Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Plante bakker
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
17/04-2011 02:30
Jeg har endelig fet kbt nogle firkantede potter, som skal tages i brug til nste r.
Men jeg mangler nogle bakker de kan st p, i mine vinduer, det er jo sdan lidt skve ml, og passer ikke rigtigt med noget af det jeg kunne komme i tanke om.

Har kigget ved Zinkbakken, men skulle jeg kbe noget der, som ville passe nogenlunde, render det op i over 1000 kr.

Hvis jeg kunde finde noget der kommer i nrheden af 140 x 25
eller (70 x 25) s skal jeg bare bruge 2 stk. i hver vinduskarm.

Hvad bruger i, eller nogen der har et godt forslag.
--

Svar Send privat besked
Plante bakker
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
17/04-2011 06:58

--
Willab har nogle gode bakker med undervanding - men desvrre er de 79 cm lange, s det passer jo ikke lige...

Har du prvet at google lidt - mske har andre noget lignende?

http://www.willabgarden.dk/searchfullpost.asp?ArtID=30550&sok=bakke&leta=alt3&plats=bada&Page=2

Svar Send privat besked
Plante bakker
Jette Nielsen (JetteStabNielsen)
Indlg: 242

Middelfart
17/04-2011 09:03
Hej Jes!

Jeg fandt grnne bakker hos KP kram - jeg kbte 4 stk p 45 cm og det passede lige i mine ene vindueskarm:) Til et andet vindue kbte jeg nogle billige altankasser i Jem&fix, de fs i mange ml - det fungerer fint :)

Forresten skulle jeg have vret forbi dig og kbe en rd Rocoto, min dde som lille, men de andre vokser helt vildt :)
--
JSNI

Svar Send privat besked
Plante bakker
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
17/04-2011 09:29

--
de er udsolgt hos KP Kram lige nu...

Svar Send privat besked
Plante bakker

8723 Lsning
17/04-2011 20:12
Tak
Det er ved KP kram jeg har kbt de firkantede potter, men deres bakker er lidt skre ml, det samme med dem fra Willab, eller ogs er det mine vinsuskarme det er galt med ;)

De skal ikke bruges fr til nste r, s jeg har lidt tid til at tnke over det i.

Jette, jeg har nogle ekstra fr, af rd rocoto, hvis du skal bruge nogen.
Der kom 1. Rocoto brun, og den har godt ved, de rde vltede op, men den orange ville slet ikke, men jeg har stadig lidt fr. s de m i jorden til nste r.
Fik jo lige pludselig set alt for meget, he he, underligt nok.
--

Svar Send privat besked
Plante bakker
Lola Bentsen (Lola)
Indlg: 12

Genarp, Sverige
20/04-2011 17:42
Hej Jes

Jeg har mine mange sm chiliplanter stende i de grnne dele (bundene) af et par af de strre minidrivhuse. Det fungerer rigtig godt. Derudover har jeg lagt et stykke filt i bunden af hver bakke, s alle planterne kan hive vand op - ogs selvom bakkerne hlder lidt, da vindueskarmen ikke er helt bred nok.

Da jeg fik rigtig, rigtig mange fr af flinke mennesker herinde i februar, har jeg efterhnden lidt flere potter med chili, end hvad der kan vre i de to minidrivhuse. Jeg har derfor ogs renset en stor sort plastikbakke, hvor der havde vret kyllingefiletter i, og bruger den som endnu en plantebakke med filt i bunden. Det fungerer ogs upklageligt! Og s er det om noget en billig lsning! :)

Mange hilsner

Lola

Svar Send privat besked
Plante bakker

8723 Lsning
21/04-2011 01:03
Lola Bentsen
Det var faktisk en god ide, men jeg har akurat lige kbte nogle (kurve) det vil sige, det er faktisk plastic kurve, men hullerne kommer frst 3-4 cm. fra bunden, s der er plads til lidt vand.

Ja og tak til alle for de gode forslag.
--

Svar Send privat besked
Plante bakker
Kristian Sorth (Sorth)
Indlg: 2

Vordingborg
21/04-2011 11:23

Jeg har lige kbt zinkbakker i Fakta, 21x39 cm til 30 kroner stykket.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3889, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: sanhvcLog
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)