Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Ang. Rocoto
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
15/04-2011 03:20
De Rde Rocoto, som jeg sede, havde jeg nsten 100% spirings procent p, s jeg har en del planter.

Nogen der har erfaring med potte strelse..?
De skal helst ikke blive alt for store her ved mig, da jeg har begrnset plads p min altan, s jeg leger lidt med en IDE om at plante 2 - 3 stykker sammen i samme potte (evt.20 L potte) for at opn en lav og tt plante (planter)

Er det en drlig ide ???

*Jes
--

Svar Send privat besked
Ang. Rocoto
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
15/04-2011 06:58
Jeg har ikke dyrket s mange rocotoer - men det er jo en plante, som danner en "stamme" og vokser godt i hjden, s jeg tror ikke umiddelbart, du kan holde dem helt lave...

Men prv at plante dem sammen og se, hvad der sker!

Jeg havde mine i 7,5 l potter sidste r, og de blev ca. 1 m hje og fyldte omkring 70 cm i diameter i "kronen".

Svar Send privat besked
Ang. Rocoto
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
15/04-2011 07:18
Anden traad

Prv at tjekke denne trd, der minder lidt om dit sprgsml...

Jeg synes det lyder fornuftigt med dine tre planter sammen (det kan ske at de vil konkurrere lidt om nringen og en af dem ender med at blive et skrvl, dog).

Hvid de str ude konstant vil de ogs blive mindre end hvis de var i drivhus, for eksempel.

--

Svar Send privat besked
Ang. Rocoto
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
15/04-2011 07:19
Og s fandt jeg ogs lige ud af at det var din egen trd, jeg linkede til Jes... S den har du jo nok set ;-)

--

Svar Send privat besked
Ang. Rocoto

8723 Lsning
17/04-2011 02:19
S vil jeg prve med 3 planter i en potte, som nrmere er en krukke p 20 - 25 L.
Jeg havde en ide om at jeg kunne tage 3 bambuspinde p 120cm. der s danner trekant, og stte et par tvr-stivere p op langs med.
S kan jeg jo binde grenene op, hvis de bliver for lange eller tunge.
--

Svar Send privat besked
Ang. Rocoto
Kristian Vejmand (nygaard)
Indlg: 92

Fyn
17/04-2011 07:57
Jeg havde en grn rocoto i en 12 L spand sidste r , det var en af dem jeg havde overvintret.

Men der var desvrre get lus i den s den fik en karantne plads op af en sydvendt mur.

Min blev ca 180 cm hj og ca 1 m bred , og gav faktisk et godt udbytte trods lus og friland ( tak til mariehner :) )

Mvh Kristian

Svar Send privat besked
Ang. Rocoto
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
17/04-2011 09:32
Mske skulle du plante rocotoer sammen med andre sorter med en anden vkstform i krukken?

Rocotoen bliver jo hj med en krone i toppen, s hvis du planter dem sammen med noget mere busket, passer det vist bedre end at plante flere rocotoer sammen...

Jeg tror, at du ville udnytte din plads bedre p den mde.

Svar Send privat besked
Ang. Rocoto

8723 Lsning
17/04-2011 20:19
Ved godt de bliver store, men jeg prver med 3 stk. i en potte, og s binder jeg grenene op som det nu er muligt, eller klipper en gren.
Hber p at de vil blive lidt ttte, nu hvor der er 3 om af kmpe for pladsen.
Planterne er begyndt at stte skud ud nederst fra hoved stammen, og det er jo et godt tejn, hvis de skal vre lave og ttte.
Hbet var at f, nrmest en sjle p mske 100 - 120 cm. med Rd rocoto.

--

Svar Send privat besked
Ang. Rocoto
Jette Nielsen (JetteStabNielsen)
Indlg: 242

Middelfart
20/04-2011 16:46
De strste af mine Rocoto'er er nu i 7 L potter - og str ude indtil det bliver mrkt :-) efter pske er det planen at de skal blive ude hele dgnet! De gror hurtigt og er nu ved at lave 'krone':-)right
--
JSNI

Svar Send privat besked
Ang. Rocoto

8723 Lsning
20/04-2011 21:05
De ser flotte ud, mine er ikke helt s store endnu, men de har godtnok fart p nu, og s er de svre at forme, de vokser som de vil.
Efter Pske, er det ikke for tidligt at lade dem overnatte ude, jeg tror at jeg venter 3 uger fr mine m overnatte ude ;) eller til vejrudsigten lover at nat temperaturen ikke kommer under 10 g. s lang de kan se frem.

*Jes
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)