Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
hvad skylles dette
martin jensen (tjele88)
Indlg: 38

tjele
23/04-2011 10:27
hej jeg har lidt ting med mine planter som jeg hber i kan hjlpe med :)

right

right

right

mine planter str ikke i direkte sol og temp, er lige omkring de 30 grader, mangler de noget de fr noget chili gdning 2 gange om ugen, kom til at oversprjte dem med van en dag? de str i 2.5 liters potter

hber i kan hjlpe

Svar Send privat besked
hvad skylles dette
Emil Andersen (fnuuky)

Tnder
23/04-2011 17:29
p det nederste billede er bladet nok blevet brndt af plastikkassen.. nr kassen bliver varmet af solen og bladene rr bliver de brndt af varmen.

Svar Send privat besked
hvad skylles dette
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
23/04-2011 20:22
Fine billeder, men:

Hvad var sprgsmlet?

:)
--

Svar Send privat besked
hvad skylles dette
martin jensen (tjele88)

tjele
24/04-2011 13:03
he he bladene bliver blege nok nemmeste at se p det midterste billede

Svar Send privat besked
hvad skylles dette
Casper Frederiksen (CasperF)
Indlg: 47

brrup
24/04-2011 20:09

--
Overvanding kunne vist godt vre synderen, hvis de bliver gullige.

Svar Send privat besked
hvad skylles dette
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
24/04-2011 20:46
verste billede, hvor bladene krller og bliver slattent er et typisk "vske-problem". Bladet har af en eller andet grund ikke kunne holde sig saftfuldt og spndstigt.

Mske har dine chilier lige skiftet milj? Fra inde til ude f.eks? S kan 30 grader, tr vind og rigtig sol trods afskygning en barsk omgang for dem. Rodnettet er ikke fuldt udviklet og optager ikke vand som senere p ssonen, bladene er stadig sarte og ikke hrdede, s planten "sveder" vand hurtigere end den kan optage.

Overvanding som Casper skriver kan ogs vre rsagen til at de ikke optager vand - rdderne drukner s at sige.

P 2. billede er det svrt for mig at se, om de lyse pletter er sol eller om det er lysere pletter. Hvis det er lysere pletter ligner det solskoldning.

3. billede til venstre ligner lidt slitage p bladene. F.eks., hvis de har skuret mod noget, blevet knebet sammen ved en ompotning, mens det blad til hjre som skrives kunne vre varmeskade.

Det ser i vrigt ud til at de netop er blevet ompottet ? S er de ekstra sarte - og hvis de er det ville jeg holde lidt igen med gdningen de nste par uger.
--
Pskehilsner
Maria

Svar Send privat besked
hvad skylles dette
martin jensen (tjele88)

tjele
26/04-2011 17:23
billede 2 er lige som misfarvning i de grnne blade de bliver nrmest hvide

Svar Send privat besked
hvad skylles dette
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
26/04-2011 21:53
Det kan lyde som solskoldning s.
Du skriver du kom til at oversprjte dem med vand en dag - hvis de fik direkte sol lige derefter kan det have virket som et "brndglas".
Jeg har dog - heldigvis - ikke selv prvet det, men har lst, at det kan vre en risiko.
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3891, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: kovaliev.P-1967
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)