Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Er dette en Early Jalapeno?
Ole Christensen (OleTC)
Indlg: 163

Vanlse
05/06-2011 18:08
Hej.

Jeg byttede mig tidligere i r til nogle Early Jalapeno fr, som dog var af meget ringe kvalitet. Sorte og tynde som avner. De gav 1 plante og nu er jeg ikke sikker p at det er en Early Jalapano. Nogen som ud fra billedet kan se om det er en Jalapeno?

right

--
Ole TC

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
05/06-2011 18:25
S vidt jeg husker er jalapeno en c. annum.
Det ser ud som om - for mig - at din plante har relativt store blade, som mere ligner en c. chinense for mig. I hvert fald som mine har set ud tidligere i r.
Det ville dog hjlpe med en strrelses angivelse p din plante :)
Hvis frene var sorte er du dog ude i C. pubescens som faktisk har sorte fr, den er dog kendetegnet af lidt "pels" som jeg ikke umiddelbart kan se p dit billede.
Det bliver nok lettere at gtte en art, nr den har blomster og senere (modne) frugter - hvis det er en early Jalapeno burde det ikke tage alt for lnge
--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
05/06-2011 20:14

--
Det er heller ikke umuligt, at det er en baccatum, tror jeg...

Den ligner temmelig meget starten p mine citronchilier og Peppadew.

S forvirringen er total - du m hellere vende tilbage, nr den bliver lidt strre, s vi kan gtte videre!

Svar Send privat besked
Peer Pedersen (Ligeglad)
Indlg: 8

Grindsted
05/06-2011 22:02

--
Har en Chocolate Bhut og den ligner godt nok meget, dog er mine blade mrkegrnne, men hvad ved jeg, er jo nybegynder, men jeg ved det er sjovt og spndene, og s smager de jo godt.

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)

Vanlse
05/06-2011 22:20
Ja, Pernille. Det ligner nemlig en chinense p bladene. Ogs udviklingsmssigt er den ganske langsom - ligesom cheinenserne.
Sidste r havde jeg Purple Jalapeno og bladene er helt anderledes. Er bange for at jeg er blevet snydt.... :o(
--
Ole TC

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
06/06-2011 16:22
lidt rgerligt, hvis du troede du havde fet en tidlig sort og s har fet en chinense, som jo er noget langsommere
--

Svar Send privat besked
Steffen Braner (SteffenB)
Indlg: 14

Djursland
06/06-2011 18:30
Jeg har en early jalapeno, og jeg synes ikke, at den ligner din. Tror ogs at en chinense af en art er et godt bud. Den ligner fx rigtig meget min Tobago Seasoning (som er en chinense), som den ser ud lige nu - med bredere blade og s en lavere hjde end early jalapeno'en.
--

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)

Vanlse
06/06-2011 21:33
Der rg mine Atomic Buffalo Turds.
Fles dumt nr jeg selv gjorde mig umage med kun at sende gode fr ud til dem der ville bytte. Synes ikke jeg gider sende fr ud mere, s....
---
Ole TC

Svar Send privat besked

Djursland
06/06-2011 21:38
Kan godt forst, at du er trt af det lige nu. Men hber ikke at en enkelt drlig oplevelse med frbytning delgger det hele.

Om ikke andet, s er det da spndende at se, hvad det er for chilier som kommer p den plante :-)

Svar Send privat besked

Djursland
06/06-2011 21:44
N ja, og s skal jeg lige skynde mig at se, at jeg ikke er chiliekspert. Jeg kiggede bare p mine egne planter, og s p dit billede, og ud fra billedet (som altid kan snyde med vinkel, strrelsesforhold med mere) ser det bare ikke ud til at ligne min early jalapeno.

Men mske kan det vre en spndende hybrid? Jeg vil i hvert lade den gro videre, hvis jeg var dig. Jeg bliver da helt nysgerrig p dine vegne :-)

Svar Send privat besked
Bo Johansen (Avalanche)
Indlg: 52

Randers
06/06-2011 21:45
--
Ligner min Fatali plante, som jo ogs er en Chinense.
Men det bliver da spndende at se hvad det bliver til :)

Mvh
Bo

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
06/06-2011 21:55
OleTC skrev:Der rg mine Atomic Buffalo Turds.
Fles dumt nr jeg selv gjorde mig umage med kun at sende gode fr ud til dem der ville bytte. Synes ikke jeg gider sende fr ud mere, s....
---
Ole TC

Hej Ole

Jeg har en lille Early Jalapenos (6 bladst) i overskud. Den er som ekstraplante blevet sat under kunstigt lys i et plastikkrus og med meget vand. Med en omplantning og rigtig lys skal den nok vokse hurtigt og n at give frugter.

Det skal siges, at frene er kbt - og har da prvet, at selv derfra kommer pudsige planter af fr. Men indtil videre ser den rigtig ud.

/Maria :)
--

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)

Kbh.
06/06-2011 21:57
* der skulle st meget lidt vand.
--

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)

Vanlse
07/06-2011 17:28
Hej Maria.

Det er vikelig sdt af dig at tilbyde mig en Jalapeno. Da jeg dog i forvejen har (store) pladsproblemer, vlger jeg dog at takke pnt nej.
M nok kbe mig til friske Jalapeno-frugter, selv om de jo ikke er s gode som hjemmedyrkede.

Med venlig hilsen
--
Ole TC

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)

Kbh.
07/06-2011 19:06
Hej Ole

Det forstr jeg godt - pladsproblemet kender jeg alt for godt og jnede en mulighed for at give den et godt hjem :)

Skulle du fortryde p et tidspunkt, har jeg lidt forskellige jalapenostyper, og tilbuddet str bent.

/Maria
--

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)

Vanlse
23/10-2011 13:17
For lige at runde balladen af, s hstede jeg de sidste af mine frugter i gr. Der i blandt dem fra min Early Jalapeno, som viste sig at vre en Chinense.

De ligner Habanero og er vel nrmest sennepsfarvede. Gad vide hvad det er for en sort.....

right

--
Ole TC

Svar Send privat besked

Slagelse
23/10-2011 13:47

--
Det er Mustard Habanero...

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)

Vanlse
23/10-2011 15:03
Ja Anja, det er det. Du bed p. ;)
Faktisk vidste jeg det godt men ville lave lidt sjov. Den er i vrigt virkeligt velsmagende. Der rg 1/6 med i en gang stir-fry i gr.
Huha, det var godt. Bliver nok en favorit sammen med Aji Limo nste r. Ja og Aji Cristal, Hungarian Hot Wax og Ancho, og, og....
Jeg sad lige og var glad og lettet over at chili-feberen var ovre og alt ryddet op.
Faktisk sad jeg og tnkte at det gider jeg ikke nste r.
Hahahaha!

--
Ole TC

Svar Send privat besked

Slagelse
23/10-2011 19:57

--
:)

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3787, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Tarikdes
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 2)