Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Er det for sent?
kenneth Vittrup Pedersen (kvittrup)
Indlg: 8

Aalborg
07/04-2011 10:15
Hej alle chili elskere

Det er dog en fantastisk side i har her. Har brugt hele formiddagen p at lse en masse indlg.

Jeg har aldrig fr prvet at dyrke chili, men syntes at det kunne vre sjovt at prve.

Men.... er det ved at vre for sent for i r? Flere af jer skriver at i er i fuld gang. Kan jeg stadig n det?

Hvis det ikke er for sent kunne det vre fedt hvis der var en der ville sende et par fr til mig. (eller jeg kan hente dem, bor i Stvring, v. Aalborg) Jeg skal nok betale portoen. Det skal ikke vre en MEGA strk chili men en som man stadig kan smage ;-)

Endnu engang tak for en god side, der er meget inspiration at hente.

Venlig hilsen
Kenneth Pedersen

--

Svar Send privat besked
Er det for sent?
godt s ! (have 54)
Indlg: 73

lige her
07/04-2011 10:45

Hej Kenneth, og velkommen til :o) Jeg er ogs helt ny chili-dyrker og blevet totalt bidt af det allerede... Men ja det er vist ved at vre lidt sent at g i gang for i r med mindre du satser p en type chili der ikke bliver s stor s du kan tage den indenfor nr der bliver for koldt ude... Eller mske hopper med p vognen af folk der bruger LED-lys, s kan man dyrke inde hele ret s vidt jeg kan forst! :o)

--
Livet er strkt!

Svar Send privat besked
Er det for sent?
Ea Madsen (Emse_m)
Indlg: 110

Glostrup
07/04-2011 11:56
Hej Kenneth,

Det er mske liiidt sent for selv at plante men om ikke s lnge kunne jeg forstille mig at du vil kunne kbe chiliplanter rundt omkring.

Ellers s g bare igang selv, de nr nok ikke at blive s store i r men hvis du alligevel ikke skal have nogen super hotte s burde du sagtens kunne n at f dig et par frugter.

Du kan jo se Anjas almindelige supermarkeds chili som hun plantede i december (tror jeg) s det er omkring 4 mneder s er vi i August og der er der (som regl) stadig masser af lkkert sommervejr.

Og s kan du jo altid overvintre dine planter og s har du et super godt udgangspunkt til nste r.

Svar Send privat besked
Er det for sent?
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
07/04-2011 12:13

At starte helt fra bunden nu er helt sikkert muligt, men ogs forbundet med en vis risiko. Jeg havde en del planter sidste r, som frst blev set i april, og en del af dem nede jeg aldrig at smage, fordi jeg fik frost i drivhuset allerede i oktober. Men hvis du er hurtigt i gang, og vi fr en god sommer, s er det bestemt muligt.

P den anden side kan du starte ud med at kbe planter. Der findes efterhnden en del planteskoler der har et strre udvalg, og selv supermarkederne har nogle gange et mindre udvalg hvis du holder je. Det kunne jo nok bringe dig igennem din frste sson, og s kan du bliver eksotisk nste r.

Svar Send privat besked
Er det for sent?

Aalborg
07/04-2011 12:31
Hej.
Tusind tak for alle jeres gode indlg.

Jeg tror at jeg prver med at par fr, da jeg syntes at det er sjovest, men for at vre p den sikre side tror jeg ogs at jeg kber en plante. S er jeg sikker p hst i r.

Tak for hjlpen.

Kenneth

Svar Send privat besked
Er det for sent?

Aalborg
07/04-2011 13:19
Hej.

Jeg tror at jeg prver med at par fr, da jeg syntes at det er sjovest, men for at vre p den sikre side tror jeg ogs at jeg kber en plante. S er jeg sikker p hst i r.

Tak for hjlpen.

Kenneth

Svar Send privat besked
Er det for sent?

Aalborg
07/04-2011 13:59
Hej.

Tak for hjlpen.

Kenneth

Svar Send privat besked
Er det for sent?
Emil Andersen (fnuuky)
Indlg: 38

Tnder
07/04-2011 14:47
Det er lidt sent som de andre skriver, og synes den lsning du har fundet frem til er den bedste. Plant selv nogle fr, for det er det der er sjovt at se sine bitte sm planter vokse sig store, og det gr hurtigere og hurtigere. Og s kb en chiliplante eller 2 i et supermarked eller planteskole, for s har du nogle som du er sikre p vil n at give modne chilier

Svar Send privat besked
Er det for sent?
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
07/04-2011 15:00
Prv eventuelt med en "hurtigere" art, ssom Anjas supermarkedschili (nu hedder den ikke andet) eller Early Jalapeno, som jeg i r er benovet over, hvor snapt den vokser.

--

Svar Send privat besked
Er det for sent?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
07/04-2011 15:22

--
Lige en hurtig korrektion - min supermarkedschili blev set d, 27. september, s den var 5 mned, da frugterne var modne. Og den er en af de lidt hurtigere...

Svar Send privat besked
Er det for sent?

Aalborg
07/04-2011 15:47
Hej.

Tak for hjlpen.

Kenneth

Svar Send privat besked
Er det for sent?
Peter Schack (Schack)
Indlg: 7

07/04-2011 16:03
Hej Kenneth

Jeg har for en sikkerhedsskyld plantet lidt ekstra, s har jeg en eller 2 i overskud m du gerne f dem.

Jeg bor i Aalborg, s der ville ikke vre s langt at krer.

Hilsen

Peter

Svar Send privat besked
Er det for sent?
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
07/04-2011 16:56
Hvis du vlger fx en Jalapeno, og i vrigt dyrker indendrs, kan det formentligt sagtens ns endnu. Du kan finde fr i fx supermarkeder og byggemarkeder p denne rstid.
Det er sjovere nr man har spiret dem selv.
Men ellers s lyder Peter/Schacks tilbud nu heller ikke drligt :)

Pj pj med din frste sson
--
Pernille

Svar Send privat besked
Er det for sent?
Lise Therkelsen (Lise)
Indlg: 48

Vodskov
07/04-2011 19:56
Vlg nogle chili'er som ikke bliver alt for hje, og s hav dem i et vindue - det kan man sagtens.

Jeg sprang ud som chilidyrker sidste r i starten af april, hvor jeg sede nogle fr som jeg havde i et vindue, planterne kan snildt trives i en vindueskarm, og jeg fik masser af chilier ;-)

Svar Send privat besked
Er det for sent?

Aalborg
07/04-2011 20:04
Hej.

Tak for hjlpen.

Kenneth

Svar Send privat besked
Er det for sent?

Aalborg
07/04-2011 20:07
Schack skrev:Hej Kenneth

Jeg har for en sikkerhedsskyld plantet lidt ekstra, s har jeg en eller 2 i overskud m du gerne f dem.

Hilsen

Peter

Tak for tilbudet. Sender lige en PM
--

Svar Send privat besked
Er det for sent?

Aalborg
08/04-2011 05:52
Schack skrev:Hej Kenneth

Hilsen

Peter

Tak for tilbudet. Sender lige en PM
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3779, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: EdwardSlove
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)