Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Habanero hvid og chocolate
Tom Nielsen (The)
Indlg: 2

As
22/04-2011 20:20
Hej chilinrder. Jeg indrmmer at jeg er helt ny p chiliomrdet. Derfor har jeg et par sprgsml, som i sikkert vil hjlpe mig med.

Frst og fremmest ved jeg godt, at jeg er sent ude. Jeg hber dog p, at mine planter kan overvintre, s jeg kan komme med fra nste r for alvor.

Jeg har kbt nogle fr hos Bjarne deriblandt nogle lidt mere eksotiske. Habanero hvid og chocolate, Bulgarian Carrot og Aji Pineapple foruden en almindelig Jalapeno ligger her p bordet. Skal jeg investere i en spirebakke med varme, for at have den mindste chance med disse sorter, eller kan det lykkes med almindelig s-og-prikle-jord i en bakke pakket ind i en plasticpose i vindueskarmen.

Jeg har lst om opbldning af fr i kamillete, har det nogen effekt, og i givet fald hvor lnge skal de ligger der?

Svar Send privat besked
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
22/04-2011 20:53
Frst.
Der har vret en del skak om bla. Hvid Habanero, den er ikke s nem at f liv i, kig lidt rundt i forumet og se hvad der er skrevet om den. (har selv haft problemer med at f liv i den)

Spirekasse, Nej det behves du ikke, jeg har dyrket chili i mange r, og har aldrig brugt en.
Almindelig ugdet s jord er fint, stil dem lidt lunt, evt. hvis du har gulv varme, p badevrelset, en radiator er nok for voldsom, mine stiller jeg altid oven p lampen p mit aquarium, og det virker fint, de krver frst lys nr de er kommet op af jorden.

Nogle sorter kan vre lnge om at spire (Habanero) og andre hurtigere, mske 1-2 uger (Jalapeno)

Kamilethe, har jeg aldrig brugt, s det kan jeg ikke svare p om det er godt.
--

Svar Send privat besked
Tom Nielsen (The)
Indlg: 2

As
22/04-2011 23:52
Mange tak for dit svar. Jeg har luret, at der er problemer med den hvide habanero, men jeg giver det et forsg. Nr det kan lade sig gre at dyrke chili i Lsning, kan kan det sikkert ogs lade sig gre her i As. Der er jo ikke ret langt.

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
23/04-2011 07:29
Jeps Tom, velkommen til!

Jeg bruger kamillete hver gang, jeg spirer de "svrere" sorter, og de ligger vel i teen et dgns tid.

Jeg kommer kkkenrulle p en tallerken og vder det godt med te og lgger s frene deri. I en frysepose eller lidt clingfilm henover, og s st lunt.

Frene ville mske ogs spire uden te, men nu har jeg held med metoden, s jeg tror ikke jeg vil ndre proceduren.

--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3891, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: kovaliev.P-1967
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)