Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Blomster
troels berger (troelsB)
Indlg: 13

rhus
01/05-2011 14:55
Hej derude. Jeg har nogle ranglede bhut jolokia planter, store og flotte i min vindueskarm. De har mange blomster, men mit problem er at, det er som om der ikke er noget "stv" i blomsterne, og det er rigtigt svrt at kunstigt bestve dem. Har kun fet en jolokia frem. De tager blomsterne og nye kommer frem.
Kan det vre fordi at bhut jolokia er lidt sart og skal have de helt rigtige forhold? eller er vi ovre i gdningen?
Vander nr de er trre, giver en kapsel gdning om ugen(en fra et plantecenter)
Ellers s str de bare og hygger sig.

P forhnd tak.

Hber i kan hjlpe mig.
--

Svar Send privat besked
Blomster
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
01/05-2011 17:51

--
Mine erfaringer med Bhut er ikke, at de er vanskeligere end andre - men generelt kan det vre svrt at f gang i frugterne, fr planten selv mener, at den er klar...

Prv at lse her:

http://chilifan.dk/da/forum/?forumID=2&topicID=877#ts1304247384

Der er ogs en del andre trde, som handler om netop det - men det er helt normalt, at der ryger en masse blomster, fr der rigtigt sker noget!

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Blomster
Tanja Enevoldsen (Kastanja)
Indlg: 12

Danmark
01/05-2011 19:28
Jeg kender godt det problem du beskriver. Har selv en Aj Dulce som hele sidste r kom med masser af blomster, men alle helt uden pollen. Jeg fik ikke en eneste frugt fra planten. Har nu overvintret den og hber s p at den giver mig nogle frugter i r.
Alle mine andre planter gav masser af frugt sidste r, og de andre jeg har overvintret har ogs alle fet bd blomster og frugter.

Svar Send privat besked
Blomster
troels berger (troelsB)
Indlg: 13

rhus
01/05-2011 20:40

--
Ja det er sgu noget mrkeligt noget, for har nogle andre planter(twilight) som pumper chilier ud for tiden, ogs med meget pollen i blomsterne. Mine bhut er ogs p 2. r nu. Sidste r kom der ikke en eneste.
Der m vre en lsning?! :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3878, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: IanjGrimE
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 3, denne mned: 3)