Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Ny passioneret chilidyrker ;-)
Ole Andersen (Roehakkeren)
Indlg: 15

Kbenhavn
13/05-2011 12:22

--
Jeg er forholdvis ny dyrker. Have et par ukendte planter sidste r (fr fra Nettochili) og i r har jeg vret p Gartneri Toftegrd og kbt 6 forskellige jeg ved hvad hedder og styrken. Har lige ompottet dem. Kbte 12 og 18 liters murerspande, lavede hul i bunden og tnkte, at nu mtte mine planter ha gode betingelser. Til min skrk lser jeg s i et forumindlg, at potterne kan vre for store. Mine chili skulle iflge beskrivelsen ha de bedste betingelser i potte eller plantesk. Har jeg mon pottet om for tidligt. Har prvet at uploade billeder men det gr i st nr jeg trykker upload og indst i forum. Nogen der har et tip? ;-)

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
13/05-2011 12:33

--
Jeg har lige vret p Toftegaard, og jeg ville ikke starte med at stte deres planter i deres endelige potte endnu...

En potte p et par liter ville vre en god overgang, vil jeg mene.

Dine billedfiler skal ikke vret ret store, og der m ikke vre , og i beskrivelsen - mske derfor du har problemer med at uploade?

Svar Send privat besked

Kbenhavn
13/05-2011 12:41

--
Hmmm s har jeg nok kvajet mig allerede.. Mon jeg skal potte om til mindre? Har ikke videre held med billederne. Hvis jeg trykker upload billede her nederst i svarboksen, ryger jeg bare til toppen af siden og intet sker..

Svar Send privat besked
Lars Skytte Emerslund (Xebash)
Indlg: 129

Egedal
13/05-2011 12:43
Det skulle gerne bne et nyt vindue, hvori selve uploaden bliver lavet.

og en lkker feature er at bruge "vis/skjul preview" da du kan se om alt er som det skal vre
--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
13/05-2011 12:45

--
Hvis du har potter, ville det vre godt for planterne.

Man risikerer jo let at overvande de store potter, s rdderne rdner - og det ville da vre for rgerligt! S billige er Toftegaards planter jo ikke lige frem...

Der kommer hurtigere gang i planterne i mindre potter - det virker som om det mindre volumen fr dem til at vokse mere, er i hvert fald min erfaring.

Underligt med uploaden - her m Kim vist p banen!

mvh
Anja

Svar Send privat besked

Kbenhavn
13/05-2011 12:46
--
right

Skiftede browser og alt virker fint nu..

Svar Send privat besked

Kbenhavn
13/05-2011 12:55
--
right
right
right

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)