Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet pΓ₯ chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gΓΈre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. BemΓ¦rk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Peer Pedersen (Ligeglad)
Indlζg: 8

Grindsted
08/05-2011 14:09

-- Dejlig at se der vi er sε mange ny herinde, jeg har lige en idι til dem der gerne vil billig igang.
Kψb et brugt akvarie, koster som regel 1 kr pr liter, og ofte er der lidt tilbehψr med.
Jeg kψbte selv et 250L for 280kr med varme, lys, pumpe og bord.
Jeg stillede det op, tog 6 kaffekrus og stillede i bunden, lagde en glasplade over, sε der kun var 3 cm εben i hver ende, fyldte vand i op til glaspladen, varmelegmet stillede jeg pε 28 grader, og smed det i vandet.
Jeg stillede sε mine sεbakker pε glaspladen, lagde sε de ψverste glasplader og lyset pε plads oven pε, jeg var sε heldig at der sad en grolux rψr i amaturet.
Det er et godt lille "Spirehus" man skal bare huske at efterfylde med vand sε vandet er oppe at rψre den plade frψene stεr pε.
Pumpen har jeg nu solgt for 100,-hi-hi-
Β 
Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlζg: 338

Viiala, Finland
08/05-2011 18:51
β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’I like your statusβ–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’...
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–“β–ˆβ–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’ β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–’β–’β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’ β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–’β–“β–ˆβ–’β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’ β–’β–’β–“β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–’β–’β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’This is d thumbβ–’...
β–’β–’β–“β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–’β–’β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–ˆβ–’β–‘β–’β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–‘β–’β–’β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–ˆβ–ˆβ–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–ˆβ–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–“β–’β–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–“β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘ β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘. β–“β–ˆβ–“
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–“β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–ˆβ–ˆβ–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–“β–ˆβ–“
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–ˆβ–ˆβ–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–’
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–ˆβ–ˆβ–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–‘β–“β–ˆβ–“
β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–“β–ˆβ–“β–’β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–ˆβ–ˆβ–’
β–’β–’β–’β–ˆβ–ˆβ–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–’
β–’β–’β–’β–“β–ˆβ–ˆβ–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–ˆβ–ˆβ–’β–‘β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’ β–’β–’β–’β–‘β–‘β–“β–ˆβ–“
β–’β–’β–’β–’β–“β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–’β–ˆβ–ˆβ–“β–’β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–“β–’β–’β–’β–ˆβ–ˆβ–“
β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–“β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–’β–’
β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’β–’ --
Β 
Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlζg: 308

Kbh.
08/05-2011 19:50
Enig - det er en absolut udmζrket og billig "varmemεtte"

Jeg bruger et temperaturstyret akvarietermostat, som kan kψbes i almindelige dyrehandler til omkring 100-110 kr - kan sikkert findes billiger pε nettet.

I stedet for akvarie bruger jeg en plastboks med lεg (som jeg lader stε en smule εben), en spand eller gammel opvaskebalje og i med en sεbakke. Hvis der ikke kommer for mange smεpotter i sεbakken, flyder den og ellers hζver jeg den med et par smεskεle eller glas under. Ved at sζtte termostaten pε 29 grader holder jordtemperaturen sig konstant pε 28,5 grad.

--
Β 
Svar Send privat besked

Β« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vζre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sψg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlζg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mεned: 3)