Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Steffen Hinchely (Hinchely)
Indlg: 114

Midtfyn
07/04-2011 11:24
Hej alle
Frst tak for denne dejlige side.
Har vret forfulgt af uheld i r. Frst en drlig / manglende fremspiring, mske grundet drlig jord. Ny jord indkbt og andet hold igang. Det hjalp, men er nu jo ca. 3 uger forsinket. Andet hold fik s, ved ca. 5 cm. hjde besg af legesyg kat (der nu er udstoppet :-) ). Fik reddet det meste og planterne har det fint og str med ca. 6 bladst.

MEN. Nu har jeg lige opdaget angreb af lus!! Og nu frem til sprgsmlet. Hvad gr I ??
Har selvflgelig googlet og fundet frem til alskens rd lige fra hjemmelavet insektsbe, mlk, brndenldeudtrk m.m.
Men hvad har I prvet, og hvad har virket ??

Hber p hjlp!

Mange hilsener

"Murphy"
--
Steffen

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
07/04-2011 12:57
v, bladlus er en smerte i bagdelen!

Jeg har haft sprjtet med lunken vand med brun sbe i. Bare spray til, ud over hele planten, bde p over- og underside af bladene.

Det kunne de ikke lide, men jeg kom dem ikke til livs. De skal helst spises af andre insekter.

Jeg har ogs et produkt, der hedder neem-olie, men har ikke prvet det endnu, s jeg kan ikke sige hvor meget bedre det skulle vre...

--

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
07/04-2011 13:13
Eller en helt alternativ metode...
Repellent plants

--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
07/04-2011 15:32
Planterne kan tle varmere vand end lusene - s dyp dem i omkring 35 grader varmt vand, s ryger lusene af... Det er til at styre, nr de ikke er s store endnu.

Men de skal nok dukke op igen, s de skal have en tur mere - det eneste, som virker for mig, er nyttedyr, som kan holde det nede.

For resten Steffen - fr du fanget nogle fisk endnu?

Mvh
Anja

Svar Send privat besked
Steffen Hinchely (Hinchely)
Indlg: 114

Midtfyn
07/04-2011 19:20
Hejsa
Tak for svar. Helt klart kommer der nyttedyr i drivhuset nr den tid kommer, og gr da ogs snart p jagt efter et par mariehns der kan komme og guffe lidt i vindueskarmen.

Har lavet mig en hjemmeblandet insektsbe (brun sbe, sprit og vand), og den ser ud til at virke. Heldigvis var angrebet ikke s voldsomt endnu. Fandt ogs smittekilden. En overvintrende smuk "Rd Spids".

Og Anja. Ja, det kan du tro. Havrredssonen er i fuld gang, og de frste chilimarinerede af skagsen har allerede vret p grillen i r!! Bare lkkert.

Det var dig jeg fik fr af for r tilbage,.... ik ??

--
Steffen

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
07/04-2011 19:26

Det kan jeg ikke lige huske - men du har fisket sammen med min "bedre" halvdel - Steen Larsen - for snart lnge siden...

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)