Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Dr Hothead (Dr_Hothead)
Indlg: 91

Horsens
19/04-2011 11:39

--
Jeg m indrmme at jeg nok fik taget mine sm nye planter for sent ud i lyset. De nede i hvert fald at blive 6-7 cm med de 2 frste blade..
Nu str de selvflgelig i solen og hygger sig, og der er s smt begyndt at komme rigtige blade p.
De er set i Jiffys, og jeg kan lige se roden i bunden. Men nu er der begyndt at komme sm knopper op af stilken, og mit bud er at de er ved at danne rdder lngere oppe end de er set. Kan det passe?
Jeg har lst her inde at man skal plante om nr de har de frste 2 st blivende blade, og at man sagtens kan plante dem dybere, hvis man har fet "lange" planter, s det vil jeg gre.
Men hvis det nu er rdder der er p vej p stilken, skal jeg s bare glemme det med de 2 st blivende blade, og se at f dem plantet om i en fart?

Svar Send privat besked
Andreas Kyster (akyster)
Indlg: 126

Glamsbjerg
19/04-2011 11:51
Det er vist kun orkideer, der danner luftrdder. Jeg kan se p mine planter, der ganske vist er noget strre end dine, at de stter blade p stnglen, s det vil jeg tro at dine ogs gr, selvom det virker tidligt. Kan du lgge et billede ind?

Svar Send privat besked
Brian (bmathiasen)
Indlg: 82

19/04-2011 12:00
Det lyder lidt srtprget at de laver rdder fra stilken i fri luft. Kan du evt. vise et billede af det?

Uanset hvad kan du sagtens plante dem om op til kimbladende men du br stadig vente til det 2. st blivende blade er kommet frem, med mindre de ligefrem er ved at vlte.

Svar Send privat besked
Dr Hothead (Dr_Hothead)

Horsens
19/04-2011 13:30

--
Det var jvnt svrt at tage billeder af uden et rigtigt macro objektiv, men man kan godt se det hvis man ser ordentligt efter.

right

right

right

right

Hber de virker..

Svar Send privat besked
Brian (bmathiasen)
Indlg: 82

19/04-2011 13:36
Uha ja, det er godt nok nogle ranglede planter. Umiddelbart vil jeg give dig ret i, at de forsger at lave rdder, s jeg ville nok vlge at stte dem i nogle mindre potter og begrave s meget af stilken som mulig, cirka op til hvor de begynder at blive grnne.

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
19/04-2011 15:03
right

Sikke dog et ringe billede, jeg fik taget i modlys. N, men det, du kan se, er en et r gammel Aji Cristal, der ikke er blevet plantet dybt.

De sm knopper er alle forsg p at stte rdder, som s har mttet opgive igen.

S som Brian siger, s bare begrav dem dybere allerede nu, nok omkring halvvejs op ad stnglen, vil jeg sige. Til at starte med, du kan altid begrave dybere endnu, nr de ryger i stor potte.

--

Svar Send privat besked
Dr Hothead (Dr_Hothead)

Horsens
19/04-2011 16:05

--
Tak for jeres svar.
De 2 lange "rdder" er nu kommet i 400ml potter, med pottemuld med sm leca kugler, og s er det vel bare at hbe og vente..
Den sidste lader jeg st et par dage mere, og hber s p at den ikke laver samme nummer, s jeg kan potte om som anbefalet.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)