Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Er Fresno langsomme startere?
Dr Hothead (Dr_Hothead)
Indlg: 91

Horsens
19/04-2011 08:03

--
Jeg kbte fornylig et "chili growing kit" med et minidrivhus, 3 poser fr og 20 Jiffys, til mit frste forsg med chili dyrkning.
29/03 plantede jeg 3 Fresno, 3 Ring of Fire og 4 Peruvian Purple, og satte dem i skabet med vandvarmeren, s de havde en konstant temp p 31C.
8 dage senere var alle Peruvian Purple og Ring of Fire kommet frem. Men nu er der get 3 uger, og der er stadig ingen tegn p at der sker noget med mine Fresno's.
S mit sprgsml er bare, er det normalt, er Fresno langsom til at spire?

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
19/04-2011 10:04
Efter en del googlen kan jeg ikke finde noget om at de skulle vre svre at spire. De er annuums, hvilket i teorien skulle betyde at de er ret lette at spire.

Jeg har selv et brev med fr liggende (har ikke prvet dem endnu), men jeg tvivler p at du kan vente op til tre uger for svar ;-)

S mske andre har erfaringer?
--

Svar Send privat besked
Lars Skytte Emerslund (Xebash)
Indlg: 129

Egedal
19/04-2011 10:29
mine var nogle af de frste der kom op.

1-2 uger.

--

Svar Send privat besked
Sebastian Thomsen (GeneralJoker)
Indlg: 10

Frederikshavn
19/04-2011 12:49
Jeg ved ikke med Fresno, men jeg havde Hungarian Hot Wax der frst spirede efter jeg gav den gdning... S mske hvis du vil prve s giv dem et let sprjt gdning og hb p det bedste.
--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
19/04-2011 17:30

Fr skal ikke have gdning - den eneste effekt, det kan have, er at de ikke spirer, s det m vre et tilflde med din Hot Wax, vil jeg mene.

Jeg tror snarere, at Fresno-frene mske ikke er gode, siden de andre slags er kommet op, som de skal - og det kan man jo ikke gre s meget ved.

Du kan jo prve at s et par stykker mere og se, hvad der sker!

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
19/04-2011 20:33
Jeg vil ogs tro, at frene ikke har vret helt gode - samtidig er 31 grader ikke en optimal spiringstemperatur for sorter under Annuum. Nogle sorter under Annuum mindskes spiringsprocenten gangske betydeligt ved - hvis jeg ikke husker helt galt - 29, 30 grader.

Mske et hold til ved almindelig stuetemp. eller op mod 25 grader?
--

Svar Send privat besked
Dr Hothead (Dr_Hothead)

Horsens
20/04-2011 09:38

--
Tak for jeres svar.
Nu har jeg sat dem nederst i skabet, hvor der er er 26c. Vil give dem en uges tid eller 2 mere.
Har samtidigt sat 2 nye Fresno fr der ned, som har ligget i bld i en tynd kamille te i ca 10 min, og nu ligger mellem 2 stykker fugtig kkkenrulle i en lille plast boks. S burde det jo vre lidt nemmere at flge med i om der sker noget.

Svar Send privat besked
Dr Hothead (Dr_Hothead)

Horsens
03/05-2011 14:53

Der sker vist ikke rigtig noget med de 2 der ligger i kkkenrulle i plast boksen. Og for en uges tid siden tog jeg "minidrivhuset" ud af skabet, satte det p gulvet, og tnkte at det slag nok var tabt.
For 2-3 dage siden kunne jeg s ikke vente lngere, ville se hvor langt de var net, hvis der da overhovedet var sket noget. S jeg begyndte at skrabe lidt i den ene jiffy, og hvad ser jeg? En lille hvid spire..! Jubii!!
Idag er der s get 5 uger siden jeg sede dem, og nu ser de sdan ud.
right

Bedre sent end aldrig, kan man vel sige... :)
S i har jo nok ret i at der er noget galt med mine fr.
Plejer de at vre grnne?
right

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
03/05-2011 21:17
Herligt de er begyndt at titte frem !

Grnne fr :O Det m vre fr fra "The Merciless Peppers of Quetzlzacatenango" ;)

--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3788, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Orlandoaffon
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 2)