan jeg ane en mikroskobisk knop p dem begge to... Ja ja jeg ved godt den skal fjernes nr den bliver stor nok, men det er alligevel fedt!

--
Livet er strkt!

Svar Send privat besked
En blomst...?!
Niels Hunniche (NielsHunniche)
Indlg: 152

Tommerup
01/04-2011 10:59
Den skal faktisk fjernes s snart den kan :-)
--
Niels Hunniche

Svar Send privat besked
En blomst...?!
Anders Lange (Lange)
Indlg: 89

Sborg
01/04-2011 11:07
Tillykke med det! Glder mig stadig til min den frste :(

--
Jeg er ny - lad vre med at spise mig ;)

Svar Send privat besked
En blomst...?!
godt s ! (have 54)

lige her
01/04-2011 12:52
NielsHunniche skrev:Den skal faktisk fjernes s snart den kan :-) -- Niels Hunniche

H, det bliver den ogs, men endnu er den s lille at der skal pincet til ;o)

--
Livet er strkt!

Svar Send privat besked
En blomst...?!
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
01/04-2011 13:52
Jeg har ogs en blomst. Hvis du kigger godt efter kan du finde den bag min frste chilifrugt p billedet. Der er nu altid noget fantastisk over den frste spire, blomst, frugt og spiseklare chili.

right

Det er i vrigt en golden cayenne der blev set i december, og har klaret sig uden kunstigt lys - p nr et par uger hvor jeg prvede med nogle spareprer. Bevares planten er ikke s flot som man kan opn med LED osv, men hvis bare den giver er jeg glad.

Svar Send privat besked
En blomst...?!
godt s ! (have 54)

lige her
11/04-2011 07:10

Jeg har i dag med bldende hjerte nippet ialt 7 bittesm blomsterknopper af mine 2 Jalapenos :o( Glder mig godt nok til de kan f lov at blive siddende, men mon ikke jeg skal fjerne de nste 6-7 stykker ogs?

--
Livet er strkt!

Svar Send privat besked
En blomst...?!
Ea Madsen (Emse_m)
Indlg: 110

Glostrup
11/04-2011 07:52
Lotte, jeg bliver i hvert fald ved med at fjerne blomster indtil jeg synes planten er "stor nok" til at f frugt.

Ja og okay der er et par blomster knopper der er smuttet ind i mellem s har et par planter der har bitte sm frugter, men planten vokser sig stadig strrer alligevel.

S hvis du ikke nnner at plukke blomsterne af s er det ikke nogen katastrofe at lade dem sidde.
--

Svar Send privat besked
En blomst...?!
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
11/04-2011 08:30

Enig - hvis planten ikke er ret stor, s vil den stte vksttempoet vsentligt ned, hvis den skal bre frugter...

Det er jo en af fordelene ved at vre tidligt i gang med planterne - de kan n at f en god strrelse, inden de skal i gang med frugterne, og man nr stadig at f en god hst.

Hvor store er dine Jalapenos, Lotte?

mvh
Anja

Svar Send privat besked
En blomst...?!
godt s ! (have 54)

lige her
11/04-2011 08:32

Jeg tror ogs det kommer an p om planterne er blevet meget strre nr de nste knopper viser sig, om jeg kniber dem af. Lige nu synes jeg alt vokser helt vildt og jeg har serise pladsproblemer i vindueskarmen, det bliver godt nr de kan flytte over i haven :o)

--
Livet er strkt!

Svar Send privat besked
En blomst...?!
godt s ! (have 54)

lige her
11/04-2011 08:36

Hov, du nede at skrive et indlg inden jeg fik sendt mit, Anja :o) Mine Jalapenos er vel ca. 20 cm hje, og lige begyndt at dele sig.

--
Livet er strkt!

Svar Send privat besked
En blomst...?!
godt s ! (have 54)

lige her
11/04-2011 08:46

Ivrigt har flere af de andre chilier overhalet Jalapenoerne i hjden imens Blonsterknopperne voksede... Lige nu er mine Aji Amarillos og Sweet Bananas strre!

--
Livet er strkt!

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3783, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Valerated1993
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)