Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Drypvanding
Palle Rasmussen (PWR)
Indlg: 123

Veflinge
11/05-2011 07:23

--
Jeg har set der er lidt snak om drypvanding i andre trde og det syntes jeg godt vi kan starte en trd om.

Jeg har selv et anlg (Vandan)som virker upklageligt, dog er brugsforviringen ikke den nemmeste at forst lige nr man ser den frste gang, men efter at ha studeret den et par gange gav det mening.

Jeg har surfet lidt og fundet nogle flere andre systemer, men der er sikkert mange flere.
VANDAN MORELAND Hydromat

Hvad bruger i andre og fortl lidt om de virker tilfredsstillende.

Svar Send privat besked
Drypvanding
Jakob Hansen (jhh)
Indlg: 12

Aalborg
14/05-2011 13:36
Personligt bruger jeg et system der hedder blumat eller tropf-blumat. Dem man kan kbe herhjemme er nogle kegler til ferie vanding af potteplanter de fyldes med vand og sttes i potten og kan via en kort slange suge vand fra en beholder ved siden af. Der er altid lige vdt i potten og vandet kan lftes 20cm. Systemet er ikke svrt at bruge man kber dem enkeltvist og det er jordens fugtighed der driver det. Jeg har brugt det med succes i nogle r, bedste performance har vret en basilikum i et nordvest vindue i over et r..Sidste r udvidede jeg s med dryppere fra Tyskland og det er endnu bedre.

--
Indtil videre kun 1m drivhus

Svar Send privat besked
Drypvanding
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
15/05-2011 20:31
Bruger Juliana's Vanlet og er meget tilfreds.
Juliana Vanlet
Har oplevet t driftstop - jeg havde ikke lget godt p og en larve havde sin sidste stund som en prop i min hoved-fralbsslange :)
Derudover fandt jeg ud af man ikke kan bruge gdningskugler der bliver oplst (havde set en opskrift p nettet) da de stopper dyserne med snusk / bundfald. Bruger nu rigtig gdningsoplsning, eller uden gdning i og s lidt gdningskugler p jorden ved dryppindene.
Nr man frst har reguleret vandmngden ind s krer det som en drm. Er tilkoblet vandledning (pexrr) gravet ned i lav dybde (40 cm) - kan lukke om vinteren inde fra huset og frakoble vandhane/rr ude ... frer over i lystt slange (s der ikke kommer alger i) til hjt tryk og s op i vandingsanlgget. Den sorte beholder varmer vandet op i solskinnet, s det ikke er koldt. Gdningsautomatikken krer fint. Og der er den fordel at flere byggemarkeder frer reservedele / tilbehr til Vanlet, s jeg kan kbe mere slange / dryppinde osv. p time.
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Drypvanding
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
15/05-2011 20:33
"lav dybde" ja den er da lav :D
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Drypvanding
Dr Hothead (Dr_Hothead)
Indlg: 91

Horsens
18/05-2011 08:25

Det lyder spndende ..men hvor blev billederne af?
Vi vil da gerne se jeres systemer sat op.

Svar Send privat besked
Drypvanding
erling 1000 (erling1000)
Indlg: 111

Andeby
19/05-2011 08:50
Billeder - glemte at tage nogen sidste r... og i r har jeg endnu ikke fet det sat op - er rykket sent ud i drivhus... m komme, eller sges p nettet
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3878, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: IanjGrimE
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 3, denne mned: 3)