Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Bladene ruller!!??
Steffen Hinchely (Hinchely)
Indlg: 114

Midtfyn
01/06-2011 19:38
Hej
2 af mine Rocotoer opfrer sig underligt! Bladene ruller sig sammen. P billederne er den gule Rocoto der har det vrst. Har I nogen ider til hvad der sker, og hvad jeg skal gre ?
De str sammen med andre, der har det fint og fr samme behandling....
Takker p forhnd!!

right

right

--
Steffen

Svar Send privat besked
Bladene ruller!!??
dannie larsen (sponcok)
Indlg: 39

give
01/06-2011 20:38
Uden at vre ekspert, vil jeg skyde p de er blevet svedet af solen

Svar Send privat besked
Bladene ruller!!??

Midtfyn
02/06-2011 09:51
Hmmm... det tror jeg ikke. De str som nvnt sammen med andre planter, bl.s. rocotoer, i kalket drivhus, og det er kun 2 der har symptomerne... men prver da at give dem en mere skyggefuld plads... Er der andre bud?

--
Steffen

Svar Send privat besked
Bladene ruller!!??
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
02/06-2011 10:34

--
Tja - det kan vre for meget vand - for meget gdning - for meget varme - skadedyr.....

S du m bare give dem lidt ekstra opmrksomhed og srge for, at de ikke fr for meget af andet end det!

De er ikke direkte svedet af solen, for s ville bladene f hvide skjolder, men rocotoer har ikke det store behov for at st i voldsomt meget sol, de er faktisk ret hrdfre over for kligere temperaturer i forhold til andre chilier.

Svar Send privat besked
Bladene ruller!!??

Midtfyn
02/06-2011 10:43
OK. Skadedyr er det ikke. Men vil fluks give dem frisk jord, skre ned p vand og gdning og give dem VIP pladsen i drivhuset. Bare underligt det kun er 2 af planterne.

Wish me luck, og nyd sommeren!
--
Steffen

Svar Send privat besked
Bladene ruller!!??
Simon Jensen (Brejne)
Indlg: 90

rhus V
02/06-2011 21:34
Jeg har ogs oplevet nogle af mine planter hnger p den mde med oprullede blade nr de mangler vand.

Det er kun chinensesorterne der gr det her hos mig, men det er tilgengld ogs dem der str flottest i solen nr de s endelig fr den rigtige mngde vand!

Svar Send privat besked
Bladene ruller!!??

Slagelse
02/06-2011 22:47

--
Ja - ingen sagde jo, at det skulle vre let..... :)

Svar Send privat besked
Bladene ruller!!??
troels berger (troelsB)
Indlg: 13

rhus
03/06-2011 16:50

--
Jeg har det ogs noget ligende p nogle af mine. Men det er bare bladene der bliver helt slappe og hnger nedaf. Er det tegn p for lidt vand.
Har ellers lige givet dem vand. og sprjtede dem med vand p bladende.
Hvad skal jeg gre?

Svar Send privat besked
Bladene ruller!!??
Simon Jensen (Brejne)
Indlg: 90

rhus V
04/06-2011 18:29
Troels Berger - det kan ogs vre for meget varme ;-)

Svar Send privat besked
Bladene ruller!!??

Slagelse
04/06-2011 21:42

--
Det er vist generelt lige i disse dage, at nogle af bladene bliver lidt slatne...

S det glder om at lufte ud/skygge, helst holde temperaturen under 30 grader og evt. give planterne en tur med en vandforstver i lbet af dagen, s bladene lige kan f lidt fugt.

Svar Send privat besked
Bladene ruller!!??

Midtfyn
06/06-2011 20:54
YEP, og V. Det er for meget varme. Havde glemt at bne dren inden jeg tog p arbejde... s nu er der flere der "ruller" med bladene !! Temperaturen rg nok over 30 grader den her lumre dag... :-(

Sjovt at tnke p at vi for ikke ret langt tid siden havde det omvendte problem...
--
Steffen

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)